2025-01-23, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
Stämpling till grov/misshandel.

Men herregud, ta och väg det mot att Hinken blir kallad Linnea, eller folk som säger att Chrippa har en hårlinje som man kan dra av på skatten, om den nu inte dragit sig tillbaka själv.

Allvarligt nu, så är Chrippas idiotföljare färre och färre. Och diskussionerna bättre. Att det hela får en bättre ton så att man kan se detta från deras familjs situation. och att man kan ta det juridiska i sig känns bra.

Nu har vi sett några tillägg på listan på åtalspunkter. Det torde vara flera åklagare och alla de får sin egne dag och tid. Annars blir det rätt rörigt. Och det kommer nog till punkter allt eftersom de läser bland inläggaen. Diskussioner med andra kan ju vara rätt långa men allt måste läsas och begrundas. Nu är det tydligt, Chrippa är livsstilskriminell.
Citera
2025-01-23, 11:51
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Den här typen av daltande med barn som är narcissister, låg förmåga att känna empati, ett självförtroende som gör det möjligt att bestämma vad som är sant och inte sant, allvetande peronslighet.
Glöm inte att de också har ett djupt självförakt som man som utomstående inte ser, vilket bidrar till behovet att kontrollera andra. Det värsta är att bli offentligt förnedrad och det får vi väl säga att Chrippa blivit?
Citera
2025-01-23, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Fast så sa inte Jacke, han bad om att få se bevis, något Jocke uppenbart var ovillig att visa. Då var det tydligen bättre att göra en grej av det i podden, där han förnedrade Jacke
Jacke är noga med att ingen av dessa två är felfri, varken Chrippa eller Jocke, och det gillar inte Jocke

Men va? Jocke var väl inte ovillig att visa så säger han inte.
Citera
2025-01-23, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Glöm inte att de också har ett djupt självförakt som man som utomstående inte ser, vilket bidrar till behovet att kontrollera andra. Det värsta är att bli offentligt förnedrad och det får vi väl säga att Chrippa blivit?
Enligt honom själv så är det nog fortfarande så att det är alla andras fel och han ligger steget före, som alltid.
Enligt Linnéa är det ju så fortfarande så ser ingen anledning till att han skulle ha ändrat sig.
Citera
2025-01-23, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C189
För det första så förstår jag inte hur Chrippas ekonomiska brottslighet helt plötsligt kom in i bilden, när vi talade om Linneas "utsatthet" gällande hur han behandlat henne. Du refererar själv till kvinnors utsatthet i relationer.

Sedan så bistår Linnea med idéer om hur dom fortsatt ska kunna främja denna brottsliga verksamhet. Detta då hon enligt ljudklipp bistått med förslag om vem dom kan överföra pengar till och så vidare. Hur är det då synd om henne?. Hon har fått åka på resor, köpa dyra prylar och så vidare. Hur tror du att hon inte varit med på det hela med egen vilja??

Jag säger inte att du har fel och jag respekterar din åsikt.
Men jag är så långt ifrån att dela din åsikt så jag är väldigt intresserad av att veta hur du kan resonera så här.

Jag känner också att hon är delaktig i brotten med tanke på ljudklippet där hon säger namn på en person som kan hjälpa till med pengarna, och som du säger åker på resor köper dyra prylar.
Hon vet precis vad han sysslar med och hon är högst delaktig.
Citera
2025-01-23, 12:04
Medlem
Citat:
Fast så sa inte Jacke, han bad om att få se bevis, något Jocke uppenbart var ovillig att visa. Då var det tydligen bättre att göra en grej av det i podden, där han förnedrade Jacke
Jacke är noga med att ingen av dessa två är felfri, varken Chrippa eller Jocke, och det gillar inte Jocke

Vad tycker du att Jocke skulle kunna visa Jacke? Inte direkt så att han får ta med sig Polisens utredningsunderlag hem
Att Jacke inte vill förstå att Chrippa är kapabel till en sån här sak frångår inte faktumet att han faktiskt har gjort det. Polisen upprättar inte en anmälan och kallar Jocke och Anjo till förhör för "Stämpling till grov misshandel" för skojs skull, utan att det finns uppenbarligen bevis som tyder på att detta är faktiskt sant.
Men vill Jacke stoppa huvudet i sanden och låtsas som inget har hänt så är det väl upp till honom, men då är det inte så konstigt att Jocke blir besviken heller.
Citera
2025-01-23, 12:05
Avslutad
Jag har inget emot motvikt, men är det inte lite uppenbart att han är hyser gubbsjuka känslor för Linnea? Han ska hela tiden påtala vilken vacker kvinna hon är. Han sågar henne samtidigt som han mellan raderna lyfter vad han gillar hos henne.
Citera
2025-01-23, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Jag har inget emot motvikt, men är det inte lite uppenbart att han är hyser gubbsjuka känslor för Linnea? Han ska hela tiden påtala vilken vacker kvinna hon är. Han sågar henne samtidigt som han mellan raderna lyfter vad han gillar hos henne.

