2025-01-23, 21:46
Medlem
disquss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Kan vi inte enas om att det är upp till arbetsgivaren i samråd med sina anställda att bestämma formerna för arbetet?
Sen när skulle anställda ha något att säga till om? Det är självklart helt och hållet upp till arbetsgivaren. Passar det inte kan man söka sig till ett annat arbete - eller starta ett eget företag och sitta hemma och pilla navelludd. Den här synen på arbetet som om det är en demokratisk institution är sinnessjuk.
Citera
2025-01-23, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disqus
Sen när skulle anställda ha något att säga till om? Det är självklart helt och hållet upp till arbetsgivaren. Passar det inte kan man söka sig till ett annat arbete - eller starta ett eget företag och sitta hemma och pilla navelludd. Den här synen på arbetet som om det är en demokratisk institution är sinnessjuk.

Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Nej, det er enbart arbetsgivarens beslut var arbete skall bedrivas.

Tror min poäng flög över huvudet på er. Min poäng var att det inte var en fråga för gemene Flashbackare.

Och "i samråd" innebär inte att arbetstagaren får bestämma utan att arbetsgivaren kollar lite om hur en förändring tas emot innan den genomförs. Det vore ju tråkigt om väldigt många plötsligt vill byta jobb
Citera
2025-01-23, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Det är därför de på "baksidan" tjänar 50K och uppåt.
Precis, så om lokalerna är så hemska, varför ska man då tvinga tillbaka folket?
Vad är din poäng?
Citera
2025-01-23, 22:22
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0x539
Tycker man inte om sin arbetsgivares WFH-policy är det bara att byta jobb. Är man inte attraktiv nog på arbetsmarknaden att byta jobb är det bara att rätta sig i ledet.

Det går ju lika mycket åt andra hållet. Är inte arbetsgivaren attraktiv så dör den ut.
Citera
2025-01-23, 22:22
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjakungen
Bra initiativ! De anställda som grinar över detta kan ju helt enkelt fixa nya jobb. Hemarbete är djävulens påfund och det finns 0 positiva saker mer det. Främst slashasarna som låtsasjobbar som förordar hemarbete.

Jo en sak är bättre med hemarbete. Man får sitta på sin egen toa och trycka ut skitkorvar. Annars ser jag faktiskt inget positivt alls med det.

Nej men då lever du ett jävla konstigt liv där du inte kan se fördelarna eller kombinera livet med jobbet på ett sätt som både gynnar digsjälv och din arbetsgivare.
Citera
2025-01-23, 22:44
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ich4055
Haha vad är det för statare/slavmentalitet? Upp med hakan och sträck på dig
Jag har varit egen de senaste 30 åren, personal som jag haft har oftast följt mina order, i annat fall så har dom fått leta nya jobb.
Simple as that.
Citera
2025-01-24, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Jag har varit egen de senaste 30 åren, personal som jag haft har oftast följt mina order, i annat fall så har dom fått leta nya jobb.
Simple as that.

Ok vad bra för dig! Men utan personal finns inget kvar ändå. Hålla dem nöjda, glada och välmående gynnar alla i slutändan.
Citera
2025-01-24, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Nej men då lever du ett jävla konstigt liv där du inte kan se fördelarna eller kombinera livet med jobbet på ett sätt som både gynnar digsjälv och din arbetsgivare.

Han har ett tråkigt liv då ja och leva för att slita ut sig genom att göra VD/aktieägare/ politiker/fastighetsägare rikare är ju lattjo
Citera
2025-01-24, 01:46
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
https://www.di.se/nyheter/shb-hakar-pa-trenden-begransar-hemarbetet/

Vad är det här för jävla trams?

Varför måste folk korka igen vägarna runt Stockholm för jobb som lika gärna kan skötas på distans?

Var så skönt att slippa alla köer under pandemin.

Hur har ni med distansarbete? Är ni begränsade, eller är det viktigare att jobbet blir gjort, snarare än var det blir gjort?

Chefer med kontrollbehov och behov av att synas? Eller svundsjuka från andra?
Vad ligger bakom?
I dessa tider är hybridarbete fortfarande det vanligaste. Nu ska säkert många sägas upp inom kort och då behöver man ha lite koll på vilka som presterar.
Citera
2025-01-24, 02:55
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ich4055
Ok vad bra för dig! Men utan personal finns inget kvar ändå. Hålla dem nöjda, glada och välmående gynnar alla i slutändan.
Visst kunde jag hålla dom glada och nöjda, men dom hade inte fått någon lön.
Det är ingen jävla fritidsgård eller välgörenhet jag sysslar med.
Citera
2025-01-24, 04:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cuckservative
För att Handelsbanken är extremt konservativa och håller fast vid att mötet med kunden är det som genererar högre lönsamhet på sikt. Vilket uppenbarligen är skitsnack när de andra storbankerna sprungit förbi Handelsbanken efter att de centraliserat allt och stängt kontoren.

Förra VD han dansken fick ju kicken när han ville göra som de andra bankerna och modernisera. Men gubbarna lever kvar i Wallanders tid.

SHB var en bank sedan 10talet år tillbaka liknas dom bäst vid en sekt.
Citera
2025-01-24, 07:31
Medlem
disquss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Tror min poäng flög över huvudet på er. Min poäng var att det inte var en fråga för gemene Flashbackare.

Och "i samråd" innebär inte att arbetstagaren får bestämma utan att arbetsgivaren kollar lite om hur en förändring tas emot innan den genomförs. Det vore ju tråkigt om väldigt många plötsligt vill byta jobb
Arbetsgivaren behöver inte kolla ett skit och bör såklart inte göra det heller. Att det skulle finnas någon medbestämmanderätt är helt grundlös och korkad. Eller du kanske tycker anställda ska få bestämma sina arbetstider också? Du kanske missat det men det råder hög arbetslöshet. Alltså finns det gott om människor som kan ta ens jobb. Alla är utbytbara. Så åter igen, passar det inte så är det bara att säga upp sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in