Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-01-23, 17:18
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Nu var det väl Torsby som var aktuellt och det är ju stor glesbefolkad kommun. Finns områden som nästan är tomma. Annars kan jag rekommendera sydkusten mot Vänern. Vacker skärgård.

Man börjar få intrycket att Värmland är lite som en oas.
Citera
2025-01-23, 17:20
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Svennis är väl från Torsby och hans hus är just nu till salu vad jag förstod.
Frågan är vad TS vänner ska göra uppe i Torsby om det nu inte bara är en sommarstuga de ska ha?

Mannen kör långtradare, tjejen vill jobba på apoteket.
Står på Google dock att Svennis är från Sunne,men att han antingen spelade i eller tränade Torsbys fotbollslag.
Citera
2025-01-23, 17:21
Citat:
Ursprungligen postat av Axeln
Halloj! Bott i Karlstad i hela mitt liv. Här finns muslimer överallt. Ifall jag hade möjligt så skulle jag flytta till ekshärad eller Sysslebäck. Där är ännu inte landet förstört av Reinfeldt och löven.

Hehe, där kom den. Den trista sanningen. Tänkte nästan det.
Har sett i media att det finns ett par tre mc-gäng i Karlstad, men hur är det med blattegäng?
Citera
2025-01-23, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterParkarbetare
Återigen, låter underbart.
Blir fan nyfiken på dialekten.
Ska se om det finns nåt inspelat nånstans.

https://m.youtube.com/watch?v=wflUtYNUMbM
Citera
2025-01-23, 17:28
Medlem
https://www.svt.se/datajournalistik/skjutningar-i-sverige-ar-for-ar/

Statisk över skjutningar per ort. Du kan välja tidsperiod själv…
Citera
2025-01-23, 17:32
Medlem
Citat:
Hehe, där kom den. Den trista sanningen. Tänkte nästan det.
Har sett i media att det finns ett par tre mc-gäng i Karlstad, men hur är det med blattegäng?
Blattar överallt… sanslöst tragiskts… landet är förstört…. Önskar att mina barn flyttade härifrån. Landet styrs av muslimer. Vi gav bort landet… tyvärr.
Citera
2025-01-23, 17:36
Citat:
Blattar överallt… sanslöst tragiskts… landet är förstört…. Önskar att mina barn flyttade härifrån. Landet styrs av muslimer. Vi gav bort landet… tyvärr.

Jo, men är blatteproblemet i Karlstad så pass illa att det finns gäng eller/och t.o.m. maffia där?
Citera
2025-01-23, 17:38
Citat:
Ursprungligen postat av Panlessmeat
https://m.youtube.com/watch?v=wflUtYNUMbM

Så svårt lät det inte.
Men detta är väl basic värmländska?
Inte hardcore från skogarna?
Citera
2025-01-23, 17:41
Medlem
Citat:
Är kompis med en nederländsk tjej på nätet och hon och hennes kille vill flytta till Sverige.
Dom tänker på Värmland.

Jag känner till Skåne och huvudstadsregionen men ställen som Värmland är för mig ett enda stort frågetecken.

Ni som vet, hur är det där?
Fridfullt eller har det blivit berikat av gangsters precis som tre fjärdedelar av hela landet?

I Gräsmark några mil utanför Torsby har det flyttat in hur mycket holländare som helst, så de kanske skulle trivas där?
Citera
2025-01-23, 17:41
Medlem
Citat:
Jo, men är blatteproblemet i Karlstad så pass illa att det finns gäng eller/och t.o.m. maffia där?
De styr allt… knark, våld eller allt som är normalt… önskar att jag inte bodde här längre. Allt som muslimer lägger händern på förstörs… se på Mellanöstern.
Citera
2025-01-23, 17:42
Medlem
Citat:

Överallt? Jag spenderar ändå ungefär 10 veckor utspritt på året i Värmland eftersom jag är född och uppvuxen där, ser inte en enda blatte, men sjujävligt med holländare, tyskar och norskar däremot.
Citera
2025-01-23, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurgelfitta
Överallt? Jag spenderar ändå ungefär 10 veckor utspritt på året i Värmland eftersom jag är född och uppvuxen där, ser inte en enda blatte, men sjujävligt med holländare, tyskar och norskar däremot.
Trams. Åk till bergvik, åk till kronoparken…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in