2025-01-23, 07:33
Medlem
tjackiiiees avatar
Att aldrig sluta dricka är ett alternativ. Garanterat fritt från bakfylla om rätt motivation finns passar dock inte alla.
Citera
2025-01-23, 07:36
Medlem
Cannabis indeed, trust in the weed.
Citera
2025-01-23, 08:06
Medlem
OneTaps avatar
en fet slabbig kebab rulle med xtra sås o en flaska dr pepper sen e man back in business :P dr pepper uppfanns faktiskt på 1800 talet som medicin mot bak fylla o fungerar as bra =)
Citera
2025-01-23, 08:11
Medlem
dwgs avatar
Kaffe
Citera
2025-01-23, 08:12
Medlem
StigEngstroms avatar
Har man en baksmälla från helvetet så finns det inget i världen som kan rädda en, då är det bara att acceptera sig besegrad och somna om, jag kan inte äta eller dricka då ändå.
Är man måttlig bakfull däremot så har jag lärt mig att det kan göra totalt underverk att äta någonting trots att man kanske inte är sugen.
Gärna något mycket salt men egentligen vad som helst.
Har nästan ibland känt hur huvudvärken lättar omgående om jag får i mig några mackor.

Återställare har jag testat flera gånger och det funkar inte för mig. Det enda som händer är att jag blir bakfull plus berusad och det är ingen hit.
Citera
2025-01-23, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag skulle verkligen vilja supa som en gris och testa ditt förslag jag kan nästan svära redan nu att det inte kommer att hjälpa ett skit!

Tror det skulle hjälpa mig.
Skulle få mig att kaskadspy.
Sen skulle jag må bättre :-)
Citera
2025-01-23, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag skulle verkligen vilja supa som en gris och testa ditt förslag jag kan nästan svära redan nu att det inte kommer att hjälpa ett skit!

Mycket intressant trådstart, och väl påläst är du uppenbarligen.

Hur funkar Centralstimulerande preparat ?
Citera
2025-01-23, 08:34
Medlem
StigEngstroms avatar
Hälften av inläggen handlar ju om vad man ska göra för att FÖRHINDRA baksmälla.
Skärpning, det är inte vad ts frågade efter era idioter.
Alla vet att man ska dricka resorb och vatten innan sängdags.
Citera
2025-01-23, 08:38
Medlem
Dricker extremt sällan så jag blir bakfull.
Men när risken finns är det ändå bäst om man har huvudet med sig innan läggdags.

Två treo, två resorb och en Lergigan så brukar det bli ok på morgonen.
Kan behövas nån treo till eller citodon, massor av valfri vätska och en macka när jag vaknat
Citera
2025-01-23, 08:39
Medlem
Jag gillar att kickstarta bakfyllan med en energidryck.
Pressar ner några apelsiner, citron, grape, en äggula + lite socker.
Vispar sen upp drycken tills den blir lite skummig.
Några glas vatten, kaffe och en tjockis-fet frukost med fläsk,bönor och hela baletten.
Citera
2025-01-23, 08:39
Medlem
TjackOhejs avatar
En fet spliff hasch direkt på morgonkvisten sen när hungern sätter in så slevar man i sig fett o protein, efter det knäcker man 1-2 st. 7,2or sen är man på banan igen.
Citera
2025-01-23, 08:40
Medlem
persona.von.gratas avatar
Har en kusin som är praktiserande alkoholist. Han kör med NAC och bedyrar dess förträfflighet.
Själv är jag bara halv-alkis och för mig funkar varannan vatten på kvällen och en kall avslagen cola på själva bakfyllan bäst.

Vad är NAC? Saxat från chatgpt
Citat:
N-Acetylcystein (NAC) är en form av aminosyran cystein, och det har blivit populärt som ett kosttillskott som kan hjälpa vid bakfylla. NAC fungerar genom att öka nivåerna av **glutation**, en kraftfull antioxidant som spelar en viktig roll i att avgifta kroppen och skydda levern från skador. När vi dricker alkohol omvandlas den till acetaldehyd, som är giftigt för kroppen och kan orsaka många av bakfullsymtomen. Glutation hjälper till att bryta ner acetaldehyd och andra skadliga ämnen som bildas under alkoholförbränning.

Vid en bakfylla är leverns glutationnivåer ofta låga, vilket gör att kroppen har svårare att hantera och neutralisera dessa gifter. Genom att ta NAC som tillskott kan man potentiellt hjälpa kroppen att återuppbygga sina glutationförråd och därmed underlätta återhämtningen.

Det finns viss forskning som tyder på att NAC kan lindra vissa bakfullsymptom, som huvudvärk och illamående, genom att stödja leverns avgiftningsprocess och minska den oxidativa stressen som alkohol orsakar. Däremot är det viktigt att komma ihåg att NAC inte är en mirakelkur – det kommer inte att eliminera en bakfylla helt, men det kan eventuellt hjälpa till att lindra vissa av symptomen.

Har du funderat på att prova NAC för bakfylla eller andra ändamål?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in