2025-01-24, 22:56
Medlem
Rolig podd jag hittade med Jesper Ekstedt, Olle Palmlöf och Mats Strandberg!

Olle berättar och kvällen och han säger att han inte borde dricka mer vin, Mats Strandberg vilken lirare, han berättar hur tråkig hela galan var och vilka pk inslag! In och lyssna!

Underbart att höra Mats Strandberg igen!
Citera
2025-01-24, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Fört förnekade han att han hade druckit alkohol, alla som sett honom på Youtube tycker han är pinsam och dyngrak, skämskudde.

Nu har han ändrat sig och erkänner att han druckit alkohol, det är nog bara för att klara sig från knarkmisstankarna.

SVT anlitar en knarkare som intervjuar Sveriges främsta idrottare känns rätt oskönt, bättre och påstå några bärs och lite vin...

Han förnekade det på fyllan har han sagt.. Han gick ut i en podd och sa att han hade druckit för mycket vin och han borde kanske sluta dricka, han har inte ens pratat med journalister, han har ett agg på SVT och annat pk.
Citera
2025-01-24, 23:42
Medlem
GhostofMozarts avatar
Podden är otrolig! Har hört lyssnat sen dag 1 och man blir alltid på gott humör när man får notisen om att ett nytt avsnitt är uppe.

Jävligt bra dynamik mellan Jesper som är 30-ish, Olle 50-ish och Mats 80-ish. Alla tre sportnördar med en fäbless för årtal och en arsenal av fun facts och dråligheter från sportvärlden, även fast de ofta glider in på nöjesbranchen, politik etc. Alla tre herrar är kunniga på det mesta och har alltid ett ett gott tugg!

Rekommenderas verkligen, en av mina favoriter!
Citera
2025-01-25, 00:01
Medlem
När blev yrket journalist liktydigt med nykterhet? Journalistik har väl alltid handlat om några järn på lunchen för att öka kreativiteten och fortsätta kröka efter skriven artikel & pressläggning? Nu blev varenda mellanchefsmutta på SVT helt obstinat över att Olle dragit i sig en rödpåk. Vilket jävla hyckleri! Egentligen hade varenda journalistkärring önskat att de fått sitta med Olle och supit på galan. Nattsuddaren Svante Grundberg gråter i sin himmel över hycklandet.
Citera
2025-01-25, 00:08
Medlem
BananaYoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
När blev yrket journalist liktydigt med nykterhet? Journalistik har väl alltid handlat om några järn på lunchen för att öka kreativiteten och fortsätta kröka efter skriven artikel & pressläggning? Nu blev varenda mellanchefsmutta på SVT helt obstinat över att Olle dragit i sig en rödpåk. Vilket jävla hyckleri! Egentligen hade varenda journalistkärring önskat att de fått sitta med Olle och supit på galan. Nattsuddaren Svante Grundberg gråter i sin himmel över hycklandet.
Jag vet inte om detta är din teori men lek med tanken, kommer dom till slut att göra ett exempel av Olle för att skydda sig själva eller kommer den så kallade "statsmediaeliten" att lägga locket på gällande "offentlig avrättning" av Olle?
Citera
2025-01-25, 00:14
Medlem
Chokladpojkens avatar
Lite slirig och salongsberusad var han, men jäklar vad överdrivet det här har blivit...
Citera
2025-01-25, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
https://youtu.be/3H8foio3Ahw?si=VnTgDeHvfHutpbPj

Detta var nog inte ett av Olle Palmlöfs starkare reportage.

Jamen jäklar du, att det fanns tom upplagt på tuben 😄
Citera
2025-01-25, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananaYoo
Jag vet inte om detta är din teori men lek med tanken, kommer dom till slut att göra ett exempel av Olle för att skydda sig själva eller kommer den så kallade "statsmediaeliten" att lägga locket på gällande "offentlig avrättning" av Olle?

Jag tror att han är rökt eftersom veklingarna på SVT slår nya rekord i hyckleri. Det där fyllesurret hade varit glömt dan efter om de inte blåst upp det. Ingen tog väl skada?
Citera
2025-01-25, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Knappast, så där blir endast en orutinerad människa på alkohol. En som sällan dricker, men väl när denne dricker så blir det så här.
Långtidare kan vara städade på 3 promille.
Att han har återfall tror jag på.
Haha, vad lite du vet om alkisar!
Citera
2025-01-25, 02:53
Medlem
526s avatar
Förlåt! Jag har jag missat allt. Vilken podd är det som är bra? Vad har han gjort?
Citera
2025-01-25, 04:23
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moldavien
God kväll,

Ett tips är denna pod:

https://poddtoppen.se/podcast/1610523652/ekstedt-sport

Där herr Palmlöf visar sitt nyktra ansikte och genom detta skapar en sällan skådad dynamik mellan den gamla radiosportprofilen Mats Strandberg som gick ett liknande öde till mötes och Jesper Ekstedt, av många känd som den som gjorde Gott Snack lyssningsvärt.

Det råder under samtalen bland de tre generationerna en härligt uppslupen stämning (förvisso en bra bit i från Palmlöfs i klippet ovan berusade uppträdande, som undertecknad dock har behållning av). Vad som kan sägas är i alla fall att han då han är nykter har en oerhört skärpa, som gör att åtminstone jag unnar honom en ordentlig fylla emellanåt.

I någon mån påminner hans karisma om Serge Gainsbourgs lika berusade sådana när han talar med Whitney Houston:

https://www.youtube.com/watch?v=RbE_w3AVvp0

Mer sådant i svensk media!
Önskar
Moldavien
Tack.
Det kan t,o,m, få en helt sportointresserad som mig att förkovra sig.
Citera
2025-01-25, 07:16
Medlem
Ytterligare en media gris,finns gott om dom..🐷
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här