2025-01-22, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
Det har jag helt missat. Kan du länka är du snäll?

Orkar inte leta upp det i tråden och lägger inte upp bilder här, finns säkert någon annan som sparat.
Men konversationen löd
Jocke: Jadu Christoffer har nog en del att berätta...Och Julia kan dra åt helvete, deras plan med varann kommer komma ut offentligt.
Linnea: Finns ingen plan
Jocke: Han har blåljugit för dig!
Linnea: Nej
Jocke: Allt bevis ska ut offentligt så detta dubbelspelande är slut en gång för alla... Vi får se...
Linnea: Fortarande så litar jag inte på Julia. Sluta med dessa påhitt nu.

Tycker att det talar för att Julia och Chrippa återigen hade en plan på att fly utomlands med barnet. När det inte gick som Chrippa ville, Julia kanske ändrade sig så försökte han ta med barnet själv, eftersom Julia visste vad han skulle göra då tanken från början var att hon skulle med så vägrade hon överlämna barnet. Det slutade istället som vi vet med att Chrippa flydde med Linnea.

2025-01-22, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Det kanske du inte skulle, men du har inte haft några problem med att Anjo och Rask kallat ett potentiellt våldsoffer för hora och hink i ett år.
Anledningen till att Chrippa och Julia skulle fly till Dubai var för att undvika straff för den ekonomiska brottsligheten. De planerade att göra exakt samma sak som Linnea och Chrippa gjorde, men det blev inte av för att Linnea ringde polisen när det blev bråk.
Återigen är det hyckleri och dubbelmoral. Linnea ska vara "den stora personen" och man ska ifrågasätta allt hon väljer att göra under deras relation, men Julia som gjort precis samma sak är ett stackars offer som inte haft något val.
Löjligt också att Linnea förväntas ta mer ansvar när det gäller Chrippa och Linneas barn än föräldrarna själva. Precis som att det är mer hemskt att Linnea behandlar barnet illa än att föräldrarna gör det.

Jag har heller aldrig hyllat någon för att dom kallar L för hinken eller hora, jag aldrig benämnt henne så.
Alla 3 har behandlat barnet illa svar ja.
Men vi får hoppas Julia rycker upp sig nu om barnet får vara kvar, det är ju förhandling imorgon så snart vet vi hur det blir med den saken.
Tycker ändå det är en viss skillnad att dra iväg med någon som har reseförbud men det är min åsikt.
Citera
2025-01-22, 15:50
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Det kanske du inte skulle, men du har inte haft några problem med att Anjo och Rask kallat ett potentiellt våldsoffer för hora och hink i ett år.
Anledningen till att Chrippa och Julia skulle fly till Dubai var för att undvika straff för den ekonomiska brottsligheten. De planerade att göra exakt samma sak som Linnea och Chrippa gjorde, men det blev inte av för att Linnea ringde polisen när det blev bråk.
Återigen är det hyckleri och dubbelmoral. Linnea ska vara "den stora personen" och man ska ifrågasätta allt hon väljer att göra under deras relation, men Julia som gjort precis samma sak är ett stackars offer som inte haft något val.
Löjligt också att Linnea förväntas ta mer ansvar när det gäller Chrippa och Julias barn än föräldrarna själva. Precis som att det är mer hemskt att Linnea behandlar barnet illa än att föräldrarna gör det.
Jag tänker att Linnea vill ge sken av att hon är en mycket starkare person än Julia. Något även Chrippa påpekade i början av deras förhållande. Han sa att han älskade att Linnea hade driv och ambitioner.

Sen att det drivet och de ambitioner nog inte var mycket med och att Linnea innerst inne troligtvis är en väldigt vilsen liten flicka är tyvärr en annan sak.

Visst är Lillen i första hand Chrippas och Julias ansvar. Och de har väll fått sin beskärda del av kritik för bristande föräldraskapförmågor.

Dock, att de är kassa föräldrar ursäktar ju inte att Linnea. Om hon väljer att inleda en relation med en man som har barn. Ingår det självklart att vara en god och trygg vuxen i det barnet liv.

