2025-01-22, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Ja, det hade varit intressant. Skälet till Dumpens lagförslag stavas prevention, eller "proaktiv lagstiftning", som de hävdar. Det som sakligt skulle motivera en sådan lag är en rationell analys att lagen skulle vara effektiv och ändamålsenlig i relation till sitt syfte. Lite fakta vore då önskvärt.

Annars blir det bara en lag med på sin höjd ett symboliskt signalvärde, eftersom kontakt med barn i sexuellt syfte redan idag är straffbelagt - ett brott som delvis syftar till att förhindra allvarliga sexualbrott, det vill säga det brottet antas redan idag vara proaktivt i förhållande till dessa brott.

Det främsta syftet med en "Lex Dumpen" skulle på motsvarande sätt antas vara proaktivt i förhållande till dagens groomingbrott som kräver ett verkligt barn.
Frågan är väl bara hur mycket lidande de ska orsaka innan en sådan lag kommer så låbgt som ett lagförslag...
Citera
2025-01-22, 19:04
Medlem
Någon annan som noterat att Dumpens filmer ligger ute på TikTok? Man glor på sketcher och influencers som tigger kommentarer och likes och så kommer Dumpen-Sara med "Hur tänkte du här" och en gubbe som svarar "Tänkte inte alls"... Känns som en gräns är nådd när de prånglar ut sin skit i 30-sekundersvideor.
Citera
2025-01-22, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Någon annan som noterat att Dumpens filmer ligger ute på TikTok? Man glor på sketcher och influencers som tigger kommentarer och likes och så kommer Dumpen-Sara med "Hur tänkte du här" och en gubbe som svarar "Tänkte inte alls"... Känns som en gräns är nådd när de prånglar ut sin skit i 30-sekundersvideor.
De gör allt för att nå ut med sitt ädla budskap. Tiktok, youtube... allt.
Citera
2025-01-22, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Är den verkligen borta?

Ja och jag kan inte begripa varför.Det snurrar bara och sedan dyker det upp error etc.
Jag har försökt X antal gånger vid olika tidpunkter med samma resultat, så det är inget tillfälligt fel
Alla andra videos kan jag dock se.
Citera
2025-01-22, 19:53
Medlem
Citat:

Glöm inte att massa ungar hänger på Tiktok och det är inte långsökt att tro att några ungar kanske vill spana in Dumpen.se efter Saras teaser. Sara gjorde ett ärligt försök med en ålderskontroll på bloggen ala porrsida men den hemmasnickrade skiten rök då den fuckade up hela bloggen.

Vettifan om det är så lämpligt att ungar hänger på Dumpens place då vi alla vet att Sara inte gömmer kukarna bakom spoilers trots flera uppmaningar utan ungarna får det som Dumpen runkat upp rakt i ansiktet. Man borde ta en diskussion om detta faktiskt.

Sara är en underbar människa ändå, inget snack om saken.
Citera
2025-01-22, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Ja och jag kan inte begripa varför.Det snurrar bara och sedan dyker det upp error etc.
Jag har försökt X antal gånger vid olika tidpunkter med samma resultat, så det är inget tillfälligt fel
Alla andra videos kan jag dock se.
Läste i andra tråden att vissa kunde se, andra inte.
Citera
2025-01-22, 21:59
Medlem
vByL2CLis avatar
Citat:
Japp. Det vore bertydligt bättre om de satsade på lite mer kvalitet än korta klipp. Jag hade gärna sett fler lite längre reportage som det med Kungsgäddan #505 där man låter personen komma till tals. Men det är klart, i dagens TikTok-värld har väl ingen ett uppmärksamhetsspann som håller för det. Och swishen skall ju in om Sara Nilssons krognotor skall kunna betalas.
Citera
2025-01-22, 22:05
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Om jag hade varit dumpen och varit mån om min legitimitet hade jag presenterat en undersökning.
En undersökning som visar att antalet lagförda och dömda för övergrepp mot barn har minskat under den tid dumpen varit verksam. Oavsett eventuella mörkertal bör något kunna utläsas i statistiken.
Dock verkar intresset för detta vara underordnat då det finns pekuniära och känslomässiga bevekelsegrunder som styr verksamheten.
Om du vetat något om genomslagskraft och statstik hade du förstått att en till faktor väger tungt, den att Dumpen genom att dra fram skiten som pågår i ljuset, peka och figurativt gallskrika "det är fel!" kan ha bidragit vesäntligt till att anmälningarna ökade, eftersom känslan av att vara ensam om att genomlida något svårt och generande är mycket vanlig bland unga som ofta har kvar barnets (i det här fallet negativt) egocentriska sätt att se på världen. Utifrån det perspektivet är ökat antal anmälningar snarare ett bevis på att Dumpen gör nytta och en seger, om något kan kallas det i en så sorglig övergreppskontext.
Citera
2025-01-22, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vByL2CLi
Japp. Det vore bertydligt bättre om de satsade på lite mer kvalitet än korta klipp. Jag hade gärna sett fler lite längre reportage som det med Kungsgäddan #505 där man låter personen komma till tals. Men det är klart, i dagens TikTok-värld har väl ingen ett uppmärksamhetsspann som håller för det. Och swishen skall ju in om Sara Nilssons krognotor skall kunna betalas.
Ej att förglömma - efter JK's uttalande måste de nu stå för sin egen hosting. Dyrt med bandbredd till ditt content...
Citera
2025-01-22, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Frågan är väl bara hur mycket lidande de ska orsaka innan en sådan lag kommer så låbgt som ett lagförslag...

Hoppas att de hinner orsaka så mycket lidande så möjligt för pedofilerna.
Citera
2025-01-22, 22:20
Medlem
Citat:
Jag undrar varför jag inte kan se 505? Absoluta toppenkonfrontationen där han driver med dumpen på ett härligt sätt. Varför är den borttagen?

Vet inte om just hen är borttagen men har frågat varför Sara lagt in en felkod i artikeln "Kanelkakan"? Dumpen blev totalförnedrad med den rövarhistorian, jag gissar att Sara hann gråta en skvätt men sen publicerades skiten. Handlar det om "Kanelkakan" så gömmer sig Sara, slår aldrig fel så det vore något för pressen att titta på?

Dumpen är värsta insatsstyrkan och slog till mot en 13 årings pappa som blev Dumpen-kändis men dottern var den som skulle spöa pappan mitt i natten. Dumpen fick ett mejl istället kl 03 och Sara publicerade skiten men raderade när ett ljushuvud påpekade att detta är ju båg.

Jag vill veta varför inte "Kanelkakan" inte är tillgänglig på Dumpen. Info@dampen.se svarar inte.
Citera
2025-01-22, 22:23
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Glöm inte att massa ungar hänger på Tiktok och det är inte långsökt att tro att några ungar kanske vill spana in Dumpen.se efter Saras teaser. Sara gjorde ett ärligt försök med en ålderskontroll på bloggen ala porrsida men den hemmasnickrade skiten rök då den fuckade up hela bloggen.

Vettifan om det är så lämpligt att ungar hänger på Dumpens place då vi alla vet att Sara inte gömmer kukarna bakom spoilers trots flera uppmaningar utan ungarna får det som Dumpen runkat upp rakt i ansiktet. Man borde ta en diskussion om detta faktiskt.

Sara är en underbar människa ändå, inget snack om saken.
Jag är orolig för hur barn ser på vuxna, dels porr dels Dumpen. Detta tillsammans gör dem konfunderade. Detta kan ställa till det i deras huvud, minns själv hur det var och gjorde mig konfunderad, och då var det nakna tjejer bara, eller bara kanske är fel att skriva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in