Citat:
Ursprungligen postat av
enslitenpappa
Jag måste bara ta modet att prata med hela min familj.. vi är en stor familj och vi är väldigt nära varandra. Det jag fruktar mest är att blotta mig helt för min sambo. Men jag är dum som skjuter på det. Det är som att jag försöker hitta bästa tidpunkten för det. Och den finns inte alls egentligen.
Om du inte berättar kommer det komma fram förr eller senare och då kommer hon ha ännu svårare att lita på dig i framtiden. Jag har varit i en liknande sits som går tillbaka 14 år, och det jag ångrar absolut mest av allt är att jag blev "påkommen" varje gång istället för att berätta att jag fuckat upp/fått återfall. Det har resulterat i många förlorade relationer och resulterar i att folk inte kommer att lita på dig nånsin, vilket är jobbigare än vad skulderna i sig någonsin kan bli.
Sen vet jag inte hur långt du har kommit i att inse ditt spelmissbruk, men det är få personer som är "starka" nog att bli kvitt det på egen hand. Ständig påminnelse behövs om att du alltid kommer ha problem med spel, och därför är spelberoende-grupper som man går på exempelvis varannan vecka något som fungerar för många. En basförståelse i KBT och förstå hur hjärnan fungerar är också bra, för de flesta. Så man förstår varför spelandet tar över allt annat.
Skulle egentligen bara skriva en rad, finns tusen saker att säga, men jag stannar där.