2025-01-21, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonFoldit
När rommarna byggde stora pelare så använde dom typ 10 mindre sektioner som staplades på varandra.

Men det finns stående äldre pelare som är större och inte gjorda i sektioner som staplats.
Dessa gjordes i rosa granit, som ska vara extra hård.
Rommarna kunde inte bygga sånna, inte vi heller.
Med förhistoriska civilisationer kunde det.

Du levde då, men du har glömt bort.
Du levde brevid nephilim jättar och annunaki"gudar" som hade avancerad teknologi och en önskan om att människor gräver guld åt dom. Annunakis tvingades lämna mänskligheten ifred, och vissa nephilims lever tydligen kvar i underjordiska städer... vilket du kan se att dom kan skapa , som Annunakigrottorna dvs Youlonggrottorna.

Annunakis ska tydligen komma tillbaka, dom kallar det returm of the gods, fast dom är väl egentligen inte gudar även om dom lever som oss dvs att vi alla har en chans att bli upplyfta till högre dimensioner och leva som gudar i en evighet... fast dom föds större i storlek och på en planet som flyger runt och eldar upp andra planeter i slutet av tidsepoker, så dom är ju guds folk eller dom bevittnar iaf gudomliga saker varje gång deras planet gör att solstrålning dubblas och tripplas vilket börjar hända nu med solstormar utan dess like, och mörkhyade människor som blir solbrännda, och ljushyade ljusskygga människor tynar bort av den extra strålningsmängden.

Gudarnas konst, och vi är mitt i det.

Vad har du tagit, och går det att köpa?

Vem tvingade iväg de översmarta jättarna, människor med pinnar och stenar?

(Jag "tror" du trollar.)
Citera
2025-01-21, 23:46
Medlem
DonFoldits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Vad har du tagit, och går det att köpa?

Vem tvingade iväg de översmarta jättarna, människor med pinnar och stenar?

(Jag "tror" du trollar.)

Jag tog lite Sitchin: https://en.wikipedia.org/wiki/Zecharia_Sitchin

Finns många som tolkat vad de äldska civilisationernas kvarlämningar vill berätta.

Annunakis lever ju på Niburu, alla är inte goda , och alla är inte onda heller, precis som med alla andra raser.
Det är en speciell planet då den magnificerar solstrålningen i slutet av tidsepoker, och har en kostig bana som gör att den bara kommer förbi vårt solsyetem med tiotusentals års mellanrum.
Om gudar säger att dom ska lämna mänskliheten ifred så blir Annunakis sjuka om dom inte lämnar planeten antar jag, för dom vet bättre än att trotsa gudar, och dom har troligvis spirituella annunakis som kommunicerar med gudar och ger råd till hela rasen som dom sen struntar i antar jag, om dom är som oss LOL.
Citera
2025-01-21, 23:51
Medlem
DonFoldits avatar
Kan inte förneka att det hade vart en bra scifi film om nån liten 2 meters människa krashlandade på Niburu där alla är typ 8 meter höga.

Tänk er konsten där då på Niburu, om dom var ansvariga för mycket av konsten som lämnats kvar av förhistoriska civilisationer här på Jorden.
Citera
2025-01-21, 23:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
När rommarna byggde stora pelare så använde dom typ 10 mindre sektioner som staplades på varandra.

När romarna byggde så kanske de gjorde det - men ofta snodde de stora obelisker som de transporterade från Egypten - eller försökte hugga ut egna monoliter, som t.ex ”den gravida kvinnan” och flera andra i Libanon/Baalek.. De gick samma öde till mötes som din jättesten i Kina - romarna hade tagit sig vatten över huvudet och lyckades inte flytta dem heller… https://en.m.wikipedia.org/wiki/Baalbek_Stones
Citera
2025-01-21, 23:58
Medlem
Citat:
Jag tog lite Sitchin: https://en.wikipedia.org/wiki/Zecharia_Sitchin

Finns många som tolkat vad de äldska civilisationernas kvarlämningar vill berätta.

Annunakis lever ju på Niburu, alla är inte goda , och alla är inte onda heller, precis som med alla andra raser.
Det är en speciell planet då den magnificerar solstrålningen i slutet av tidsepoker, och har en kostig bana som gör att den bara kommer förbi vårt solsyetem med tiotusentals års mellanrum.
Om gudar säger att dom ska lämna mänskliheten ifred så blir Annunakis sjuka om dom inte lämnar planeten antar jag, för dom vet bättre än att trotsa gudar, och dom har troligvis spirituella annunakis som kommunicerar med gudar och ger råd till hela rasen som dom sen struntar i antar jag, om dom är som oss LOL.

