2025-01-25, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Vart bor Chrippa nu? Linnea är ju skriven hos sina föräldrar. Chrippa står ju kvar på Tingsvägen, även det är ett brott.
Kan det vara så att han har fått skyddat boende?

Varför vill du veta detta?
Söker du Chrippa i något ärende?
Citera
2025-01-25, 12:11
Medlem
Det är verkligen alltid synd om Jacke. No pun men ändå ska han hela tiden försöka stå i mitten och inte ta ställning för att det är så jobbigt.

JA det är jobbigt och han letar och önskar någon att lita på i sin familj men han är själv aldrig någon att lita på.

Nu svek han Jocke återigen för att han inte orkar ta ställning och sen gråter han ut om att Jocke känner sig besviken på honom och gnäller i media att alla andra tar diskussioner i media.

Nä Jacke, det där funkar inte, du har kört det här kortet i botten nu.

Jag tycker synd om alla i denna familj.

Det enda som Jacke hade rätt i är att Rask inte ska analysera detta, men då vänder sig Jacke av alla människor på jorden till Cluee..............oki.
Citera
2025-01-25, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Vart bor Chrippa nu? Linnea är ju skriven hos sina föräldrar. Chrippa står ju kvar på Tingsvägen, även det är ett brott.
Kan det vara så att han har fått skyddat boende?

Att ändra sin folkbokföringsadress kanske inte är en prioritet när man sitter i häktet? är ett jävla tjat så fort de inte är folkbokförda där de bor. Julia å andra sidan har inte bott på sin folkbokföringsadress på 1 år. Nu har det gått så långt att några andra stackare flyttat in och hon står fortfarande kvar på adressen.

_
Citera
2025-01-25, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Återigen, idiotförklara inte någon annan när du själv inte har koll på det du pratar om. Då blir det bara pinsamt.

"Med stämpling avses att gärningsmannen har någon form av kontakt med en eller flera personer och erbjuder sig eller övertalar någon att utföra ett brott. Att i allmänna ordalag prata om att begå brott är inte straffbart utan det är först när ett beslut om att begå ett brott tas som det blir straffbart. Om brottet inte kommer att kunna utföras för att någon redan från början tänkt luras kan det aldrig bli fråga om stämpling."

Vad med att brottet inte är straffbart om inte ett beslut om att brottet ska begås är det du inte fattar? Läs lagtexten och passa på och läs några prejudikat och tidigare domar.

Jag skrev att åtal ska vara väckt inom ett par veckor, hur är det med läsförståelsen egentligen? hade bara att göra med vad som framkom i gårdagens häktesförhandling och var inte av någon som helst vikt, så varför du håller på och tjatar om det förstår jag inte.

_

Åh herregud Du kopierar in kommentaren till lagtexten som avser ansvar vid stämpling.
Vid stämpling kan flera bära ansvar, d v s att personen som ska utföra brottet inte utför det, anses inte som straffbart.
I detta fall så är det inte straffbart för stämpling för personen som Chrippa försökte förmå utföra brottet, eftersom han avstod.
Men för Chrippa är det straffbart, eftersom han har försökt få andra att utföra brottet.
Läs hela avsnittet om ansvar i lagtexten så kanske du förstår.
Tror du på fullaste allvar att det är lagligt att beställa grov misshandel eller mord, bara för att mottagaren avstår?

Läs gärna på länken jag bifogade till lawline.se. Det är svar från någon som vet betydligt mer än både du och jag.

Ja och det stämmer inte, åtal ska inte vara väckt inom ett par veckor. Så du har fel återigen.
Citera
2025-01-25, 12:24
Medlem
micke_mans avatar
Crippa har inte lärt sig något och kommer heller inte lära sig nått,Han kommer leva så här i framtiden också,vara lite småkriminell,Åka ut och in på kåken till han dör,Han skiter fullständigt i sin dotter och vill bara leva för dagen.
Citera
2025-01-25, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke_man
Crippa har inte lärt sig något och kommer heller inte lära sig nått,Han kommer leva så här i framtiden också,vara lite småkriminell,Åka ut och in på kåken till han dör,Han skiter fullständigt i sin dotter och vill bara leva för dagen.

Han lever i någon låtsasvärld, tror han slog i betongen ganska hårt i Spanien med tanke på gluggen. Förhoppningsvis vaknar han till av smällen, men jag är rädd att det inte går att rädda en person som honom.
Citera
2025-01-25, 12:31
Medlem
micke_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Han lever i någon låtsasvärld, tror han slog i betongen ganska hårt i Spanien med tanke på gluggen. Förhoppningsvis vaknar han till av smällen, men jag är rädd att det inte går att rädda en person som honom.
Det ända som skulle rädda honom är om han får ett långt fängelsestraff.Han skulle behöva vara borta i minst 7-8 år men tror tyvärr att han bara får ett till två år och på den lilla tiden kommer han inte göra en livsförändring
Citera
2025-01-25, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Ja för folk utan hjärna.

Precis det, han gör så efterblivna saker om o om igen, sen de där pissiga sekten som oxå håller på som kärringar.

Underhållande 🤣
Citera
2025-01-25, 12:35
Medlem
Nu är linnea o chrippa live på TT.

Haha!!
Citera
2025-01-25, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
Åh herregud Du kopierar in kommentaren till lagtexten som avser ansvar vid stämpling.
Vid stämpling kan flera bära ansvar, d v s att personen som ska utföra brottet inte utför det, anses inte som straffbart.
I detta fall så är det inte straffbart för stämpling för personen som Chrippa försökte förmå utföra brottet, eftersom han avstod.
Men för Chrippa är det straffbart, eftersom han har försökt få andra att utföra brottet.
Läs hela avsnittet om ansvar i lagtexten så kanske du förstår.
Tror du på fullaste allvar att det är lagligt att beställa grov misshandel eller mord, bara för att mottagaren avstår?

Läs gärna på länken jag bifogade till lawline.se. Det är svar från någon som vet betydligt mer än både du och jag.

Ja och det stämmer inte, åtal ska inte vara väckt inom ett par veckor. Så du har fel återigen.

Men snälllllllllaaaaa läs några domar där de har refererat till just den kommentarer. Jag har läst hela lagtexten och flertal domar.

Jo, det stämmer, åtal ska enligt förhandlingen vara väckt inom några veckor. Är inte åtal väckt då krävs en ny förhandling.

Litar betydligt mer på lagtext, prejudikat och tidigare domar än någon på lawline.

_
Citera
2025-01-25, 12:38
Medlem
Treschows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Den dumme i denna fråga är nog du.
Jag har i alla fall lyckats bättre i livet än en stackare som Chrippa.

Varför är jag dum för att jag inte begriper vad "brainflakes" är eller vad "7 kg på vågen betyder"? Förklara det gärna.
Citera
2025-01-25, 12:40
Avslutad
Clues senaste video är den bästa som släppts i det här dramat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in