Brukar tycka om honom men den där videon kändes som ett magplask. Inget manus och det märktes. Sättet han försökte förklara hela året lät så sjukt konstigt. Han missar kronologiskt viktiga punkter och fokuserar på helt andra grejer, som att det var problemet.

Han börjar prata om förra januari som om häktningen inte fanns. Svävade runt en massa för att sen till slut nämna häktningen. Det kändes inte alls som att han har koll på allt som hände.

Totalt värdelös "sammanfattning" till föräldrar. Dom han riktar sig till, som inte följt allt, måste kommit igenom videon mer förvirrade än innan.
Citera
2025-01-23, 12:15
Medlem
Citat:
Thomas har nog bara tröttnat på alla överdrivna reaktioner Jocke gapar om. Lite som Petter och Vargen. Hur fan skall han kunna ta något boi säger på allvar. Till och med Jacke kräver ju bevis innan han vill tro på något längre

Jag förstår att det blir lite jobbigt för IF-pappan att tolka saker i denna värld. Han har tyvärr inte uppvisat någon intelligens i nivå högre än sonen så jag förstår att han inte kan nyansera saker utan att reagera som ett barn.

Tomas är intressant, ena sekunden så skulle myndigheter aldrig ljuga, för att i nästa sekund använda motsatsen som ett argument, allt beror helt på vad han vill ska vara rätt. Lika smart som sonen.

Men ja, nånstans så kan jag förstå att man inte orkar hålla på och höra allt men när POLISEN anmäler ett brott. Då är det nog inte tillfälle att skratta och håna. Man kan reagera skeptiskt UTAN att håna.
Citera
2025-01-23, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Förstår inte hur sekten på youtube kan kalla henne för psykopat hink barnmisshandlare ensam hora.

Men jag förstår att hon blir psykiskt instabil med tanke på häxjakten som pågår mot henne.

Varför ringer hon Jocke? Ja Jocke kanske är en av få som VET att det mesta är överdrifter, samt att Linnea vet att Jocke vet det.

Psykopat = 100%
Hink = epitet med nedvärderande klang för att nedvärdera henne, fruktansvärt barnsligt.
Barnmisshandlare = Utifrån berättelser från Chrippa, men det finns inga bevis för mer än Chrippas och Chloes ord som dessutom utfrågas med ledande frågor.
Ensam hora = Aldrig hört någon av dem säga.

En normalt begåvad hade valt att avstå från kommentar helt mot "drevet".
Istället föder hon det, med fruktansvärt korkade saker gång på gång. Enkelt uttryckt, matar du inte lejonen så orkar de inte heller jaga.
Smartaste hon kunde gjort var att "go off the grid". Göra sig själv anonym.
Men det är å andra sidan ingen som har anklagat Linnea för att vara särskilt smart.

Eller, så ringer hon Jocke för att hon är starstruck och besatt av honom. Varför ringer hon inte Jacke istället om det nu vore som du skriver? Det vore mer rimligt eftersom Chrippa inte hatar Jacke.
Citera
2025-01-23, 12:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av spliffblandarn
Brukar tycka om honom men den där videon kändes som ett magplask. Inget manus och det märktes. Sättet han försökte förklara hela året lät så sjukt konstigt. Han missar kronologiskt viktiga punkter och fokuserar på helt andra grejer, som att det var problemet.

Han börjar prata om förra januari som om häktningen inte fanns. Svävade runt en massa för att sen till slut nämna häktningen. Det kändes inte alls som att han har koll på allt som hände.

Totalt värdelös "sammanfattning" till föräldrar. Dom han riktar sig till, som inte följt allt, måste kommit igenom videon mer förvirrade än innan.

Jag kollade ens inte färdigt utan tröttnade bara när jag hörde hur han prata om Linnea. Videon innan för han reagera på linneas live så lyser gubblicken när han tittar på henne. Sjukt obehagligt.

Off topic så älskar jag ditt nick 💚
Citera
2025-01-23, 12:56
Medlem
När är det dags för ny häktesförhandling?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in