Jag har svårt att se vad som skulle vara hyckleri eller dubbelmoral med att tycka så.
Citera
2025-01-22, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Jag ifrågasätter inte att det finns misstankar heller. Jag tror helt på att det upprättats en anmälan om stämpling till grov misshandel. Det jag påpekar är att det bara är misstankar, och att man därför inte ska dra alldeles för bestämda slutsatser om vad han har gjort och inte. För saker är inte alltid vad de verkar som vid första anblick.

Det håller jag med dig om till fullo.
Min poäng är bara att Jocke har mycket, om inte allt, att förlora på att ljuga och vore fruktansvärt korkat att ljuga om något som uppenbart kommer bli offentligt väldigt snabbt. Jag har inte höga tankar om Jocke, men att han skulle vara så jävla pantad och inte fått direktiv av sina ombud för vad han bör vara tyst om, ser jag som föga troligt.

Jag säger inte att du påstår att han ljuger, det finns det gott om andra här som gör
Citera
2025-01-22, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Jag har heller aldrig hyllat någon för att dom kallar L för hinken eller hora, jag aldrig benämnt henne så.
Alla 3 har behandlat barnet illa svar ja.
Men vi får hoppas Julia rycker upp sig nu om barnet får vara kvar, det är ju förhandling imorgon så snart vet vi hur det blir med den saken.
Tycker ändå det är en viss skillnad att dra iväg med någon som har reseförbud men det är min åsikt.

Räcker väl med att du hyllar dom och tycker att de gör jättebra videos?
Det har de utan tvekan, men det är mycket allvarligare att som förälder försaka sitt egna barn, skaffar man barn är det ens största uppgift i livet att det barnet är tryggt och har det bra. Att man väljer att lägga mer krut och skit på Linnea för att hon behandlar barnet illa än att Chrippa och Julia behandlat sitt egna barn illa är bara ett ytterligare tecken på hyckleriet.

Jag tycker att Julia har haft ett års tid på att rycka upp sig och inte sett något bevis på att det hänt, jag litar på att socialen i Karlskoga gjort en objektiv bedömning när de ansökt om LVU.

Att Jocke, Angelica, Book och Co varit dom som tidigare larmat om Julias dåliga förmåga nu ska vittna till hennes fördel säger bara att detta aldrig handlat om barnets bästa utan om vilken sida man står på för tillfället. Aldrig läst ett enda fall där personer gått ut offentligt med att man ska anmäla någon till socialen för att de vittnat om att ett barn far illa sedan ska stå i förvaltningsrätten och vittna till samma persons fördel. Ett stort skämt är vad det är och ett otroligt slöseri på socialens resurser. Hoppas att förvaltningsrätten är medvetna om vilka vittnesmål dessa personer tidigare kommit med.

2025-01-22, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag tänker att Linnea vill ge sken av att hon är en mycket starkare person än Julia. Något även Chrippa påpekade i början av deras förhållande. Han sa att han älskade att Linnea hade driv och ambitioner.

Sen att det drivet och de ambitioner nog inte var mycket med och att Linnea innerst inne troligtvis är en väldigt vilsen liten flicka är tyvärr en annan sak.

Visst är Lillen i första hand Chrippas och Julias ansvar. Och de har väll fått sin beskärda del av kritik för bristande föräldraskapförmågor.

Dock, att de är kassa föräldrar ursäktar ju inte att Linnea. Om hon väljer att inleda en relation med en man som har barn. Ingår det självklart att vara en god och trygg vuxen i det barnet liv.

Jag har svårt att se vad som skulle vara hyckleri eller dubbelmoral med att tycka så.

Hyckleriet är att det finns två kvinnor som båda varit lika delaktiga i samma typ av brottslighet, varav den ena under en längre tid behandlas så otroligt olika. Ingen av kvinnorna har under deras relation påstått att relationen varit våldsam eller gjort någonting som talar för att de ville avslöja brottsligheten. Båda har när relationen väl tagit slut gett en helt annan bild av relationen vars historier liknar varandra. Båda har planerat för att fly för att undvika straff. Båda har spelat in olika händelser i relationen för att använda som bevis senare. Båda har avslöjat den ekonomiska brottsligheten bara när relationen varit slut.

Ett exempel
Linnea avslöjar i ett förhör med polisen att Chrippa inte skattar för sina pengar: HON ÄR EN JÄVLA HORA SOM VELAT SÄTTA DIT CHRIPPA HELA TIDEN.
Julia avslöjar exakt hur hans ekobrott gått till, hur transaktioner skett, vilka banker som används och vilka som varit inblandade: ÅH SÅ HIMLA BRA ATT HON ERKÄNNER HOPPAS DET GÅR BRA MED BARNET NU.

Jag ursäktar inte Linneas beteende emot barnet men det är helt uppenbart att Linnea har fått betydligt mer skit för sitt beteende än vad Julia någonsin fått. Varför är det upp till en idiot att "veta bättre" och lämna relationen? Om jag som förälder märker att min partner inte behandlar mitt barn bra är det väl först och främst mitt ansvar att jag skyddar mitt barn från den personen?
Jag tycker att det är en fullt rimlig ställning att tycka att det är värre att försaka sitt egna barn och behandla det dåligt genom dessa handlingar än att behandla någon annans barn illa.

2025-01-22, 16:10
Medlem
Citat:
Räcker väl med att du hyllar dom och tycker att de gör jättebra videos?
Det har de utan tvekan, men det är mycket allvarligare att som förälder försaka sitt egna barn, skaffar man barn är det ens största uppgift i livet att det barnet är tryggt och har det bra. Att man väljer att lägga mer krut och skit på Linnea för att hon behandlar barnet illa än att Chrippa och Julia behandlat sitt egna barn illa är bara ett ytterligare tecken på hyckleriet.

Jag tycker att Julia har haft ett års tid på att rycka upp sig och inte sett något bevis på att det hänt, jag litar på att socialen i Karlskoga gjort en objektiv bedömning när de ansökt om LVU.

Att Jocke, Angelica, Book och Co varit dom som tidigare larmat om Julias dåliga förmåga nu ska vittna till hennes fördel säger bara att detta aldrig handlat om barnets bästa utan om vilken sida man står på för tillfället. Aldrig läst ett enda fall där personer gått ut offentligt med att man ska anmäla någon till socialen för att de vittnat om att ett barn far illa sedan ska stå i förvaltningsrätten och vittna till samma persons fördel. Ett stort skämt är vad det är och ett otroligt slöseri på socialens resurser. Hoppas att förvaltningsrätten är medvetna om vilka vittnesmål dessa personer tidigare kommit med.

Du litar på att socialtjänsten gör rätt bedömning men du tycker ändå det är slöseri med socialtjänstens resurser?
Blir lite konstigt när du säger så.

Linnea har ju faktisk sagt ganska vidriga saker om flickan också.

Hade ingen aning om att Angelica ska vittna, de var nått nytt.

Även fast jag står mot en sida så betyder det inte att jag tycker det är okej att kalla L för såna saker, på samma sätt tycker jag inte det är okej av Linnea att kalla flickan för hemska saker.
Citera
2025-01-22, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Så sent som igår så fanns det, enligt tingsrätten, endast ett brottsoffer, ett målsägarbiträde och ingen misstänkt. Inga nya åtgärder har registrerats på snart två veckor:
Linköpings TR B 104-25 Dagboksblad 2025-01-21
https://pixeldrain.com/u/YpQjyG36

Kanske uppdateras på fredag.
Citera
2025-01-22, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Du litar på att socialtjänsten gör rätt bedömning men du tycker ändå det är slöseri med socialtjänstens resurser?
Blir lite konstigt när du säger så.

Linnea har ju faktisk sagt ganska vidriga saker om flickan också.

Hade ingen aning om att Angelica ska vittna, de var nått nytt.

Även fast jag står mot en sida så betyder det inte att jag tycker det är okej att kalla L för såna saker, på samma sätt tycker jag inte det är okej av Linnea att kalla flickan för hemska saker.

Nej, det är slöseri med socialens resurser att använda dom för sina egna agendor, som att Anjo sitter och uppmanar människor att anmäla socialen till IVO medan han utanför kulisserna planerar att göra en dokumentär om hur Julia lurar alla och hur allvarligt det är just för att han uppmanat till att anmäla socialen.

Spelar det någon roll vilka just som ska vittna? Både Jocke, Angelica, Book och flera andra personer har alla vittnat om att Julia inte kan ta hand om barnet.
Fortfarande, att säga vidriga saker om ett barn är inte värre än att inte ta hand om sitt barn på en nivå där socialen beslutar om att ansöka om ett LVU. Eller mena du att du tycker att vanvård av barn av barnets föräldrar inte är så farligt?

2025-01-22, 16:26
Medlem
Citat:
Nej, det är slöseri med socialens resurser att använda dom för sina egna agendor, som att Anjo sitter och uppmanar människor att anmäla socialen till IVO medan han utanför kulisserna planerar att göra en dokumentär om hur Julia lurar alla och hur allvarligt det är just för att han uppmanat till att anmäla socialen.

Spelar det någon roll vilka just som ska vittna? Både Jocke, Angelica, Book och flera andra personer har alla vittnat om att Julia inte kan ta hand om barnet.
Fortfarande, att säga vidriga saker om ett barn är inte värre än att inte ta hand om sitt barn på en nivå där socialen beslutar om att ansöka om ett LVU. Eller mena du att du tycker att vanvård av barn av barnets föräldrar inte är så farligt?

Då förstår jag hur du menar.
Men om vi säger att dom inte uppmanat folk att anmäla så hade många gjort det ändå men tanke på vad som framgått från alla håll, dock inte lika många fast jag vet inte hur många som har gjort anmälan.

Men vet att polisen har anmält det till soc 2 ggr iaf.
Det var du som tog upp vittnes grejen och jag sa bara att jag inte visste att Angelica skulle vittna, blev lite förvånad då hon inte mår bra.

Jag tycker att chrippa gjorde fel som valde Linnea framför barnet, han skulle ha lämnat henne bara av dom där meddelandena, skulle aldrig stanna hos någon som kallade mina barn för elaka saker.
Citera
2025-01-22, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Så sent som igår så fanns det, enligt tingsrätten, endast ett brottsoffer, ett målsägarbiträde och ingen misstänkt. Inga nya åtgärder har registrerats på snart två veckor:
Linköpings TR B 104-25 Dagboksblad 2025-01-21
https://pixeldrain.com/u/YpQjyG36

Med andra ord så anses inte Anjo som ett brottsoffer ännu till brottet.
Han ska in på förhör och jag antar att han kommer då få anmäla brottet? Eller går det till på något annat sätt?
Citera
2025-01-22, 16:31
Medlem
Citat:
Orkar inte leta upp det i tråden och lägger inte upp bilder här, finns säkert någon annan som sparat.
Men konversationen löd
Jocke: Jadu Christoffer har nog en del att berätta...Och Julia kan dra åt helvete, deras plan med varann kommer komma ut offentligt.
Linnea: Finns ingen plan
Jocke: Han har blåljugit för dig!
Linnea: Nej
Jocke: Allt bevis ska ut offentligt så detta dubbelspelande är slut en gång för alla... Vi får se...
Linnea: Fortarande så litar jag inte på Julia. Sluta med dessa påhitt nu.

Tycker att det talar för att Julia och Chrippa återigen hade en plan på att fly utomlands med barnet. När det inte gick som Chrippa ville, Julia kanske ändrade sig så försökte han ta med barnet själv, eftersom Julia visste vad han skulle göra då tanken från början var att hon skulle med så vägrade hon överlämna barnet. Det slutade istället som vi vet med att Chrippa flydde med Linnea.

Tack. Den konversationen har jag missat helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in