2025-01-24, 17:04
Bannlyst
Med allt som framkommit senaste tiden utpressningarna speciellt så börjar jag tro att entreprenören som donerat 1 mille även denne fångats i fiskenätet.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hatskt-mellan-bodstrom-och-roos-om-dumpen-han-forsvarar-pedofiler

Han verkar genuint obekväm och nervös här, han överkompenserar med sina känslor, spelar upprörd då han själv inte tror på det han säger.

En entreprenör av den kalibern är inte dum nog att köpa dumpens koncept.
Citera
2025-01-24, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
I detta läge kommer de att anta att du ljuger för att bli avpublicerad och där med skita i exakt allt du säger. Kanske publicera det som en hånfull kommentar som gör att folk kommer de än värre på dig.

Är dumpen det minsta tveksam så publicerar dom inte
Och jag är beredd att ta kontakt med polisen och anmäla olaga identitetsstöld ifall det skulle inträffa och göra allt annat i min makt för att bevisa att det inte är jag
Citera
2025-01-24, 17:10
Medlem
SinclairQLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Den nyheten släpptes read strax efter 11 i dag

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1327949

Det kommer inte tillsättas någon ny ordförande heller, hett tips hahah
Citera
2025-01-24, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jo, det går att göra. Domstolar har inte monopol på sanningen, och de kan dessutom göra fel.

Man ÄR inte oskyldig tills motsatsen bevisats. Man ska BETRAKTAS som oskyldig. Där har du en skillnad. Och främst handlar det om rättssäkerhetsgarantier, dvs att din rätt till en rättvis rättegång inte ska riskeras för att någon antar att du är skyldig.

Men hittar man en knivmördad person i skogen så kan man med säkerhet (i den betydelsen det har i vardagliga sammanhang) säga att det begåtts ett brott. Frågan är bara vem som har begått det.

Absolut men du får skilja på vardagligt tal och det juridiska
I strikt juridisk mening har inget brott begåtts förrän det kunnat bevisas och det görs i en domstol

Sen att det är så pass sannolikt att annat kan uteslutas påverkar inte den juridiska bedömningen
Citera
2025-01-24, 17:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Absolut men du får skilja på vardagligt tal och det juridiska
I strikt juridisk mening har inget brott begåtts förrän det kunnat bevisas och det görs i en domstol

Sen att det är så pass sannolikt att annat kan uteslutas påverkar inte den juridiska bedömningen
Har du någon källa till ditt påstående?

För övrigt är det ju fantastiskt ironiskt när dumpens fans pratar om oskyldig tills motsatsen bevisats
Citera
2025-01-24, 17:13
Medlem
Gorillabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinclairQL
Det kommer inte tillsättas någon ny ordförande heller, hett tips hahah

Kan de gott stå utan!

Dumpen borde få näringsförbud för att ha hängt ut icke dömda personer, utpressning, använt medlemmarnas donationer till privata köp. Vidirigt beteende i mina ögon...
Citera
2025-01-24, 17:13
Medlem
Har det framkommit varför Patrik lämnar ordförandeposten. Finns det några uppenbara skäl.
Citera
2025-01-24, 17:15
Medlem
SinclairQLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Kan de gott stå utan!

Dumpen borde få näringsförbud för att ha hängt ut icke dömda personer, utpressning, använt medlemmarnas donationer till privata köp. Vidirigt beteende i mina ögon...

Alltså det är så mycket knasigt med detta gäng men det är alltså helt i sin ordning att enbart ha en ordinarie styrelseledamot som bara heter så, och ingen ordförande. Lite fundersam över varför denna ändring nu dock?
Citera
2025-01-24, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Har du någon källa till ditt påstående?

För övrigt är det ju fantastiskt ironiskt när dumpens fans pratar om oskyldig tills motsatsen bevisats

Sorry, men det gäller inte dumpen. Här talar vi immunitet för en moralängel.
Citera
2025-01-24, 17:17
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Absolut, men hon har säkerligen använt detta för att kåta upp gäddorna (naturligtvis olagligt) och inte för att njuta för egen del.Det är en viss skillnad.

Svettig och blek efter en hel dag av att titta på barnporr.
Verkar jävligt spattig, kanske var tvungen att låta hålet vila en stund tills nästa tag.

https://imgur.com/a/DkQmXE0
Citera
2025-01-24, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Eftersom du svarar på något jag skrev för en vecka sen måste jag ju fråga om du öppnat tidningen dom senaste dagarna och om du fortfarande står kvar vid den ståndpunkten?

Sedan när blev några dagar en hel vecka för dig?
jag var borta 2-3 dagar

Nåväl, OM Sara döms för barnporrnografibrott så kommer jag läsa igenom domen och göra min bedömning därefter

mest sannolikt är att mitt förtroende i så fall kommer vara förbrukat

Men jag har svårt att se att hon skulle begå sånna övertramp
Citera
2025-01-24, 17:18
Medlem
Gorillabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinclairQL
Alltså det är så mycket knasigt med detta gäng men det är alltså helt i sin ordning att enbart ha en ordinarie styrelseledamot som bara heter så, och ingen ordförande. Lite fundersam över varför denna ändring nu dock?

Vad jag vet ska det finnas en Ordf Vice Ordf och kassör för att kunna driva en förening/företag.

Googlade...
Har styrelsen fler än två ledamöter måste det finnas en ordförande, en av dessa kan utses som ordförande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in