Där har vi ett kommande TV- Russia1 samtalsämne . Hur vågar någon ifrågasätta plundarbaronen på detta sätt
M.a.o. - Trump kommer att utnyttja situationen och fortsätta sanktionera Rysslands oljeexport tills Putin han sätter sig ner vid förhandlingsbordet.
Han verkar inte ha bråttom heller ...
Japp, så blir det och Trump kommer slå mynt av detta på ett eller annat sätt. Putin lär besöka det blå skåpet igen, om där är plats?
Där har vi ett kommande TV- Russia1 samtalsämne . Hur vågar någon ifrågasätta plundarbaronen på detta sätt
M.a.o. - Trump kommer att utnyttja situationen och fortsätta sanktionera Rysslands oljeexport tills Putin han sätter sig ner vid förhandlingsbordet.
Tänk vad surt det är i källaren hos många vatnik-mammor nu. Världens mäktigaste man pekade ut Putin som ett problem. Undra hur snabbt de accepterar vem som nu än kommer efter Putin.
Ja nu ser man fram mot Vlad Solos kommentarer till Trump sågning av Putin och rysk ekonomi.
Hur ska stollen hantera detta? Proppskåpet kommer att ryka i direktsändning och hans panel kommer att stå som fågelholkar och bara gapa...
Jag är faktiskt rätt imponerad att du orkar hålla koll ( Det har varit nästintill ett " Sisyfos jobb " att hålla isär vad som skett det senaste halvåret ( Ukraina tjuvhåller på information och Ryssland släpper dassiga profetior ) Den enda information som jag sett som var någorlunda rätt och i tiden kommer från brittiska MOD
Jag är faktiskt rätt imponerad att du orkar hålla koll ( Det har varit nästintill ett " Sisyfos jobb " att hålla isär vad som skett det senaste halvåret ( Ukraina tjuvhåller på information och Ryssland släpper dassiga profetior ) Den enda information som jag sett som var någorlunda rätt och i tiden kommer från brittiska MOD
Jag tycker det är ett intressant ämne, FPV-drönare har verkligen skakat om praxis kring anfall och försvar. (Inte för att jag är en MÖP eller militärhistoriker)
Lägg därtill att man kan välja så mycket att förläsa sig på, sjödrönare, markdrönare, luftdrönare. Och som lök på laxen nuvarande och kommande AI-teknologi. För att inte tala om flockbeteende hos drönare där vi bara sett starten och jag vet inte hur man ska sia om framtiden när det slår igenom. (Tänk dig här en standard drönaruppvisning med säg 400 drönare och en massa ledlampor mitt i natten. Sätt nu ett pipa och patron på dom i stället, eller varför inte en kombination..)
Så med det sagt, det är kanske mer en fråga om att det är ett intressant ämne för mig än någonting som jag måste orka hålla koll på
Det och äggpriser i Ryssland, det talas på tok för lite om äggpriser i Ryssland i denna tråd
Situationen Ryssland - Ukraina börjar klarna. Ukraina kommer aldrig kunna ta tillbaka det territorium man har förlorat enligt insatta bedömare. Ryssland avancerat bit för bit och Ukraina är pressat.
Trump och Putin kommer mötas inom en snar framtid, och man bedömer att processen kommer inledas med en vapenvila. Fortsättningen kommer handla om kompromisser. Ryssland behåller (delar av?) erövrat territorium, Ukraina går med i Nato, väst släpper sanktioner mot Ryssland. USA och Trump har resurser att pressa fram en långsiktig lösning, och det ser ut som att Ukraina kommer förlora mest.
Situationen Ryssland - Ukraina börjar klarna. Ukraina kommer aldrig kunna ta tillbaka det territorium man har förlorat enligt insatta bedömare. Ryssland avancerat bit för bit och Ukraina är pressat.
Trump och Putin kommer mötas inom en snar framtid, och man bedömer att processen kommer inledas med en vapenvila. Fortsättningen kommer handla om kompromisser. Ryssland behåller (delar av?) erövrat territorium, Ukraina går med i Nato, väst släpper sanktioner mot Ryssland. USA och Trump har resurser att pressa fram en långsiktig lösning, och det ser ut som att Ukraina kommer förlora mest.
alla skrattar åt dina önskedrömmar, putin är snart ersatt och den nya ledningen i ryssriket kommer vilja komma in i värmen igen, då kommer de glatt lämna över alla krigsförbrytare till Haag som en dellösning
alla skrattar åt dina önskedrömmar, putin är snart ersatt och den nya ledningen i ryssriket kommer vilja komma in i värmen igen, då kommer de glatt lämna över alla krigsförbrytare till Haag som en dellösning
Nja, så lätt ändrar man inte på Rysk kultur. I stort håller jag med men jag ser mer en massa fönsterflygningar och novichokincidinter i framtiden. Kanske några självmord där offret skjuter sig själv i huvudet 6 gånger...