Citat:
Ursprungligen postat av
singla
Då ska vi se här, i trådens titel så sätts premissen att "vi" (vilka vi?? all militär forskning och underrättelsetjänst alltså?) inte har några bevis för utomjordiskt besök på jorden
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Det finns mängder av bevis i form av ögonvittnen, radarbilder, foton och filmer. Pålitliga ögonvittn accepteras som bevis i domstolar så varför inte här? Det finns gott om händelser där många människor sett samma sak. Många foton och filmer som inte går att förklara.
Så vad är det för bevis som krävs för skeptikerna? Måste de själva bli bortförda? I mina ögon är ufo-förnekarna i klass med plattjordarna. De vägrar arr se de bevis som finns.
Tyvärr så handlar det om stigmatisering av ämnet under årtionden och den akademiska jargongen att vi inte har fått kontakt, p.g.a avstånden etc. Det sätter sina spår i hur människor resonerar runt ämnet när en indoktrinering med sådana antaganden pågått under generationer. Som ett akademiskt mantra sätter man dövörat till det som inte rimmar . Läste precis en liknande tråd i astronomiforumen.
Jag kan personligen inte längre ta sådana diskussioner eller åsikter på allvar när det råder sådan ovisshet runt det visselblåsare, flygpersonal etc har rapporterat.
Inte förrän nyligen -senaste åren har detta med UFO som ändrade definitionen till UAP börjat få en mera seriös ton.
Frågan är hur sådana psyken kommer att anpassa sig ifall vi är på väg mot ett officiellt disclosure under de kommande åren, det hela förutspås ju ske mycket fort. Nästan som att det är regisserat.
P.S. I den premiss av TS vill jag bara skriva att teknologiska framsteg inte är samma sak som att utomjordingar är överlägsna livsformer i förhållande mot oss, vi är t.ex inte intelligentare idag än människor var för 40 000 år sedan bara för att vi har utvecklat internet, landat på månen, har mobiltelefoner och de bodde i hyddor.