2025-01-23, 14:00
Medlem
otellos avatar
Idiotiskt, såklart. Våldsamma gängkriminella får stanna, skötsamma studenter utvisas. Ett resultat av woke-politik.
Citera
2025-01-23, 14:01
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Så du tror alltså på riktigt att tjejen Anastasiia Bigun från Ukraina (som tråden handlar om) som pluggar på natutvetenskapliga linjen i Piteå har potential att bli gängmedlem, rånare, våldtäktsman eller mördare? Då lider du av svårartad patalogisk paranoia. Det är manliga immigranter från Afrika, Mellanöstern och övriga muslimer som är problemet.
Det finns professionell hjälp att få som KBT eller medicinering under överinseende av läkare inom psykiatrin.
Krya på dig. Sen får vi hoppas att hon får PUT.

Jag sa nu inte att just denna tjej skulle bli något av det jag räknade upp men jag tycker bara det är konstigt att alla invandrare som sitter i knipa av något slag just vill bli läkare eller gå annan högre utbildning.
Jävligt sällan man hör om samma typ som drömmer om att bli ridlärare, elektriker, brandman eller liknande utan alltid en fin titel såsom läkare, advokat, psykolog eller annat.
Nyfiken också om hon har betyg för att ens kunna uppnå sin dröm?

Tackar som frågar men känner mig helt frisk.
Citera
2025-01-23, 14:02
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Är det inte lite märkligt att alla invandrarbarn som riskerar utvisning drömmer om att bli läkare eller lärare.
Är det möjligen samma syndrom som de " apatiska barnen " drabbades av så fort de fick ett avslag

Integration bland unga - en mångkulturell generation växer upp.
https://www.iffs.se/media/23539/integration_bland_unga_9789170618987.pdf

Läser man där så ser man att barn med utländsk bakgrund ofta har en högre ambitionsnivå.
Citera
2025-01-23, 14:03
Medlem
Sjukt, finns babbar som bott här i 20 år som inte kan svenska och dessa får stanna och en ung tjej som pratar helt ok svenska ska utvisas.
Citera
2025-01-23, 14:04
Medlem
Är som vanligt med andra ord. Välfungerande med kristen bakgrund skall ut samtidigt som icke fungerande muslimer skall stanna, systemfel.
Citera
2025-01-23, 14:04
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Nu får du ge dig. Hon är ju dessutom ukrainska och har därmed bra iq till skillnad från alla MENA som är sk "läkare" här.

Min åsikt här är likadan om det varit en18 årig man som hette typ Vladimir.

Östeurpeer är generellt bra folk.

Hade det rört sig om en kriminellt från Ukraina däremot då är det raka vägen hem. Vi borde ta efter Trump nu och utvisa alla kriminella invandrare. Sedan gå vidare me de som vägrat integrera sig etc.

En liten anektdot här med, en av de smartaste invandrarna jag träffat var hör och häpna somalier.

När han kom hit så tyckte han SFI var förjävla dåligt så han gick till biblioteket. Lånade en ordbok samt böcker av Moberg och Strindberg, tittade på massa svensk TV och japp. Extremt intelligent. Visst är han ett undantag från normen men sådana människor får gärna komma hit.

Får ge mig. Det är ju sanningen om du låter henne en utböling bli läkare så är det en mindre svensk som får bli det. Summa summarum. Vi har bara ett visst antal platser till just detta att bli läkare. Jag för min del tycker de ska gå till svenskar.
Citera
2025-01-23, 14:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Är det inte lite märkligt att alla invandrarbarn som riskerar utvisning drömmer om att bli läkare eller lärare.
Är det möjligen samma syndrom som de " apatiska barnen " drabbades av så fort de fick ett avslag

Märkligt. Alla är de läkare...
Citera
2025-01-23, 14:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
ja så länge det är en nettovinst.

2000 svenskar studerar till läkare utomlands
500 utlänningar studerar till läkare i sverige

nettovinst 1500 nya läkare

Det handlar om vilken läkare också. Som vi sett alibaba läkare de får inte ens svensk licens. Skulle du om du vore sjuk ha en alibaba-läkare? eller en läkare som gått svensk utbildning på karolinska?
Citera
2025-01-23, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfritt2035
Varför inte låta henne stanna för? Är inte bättre man gå in på Hall eller Kumla , sedan gör man olle dolle doff på icke Svensk medborgare som får enkel biljett hem istället. Vi har mycket avskrap som helst ifrån MENA området som kan vi kan returnera imorgon tillbaka till Syrien och Palestina. Dags att göra Finskan till största minoritetsspråket ingen.

Migrationsverket har beslutat att 18-åriga Anastasiia Bigun ska utvisas till Ukraina, medan resten av hennes familj fått permanent uppehållstillstånd i Sverige. Familjen, som bott i Norrbotten i fem år, har överklagat beslutet och oroas över att Anastasiia tvingas återvända till ett krigsdrabbat land ensam.

Anastasiia, som kom till Sverige som 13-åring, går sista året på gymnasiet och drömmer om att bli läkare. Hon är förtvivlad över beslutet som hotar hennes framtid och familjens sammanhållning.

Migrationsverket motiverar beslutet med att hon fyllt 18 år och därför inte längre omfattas av föräldrarnas tillstånd. Myndigheten hänvisar till att det inte finns ett generellt utvisningsförbud till Ukraina och att Anastasiia kan ansöka om skydd genom massflyktsdirektivet. Familjen menar dock att detta skulle innebära att hennes år i Sverige inte skulle räknas vid en framtida ansökan om permanent uppehållstillstånd.

http://svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/18-ariga-anastasiia-utvisas-till-krigets-ukraina-splittras-fran-sin-familj

Helt stört. Verkar duktig och ambitiös och kommer med stor sannolikhet bli en tillgång för Sverige, dessutom har vi redan investerat pengar i hennes utbildning. Istället ska hon hem till ett pågående krig?

Detta samtidigt som individer som öht inte försökt anpassa sig tillåts stanna, trots att de saknar svenskt medborgarskap. Otroligt märkligt att det kan vara ett återkommande problem i vårt land.
Citera
2025-01-23, 14:21
Medlem
Skamligt.

Migrationsverkets byråkrater bör avrättas för förräderi. Skicka hem alla arabiska och somaliska män, och låt attraktiva flickor och kvinnor stanna.

Det är så vi löser samtliga problem.
Citera
2025-01-23, 14:34
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Såvitt jag förstår kommer hon att få stanna kvar när hon följer och förstår den stela byråkratin, dvs på massdirektivet.

Men oavsett hur stel byråkratin är så känns det ändå som att migrationsverket i väldigt uppseendeväckande grad prioriterar ner ukrainare jämfört med övriga invandrare. Vi snackar ändå om Ukraina som är angripet av världens andra största armé och inte något litet skitland där de skrämt bort folk genom hot och portsprängningar.

Migrationsverket följer ju regleringsbrevet och uppdrag från regeringen samt svensk och internationell lagstiftning.
Citera
2025-01-23, 14:39
Medlem
MissDecibellas avatar
Passar kanske i denna tråden..?

(FB) I väntan på avvisning - Tema: snyftartiklar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem