2025-01-22, 13:42
  #589
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Ja, det var jo ikke din mening at din agenda skulle bli avslørt. Men ingen grunn til å bli sur for det.
Det er jo dine egne "slips of the tongue" som avslører deg galant .

Skärp dig! Vi är här och diskuterar doping inte att splittra på länder så håll dig till ämnet!
Citera
2025-01-22, 13:45
  #590
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Skärp dig! Vi är här och diskuterar doping inte att splittra på länder så håll dig till ämnet!

Du är i en tråd om en specifik åkare, Kristine Stavås Skistad. Vill du prata doping finns det en annan tråd för det.

I övrigt noterar jag att man använder sig av klipp från TikTok som bevisföring.
Citera
2025-01-22, 13:46
  #591
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Du är i en tråd om en specifik åkare, Kristine Stavås Skistad. Vill du prata doping finns det en annan tråd för det.

I övrigt noterar jag att man använder sig av klipp från TikTok som bevisföring.

Spelar väl mindre roll varifrån intervjuerna är tagna ifrån. Det är ju ganska naturligt att lyfta fram spekulationer av doping gällande Skistad i Skistad tråden! Att det sedan eskalerat är en annan sak.
__________________
Senast redigerad av Langrennsfan 2025-01-22 kl. 13:48.
Citera
2025-01-22, 13:52
  #592
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Men tics kommer ju inte bara från ingenstans utan något rejält som måste trigga igång det! Jämfört med intervjuer från tidigare år har Skistad mycket mer tics nu och under de senare åren! Och du svarade heller aldrig min fråga att tror du genuint att Skistad är en ren naturlig kvinna som tävlar på samma villkor som de andra i damklassen?
Åpenbart. Men nå har du etter hvert fått mange beskjeder om hvilken tråd du skal bruke om du vil diskutere dette.
Citera
2025-01-22, 13:54
  #593
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
---avslørt---

Varför är du kvar i tråden när du varken vill eller kan diskutera sakfrågorna? Fem eller sex gånger har jag redan bett dig kommentera de norska idrottsläkarnas astmapolicy, och den skarpa kritiken av den från din svenska favoritprofessor och en professor i Trondheim:

(FB) Kristine Stavås Skistad

Skistad, unik i längdskidvärlden:

https://www.nrk.no/sport/skistad-og-svenskane-snakkar-ikkje-saman_-_-eg-har-ikkje-tru-pa-a-bli-vennar-med-fienden.-1.16678797

Citat:
"-Eg har ikkje tru på å bli vennar med fienden [svenskorna]."

Den inställningen kunde vara värd en psykologisk analys.
Citera
2025-01-22, 13:55
  #594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Åpenbart. Men nå har du etter hvert fått mange beskjeder om hvilken tråd du skal bruke om du vil diskutere dette.

Inte märkligt isåfall varför så lätt att komma undan doping då så många är lika blinda som du!
Citera
2025-01-22, 13:56
  #595
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Jag hade inte brytt med det minsta om jag ska vara ärlig. Åkare, löpare, atleter, utövare = samma sak.

Du bryr dig ju helt uppenbart eftersom du kommenterar det. Det är för övrigt inte alls samma sak. Aldrig hört någon säga att de väntar på att första »atlet« ska dyka upp vid tidspasseringen.
Citera
2025-01-22, 13:57
  #596
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Så varför sitter du här och försvarar Skistad då? Varför tycker du inte att det är relevant att lyfta fram att en åkare har flera egenskaper som kommer från dopinganvändning? Ifall du skulle ha svar skulle du komma med orsaker till dessa egenskaperoch inte komma med sådana svar som dessa som att ingen relevans in inbillning osv? Tror du geniunt att Skistad är en ren naturlig kvinna som tävlar på samma villkor som de andra i damklassen?

Jag försvarar inte. Jag kommenterar dina dumheter.
Citera
2025-01-22, 13:59
  #597
Medlem
Att norska åkare generellt och Skistad spessefikt är dopade finns det ingen seriös bedömare som tvivlar på. Det blir gärna så när man har ett land vars enda framgångar bygger på tur och systematisk fusk. Hade man istället haft ett kulturliv, industriliv eller generellt idrottsliv att vara stolta över hade det inte behövts. Men nu har man skidåkning och olja. Olja och skidåkning. Sedan är det tomt.
Citera
2025-01-22, 13:59
  #598
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du bryr dig ju helt uppenbart eftersom du kommenterar det. Det är för övrigt inte alls samma sak. Aldrig hört någon säga att de väntar på att första »atlet« ska dyka upp vid tidspasseringen.

Jag skrev att jag inte bryr mig om vilken benämning som används. Snart kommer nog Forsberg använda atlet under skidlopp också ska du se.
Citera
2025-01-22, 14:00
  #599
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag försvarar inte. Jag kommenterar dina dumheter.

Så det är dumheter att säga att någon har tics och moonface och att idrottare inte har några konsekvenser av doping om de är norska då alla ser dem oavsett på samma sätt?
Citera
2025-01-22, 14:00
  #600
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Inte märkligt isåfall varför så lätt att komma undan doping då så många är lika blinda som du!
Nei, har nok ikke et like utdatert syn på kjønnsroller som deg. Men nå bryter du jo forumreglene over en lav sko her.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in