Om omloppsbanan är 3600år bör vi ju träffa på dem och få alla svar inom nåt år max!
Citera
2025-01-22, 00:16
Medlem
DonFoldits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
När romarna byggde så kanske de gjorde det - men ofta snodde de stora obelisker som de transporterade från Egypten - eller försökte hugga ut egna monoliter, som t.ex ”den gravida kvinnan” och flera andra i Libanon/Baalek.. De gick samma öde till mötes som din jättesten i Kina - romarna hade tagit sig vatten över huvudet och lyckades inte flytta dem heller… https://en.m.wikipedia.org/wiki/Baalbek_Stones

Väldigt ologiskt tänk av dig om du hävdar att dom lyckades hugga ut dom och transportera dom en bit innan dom märkte att det var för tungt , och lämnade dom.
Rommarna tog delar av dessa block hörde jag, men självklart kunde dom inte lyfta 800 ton med deras kranar som klarade 60 ton. Dom var inte så korkade att dom råkade göra stenblock som var tio gånger för tunga för deras kranar.

Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Om omloppsbanan är 3600år bör vi ju träffa på dem och få alla svar inom nåt år max!

Vissa har ju filmat att Niburu i bakom solen just nu och orsakar de solstormar, som det rapporteras om.

Vi kommer se mycket inom de närmaste 5 åren kan jag lova dig.
Citera
2025-01-22, 00:33
Medlem
DonFoldits avatar
För er som vill se lite gudomlig konst också, så har jag letat fram den här oförnekliga videos som visar en lysande Niburu planet som vi aldrig kommer att få höra talas om genom nyheterna på tv: https://www.youtube.com/shorts/6Rw5-X8CNaU

Konstnärerna är påväg tillbaka, håll i hatten.
Citera
2025-01-22, 00:34
Medlem
Citat:
Väldigt ologiskt tänk av dig om du hävdar att dom lyckades hugga ut dom och transportera dom en bit innan dom märkte att det var för tungt , och lämnade dom.
Rommarna tog delar av dessa block hörde jag, men självklart kunde dom inte lyfta 800 ton med deras kranar som klarade 60 ton. Dom var inte så korkade att dom råkade göra stenblock som var tio gånger för tunga för deras kranar.

Vissa har ju filmat att Niburu i bakom solen just nu och orsakar de solstormar, som det rapporteras om.

Vi kommer se mycket inom de närmaste 5 åren kan jag lova dig.

Perfekt!
Citera
2025-01-22, 00:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
För det första har ingen hävdat att någon lyft stenarna med kranar (utom möjligen du). För det andra är det väl du själv som är ologisk som argumenterar för att det istället skulle varit utomjordingar med rymdskepp och laserskärare som skar ut blocken men sen inte lyckades flytta dem från stenbrottet…

Slutligen - även om du trollar - snälla sluta skriva ”rommarna”, det gör ont i ögonen varje gång..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-01-22 kl. 00:49.
Citera
2025-01-22, 01:13
Medlem
DonFoldits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
För det första har ingen hävdat att någon lyft stenarna med kranar (utom möjligen du). För det andra är det väl du själv som är ologisk som argumenterar för att det istället skulle varit utomjordingar med rymdskepp och laserskärare som skar ut blocken men sen inte lyckades flytta dem från stenbrottet…

Slutligen - även om du trollar - snälla sluta skriva ”rommarna”, det gör ont i ögonen varje gång..

Megastenarna har uppenbarligen fraktats från stenbrotten till pyramiderna och monumenten där dom kan ses idag.
Citera
2025-01-22, 02:41
Medlem
DonFoldits avatar
Jag har hitta en video som förklarar hur diverse förhistoriska monument har skapats:
Ancient Humans Melted Stone https://youtu.be/8u7x6xrGO8I?si=dkYKFGMQ7qkn15RX

Dom använde olika metoder , borrar bland annat, men dom kunde även kemi och visste hur man skapar sten genom blandningar av olika material. Vissa människor kan skilja på hemmagjord sten och naturlig sten genom mängden av ämnen i stenen.
Citera
2025-01-22, 05:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Megastenarna har uppenbarligen fraktats från stenbrotten till pyramiderna och monumenten där dom kan ses idag.

Nej, de tre största stenarna, monoliterna, ligger kvar i stenbrottet där de hittades - precis som jag skrev och precis som det står i länken jag gav dig.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-01-22 kl. 06:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in