2025-01-19, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimPa
Har jobbat väldigt många år på ett häktet. Att kalla det "helvetet på jorden" är en ganska stor överdrift. Visst kanske inte det roligaste stället att vara på men svenska häkten har en ganska hög standard, blir nog jobbigare för honom då han kommer på anstalt och måste träffa andra intagna. Dubbelbeläggning på anstalterna idag är inte rolig. Blir tvingad att dela dina 6kvm med en främmande människa som du inte alls får välja, kan vara vilken idiot som helst. Samt att myndigheten inte lyssnar då du gnäller om att du inte vill bo med den individen. Där kan vi snacka om att det inte är roligt.

har du någon gång testat att vara den som sitter, och inte den som låser? den som låser åker hem till familjen och den som låses in sitter i samma rum utan stimulans dygnet runt. man tappar även tid och rum. tillslut vet man inte om det gått 3 timmar eller 3 dagar.
Citera
2025-01-19, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag tror att det kommer att komma lite överraskningar för några. Det är säkerligen flera han har involverat i sin skit.

Jag undrar, jag är dåligt insatt, eftersom det är rätt spretigt dvs brott av olika karaktär så är det ju mer än en åklagare. Kör dom allt under en och samma rättegång eller delas det upp olika kategorier och därmed kan avhandla det som är klart först och det andra kan vänta tills det är klart?

Ekobrotten kommer vara eget tror jag, även så kvinnofridskränkning.
Alla hot, försök till misshandel, Rasks bilder/film tror jag kommer vara en och samma rättegång under några dagar.

Möjligt att stämplingen blir eget också.
Citera
2025-01-19, 21:30
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Ekobrotten kommer vara eget tror jag, även så kvinnofridskränkning.
Alla hot, försök till misshandel, Rasks bilder/film tror jag kommer vara en och samma rättegång under några dagar.

Möjligt att stämplingen blir eget också.

Vilken kul vår han har att ser fram emot 😅
Citera
2025-01-19, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Vilken kul vår han har att ser fram emot 😅

Den blir nog ganska lång för hans del.
Vi kommer ha många timmars lyssning på PrimeCrime sen😅
Citera
2025-01-19, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Har kollat på Julias live några gånger, bor hon hemma hos morsan eller? Varje live jag sett verkar hon vara där. Hur går det för henne egentligen?

Vart är Chloe?

Hon är fortfarande en dagdrivare antar jag. Vi måste kräva körkort för att skaffa barn. Det är så många som inte är lämpliga.

Hon bor hos sin mamma, kanske soc vill ha det så nu, jag tycker det är bra för Julia behöver ha trygghet nu och arbeta med socialen för att få stöd och samtal.
Barnet är hos Julia, det kanske är klart med LVU.
Citera
2025-01-19, 23:12
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Hon bor hos sin mamma, kanske soc vill ha det så nu, jag tycker det är bra för Julia behöver ha trygghet nu och arbeta med socialen för att få stöd och samtal.
Barnet är hos Julia, det kanske är klart med LVU.

Tror inte Julia är världens bästa mamma, inte heller att hon är speciellt intelligent. Men hon är nog bättre stöd åt dottern (som säkert inte heller är ett geni) istället för en helt ny familj.

Kanske barnet har LVU i hemmet (vilket känns troligt) och då får Julia endast befinna sig/bo hos sin mamma.
Citera
2025-01-20, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muikkunen
När kan vi vänta oss att en FUP kommer ut om Chrippa?
Tänker att den ekonomiska biten bör var ganska kartlagd sedan innan.

Men att det förmodligen funnits en hel del teknisk bevisning i beslagtagna telefoner och datorer..

Men ni som följer sånt här oftare, har ni någon idé om när vi kan vänta oss en FUP?
Snackar vi dagar, veckor, månader?
FUP kommer nästa år.
Citera
2025-01-20, 08:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av USB-1
FUP kommer nästa år.

Nej knappast. Hur många i Sverige sitter häktade över ett år??
Citera
2025-01-20, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Det är många som gör det faktiskt. Jodå detta kommer dröja.
Citera
2025-01-20, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Tror inte Julia är världens bästa mamma, inte heller att hon är speciellt intelligent. Men hon är nog bättre stöd åt dottern (som säkert inte heller är ett geni) istället för en helt ny familj.

Kanske barnet har LVU i hemmet (vilket känns troligt) och då får Julia endast befinna sig/bo hos sin mamma.

Det måste ju vara den bästa lösningen för både Julia & barnet.
Julias mamma verkar bra så det känns som att flickan har det bra nu.
Citera
2025-01-20, 11:27
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Ganska många faktiskt. Sverige har ingen övre tidsgräns för häktning. Den som suttit häktad längst i sverige satt häktad 1 270 dagar med restriktioner.

Sverige har fått kritik från Amnesty angående häktade personers förhållande. Amnesty menar att det är att betrakta som tortyr att människor hålls isolerade så pass länge i Sverige som de gör.
Citera
2025-01-20, 11:34
Medlem
Någon som vet hur har mår?

Får han träffa någon mer än advokaten, prästen och fångvaktarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in