2025-01-24, 23:58
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Jawohl! På viktiga mellanpositioner under kriget och sen en nyckelfigur när Bundeswehr byggdes på Wehrmachts erfarenheter av krig mot ryssen. De debatter som skakade armén i början av 70-talet blev hans fall när han sällade sig till högerlägret och kritiserade De Maizière och andra.

Ett begagnat exemplar av Middeldorfs Taktik på östfronten och frågan till dig.

Tackar, blir intressant läsning Venator var den som ledde fram till slutsatsen, så tack även där

Då söks någon som är märkligt nog är ganska okänd..

1) Vann debatten mot pojke vilket avslutade karriären.

2) Tränade brorsan och en hel del legender.

3) sålde egendom som varit i släkten i nästan 600 år.
Citera
2025-01-25, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Bra gjort! Den här har vi ju slitit med länge.

Ja, fy sjutton vad man klurat Mest din insats med förarbetet Gjorde ju att man kunde ringa in det
Citera
2025-01-25, 00:04
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Ja, fy sjutton vad man klurat Mest din insats med förarbetet Gjorde ju att man kunde ringa in det

Jo, men jag tröttnade på att läsa tyska webbsidor så jag hade gett upp. Middeldorf hittade jag aldrig.

Nu ska jag ta mig an nya gåtan!
Citera
2025-01-25, 00:08
Medlem
Citat:
Jo, men jag tröttnade på att läsa tyska webbsidor så jag hade gett upp. Middeldorf hittade jag aldrig.

Nu ska jag ta mig an nya gåtan!

Jo, hade flyt där Väldigt nära man gett upp Tyska är påfrestande Brorsan i nuvarande gåta vet du helt säkert vem det är iaf
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2025-01-25 kl. 00:15.
Citera
2025-01-25, 00:22
Medlem
Venators avatar
Citat:
Tackar, blir intressant läsning Venator var den som ledde fram till slutsatsen, så tack även där

Då söks någon som är märkligt nog är ganska okänd..

1) Vann debatten mot pojke vilket avslutade karriären.

2) Tränade brorsan och en hel del legender.

3) sålde egendom som varit i släkten i nästan 600 år.

Citat:
Jo, hade flyt där Väldigt nära man gett upp Tyska är påfrestande Brorsan i nuvarande gåta vet du helt säkert vem det är iaf

Jag misstänkte ju att pojken var "Boy" Browning så jag började med honom men hittade ingen riktigt lovande beef. Så jag tänkte på bröder och då var ju bröderna Stirling förstås ett alternativ. Så kunde jag läsa att storebror William faktiskt hade en beef med Boy!

Så min gissning är överstelöjtnant "Bill" Stirling of Keir.
Citera
2025-01-25, 00:32
Medlem
Citat:
Jag misstänkte ju att pojken var "Boy" Browning så jag började med honom men hittade ingen riktigt lovande beef. Så jag tänkte på bröder och då var ju bröderna Stirling förstås ett alternativ. Så kunde jag läsa att storebror William faktiskt hade en beef med Boy!

Så min gissning är överstelöjtnant "Bill" Stirling of Keir.

Väldigt snyggt taget! Mycket riktigt ”Bill Stirling” som offrade karriären för att rädda soldaterna i SAS när det gäller Normandie En poesi-kurs via telemani från Paddy Mayne och frågan till dig!
Citera
2025-01-25, 01:06
Medlem
Venators avatar
Citat:
Väldigt snyggt taget! Mycket riktigt ”Bill Stirling” som offrade karriären för att rädda soldaterna i SAS när det gäller Normandie En poesi-kurs via telemani från Paddy Mayne och frågan till dig!

Jag tackar så mycket! Det var nog lite trådlös telemani för att komma rakt på rätt bröder också.

Vi söker nu en händelse!

1. Aspekter av händelsen fick fransmän som befriats från tyskarna att bränna amerikanska flaggor.

2. Tidig höst 1944.
Citera
2025-01-25, 12:41
Medlem
Citat:
Jag tackar så mycket! Det var nog lite trådlös telemani för att komma rakt på rätt bröder också.

Vi söker nu en händelse!

1. Aspekter av händelsen fick fransmän som befriats från tyskarna att bränna amerikanska flaggor.

2. Tidig höst 1944.

Får väl dra till med något brett, de råkade bomba något franskt?
Citera
2025-01-25, 12:58
Medlem
Venators avatar
Citat:
Får väl dra till med något brett, de råkade bomba något franskt?

Nej!

3. Franska motståndsrörelsen blev också rejält förbannade, de hade gjort det svåra jobbet men fick inte äran.
Citera
2025-01-25, 13:09
Medlem
Citat:
Nej!

3. Franska motståndsrörelsen blev också rejält förbannade, de hade gjort det svåra jobbet men fick inte äran.

Har precis tittat på Allo Allo emliga armén så fått lite roliga uppslag.. men tror jag gissar på en händelse jag hittade nu.. Botho Elster och tyskarnas kapitulation?
Citera
2025-01-25, 13:18
Medlem
Venators avatar
Citat:
Har precis tittat på Allo Allo emliga armén så fått lite roliga uppslag.. men tror jag gissar på en händelse jag hittade nu.. Botho Elster och tyskarnas kapitulation?

Snyggt taget! Fransmännen blev förbannade när de tyska krigsfångarna fick apelsiner och choklad som de själva inte fick del av. Det var motståndsrörelsens anfall som till slut fick tyskarna att ge upp men de ville ge sig till reguljära trupper av rädsla för övergrepp så general Elster kapitulerade till amerikanerna som tog hela äran.

Vi pratade tidigare om hur många generaler tyskarna hade... här har vi en generalmajor som var med i en hyfsat viktig händelse som inte ens har engelsk Wikipediasida.

Frågan vidare till dig med apelsiner, choklad och en flaska Chinon Les Varennes du Grand Clos av valfri årgång, som jag tror bör vara från den trakten.
Citera
2025-01-25, 13:32
Medlem
Citat:
Snyggt taget! Fransmännen blev förbannade när de tyska krigsfångarna fick apelsiner och choklad som de själva inte fick del av. Det var motståndsrörelsens anfall som till slut fick tyskarna att ge upp men de ville ge sig till reguljära trupper av rädsla för övergrepp så general Elster kapitulerade till amerikanerna som tog hela äran.

Vi pratade tidigare om hur många generaler tyskarna hade... här har vi en generalmajor som var med i en hyfsat viktig händelse som inte ens har engelsk Wikipediasida.

Frågan vidare till dig med apelsiner, choklad och en flaska Chinon Les Varennes du Grand Clos av valfri årgång, som jag tror bör vara från den trakten.

Ja, märkligt det där att vissa är så okända Kanonvinst, man tackar! Kan söka en person..

1) Ett tag flygare.

2) Kan kopplas till åtminstone tre kända förband.

3) Idag hade personen kanske handlat på Zara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in