2025-01-19, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Så vilka är på "min" sida? WEF? Bankerna?

Verkligen inte. Men om du tror att de är hemliga "kommunister" så har du ju verkligen en förvrängd bild av världen. Man kan ifrågasätta deras effektivitet, men kommunisterna brukar vara dem som (likaså nu) står utanför och protesterar.
Citera
2025-01-19, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
vilka är de 22? (oie! inget svar.. oväntat)
https://www.weforum.org/stories/2024/12/davos-2025-whos-coming-and-what-to-expect/
Läs här för info.
Citera
2025-01-19, 23:08
Medlem
Sublinguals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
tror ni fortfarande att vi har demokrati i Sverige.. vilka jävla hjärntvättade jävlar ni är.
Du som är så jävla upplyst! berätta för oss andra vad det är som kommer bestämmas över våra huvuden?

Är så trött på alla lågutbildade white trash som bara upprepar samma sörja som de fått till sig via någon rysk desinformation video.
Citera
2025-01-19, 23:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Arcane
Det handlar om en fristående organisation och inte någon svensk myndighet som lyder under offentlighetsprincipen. De har ingen skyldighet att offentliggöra, eller meddela regeringskansliet i Sverige, vilka det är som deltar på deras möten.
Är det en obetald semestertripp?
Citera
2025-01-19, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePrivacyTerms
Verkligen inte. Men om du tror att de är hemliga "kommunister" så har du ju verkligen en förvrängd bild av världen. Man kan ifrågasätta deras effektivitet, men kommunisterna brukar vara dem som (likaså nu) står utanför och protesterar.

Nej det är det dom vill få dig att tro. Dom utger sig för att vara till för dom fattiga och svaga men det är bara för att få folkligt stöd. Hur tror du annars dom skulle kunna sälja in sitt människofientliga system?

Vänsterpartiet och sossarna skulle aldrig få för sig att klaga på bankerna eller banksystemet annat än man tycker dom ska betala mer vinstskatt trots att bankerna inte lånar ut någonting utan bara skapar pengar ur tomma intet.
Citera
2025-01-19, 23:25
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Har missat TS lista på vilka som hälsar på Klaus Schwab i Davos, kan TS svara med den listan med namn för namn? Gärna med deras position i samhället också men det är inget krav, bara namnen.
Citera
2025-01-19, 23:29
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Jag skall berätta en superhemlis.

Om man virrar in sig i exakt 3.5 varv aluminiumfolie och skriver in wef + Ulf Kristersson i den topphemliga webbläsaren Google Chrome så får man följande resultat: https://www.weforum.org/meetings/world-economic-forum-annual-meeting-2025/sessions/peace-through-strength/

Då kan man se vad Ulf skall prata om!!! Men berätta inget, det är superhemligt!!!

Otroligt nog kan man göra samma sak med Ebba Busch om man lägger på ett lager till med Aluminiumfolie!!! https://www.weforum.org/meetings/world-economic-forum-annual-meeting-2025/sessions/the-road-to-tripling-nuclear-capacity/

Jag hoppas TS blir nöjd nu när superhemlisarna är avslöjade!
Kan du inte dra på några varv till och avslöja de återstående 20 delegaterna - jag är så jävla nyfiken men vet inte hur jag skall vira
Citera
2025-01-19, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sublingual
Du som är så jävla upplyst! berätta för oss andra vad det är som kommer bestämmas över våra huvuden?

Är så trött på alla lågutbildade white trash som bara upprepar samma sörja som de fått till sig via någon rysk desinformation video.
Hahaha där kom den typiska "elit" troll kommentaren...lågutbildad, korkad osv...konstigt att inte det beryktade ordet nazist dök upp. Fast då blir det uppenbart vilka kroknästa troll som trollar.
Citera
2025-01-19, 23:46
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimSlayer
Ja det säger en del, Herr Schwabs "We have penetrated all ze cabinets", "Own nothing und be happy" och dylikt har definitivt varit en PR-katastrof för WEF.

Att samtliga horor i Davos dessutom är uppbokade den veckan det här spektaklet äger rum har väl inte heller bidragit till att inge trovärdighet.

Vilka horor? Jag har mina bokade redan.

Har vi dubbelbokat? Snälla ge mig lite info om så är fallet tack. Och inte en massa skit läs. En enkel lista i stil med ditt enkla inlägg tack.

Så jag inte köper massa vin i onödan. Tack på förhand. Zobra.
Citera
2025-01-19, 23:48
Medlem
Joeybananass avatar
Det ska garanterat diskutera hur man ska censurera X och Meta på EU-nivå nu när det har blivit lite jobbigt att pöbeln får uttrycka sig lite friare igen.

Hur skall man hantera Ukrainas nederlag?

Trump?

AI ?

Rumänien?

Energi?

Vad mer kommer man diskutera?
Citera
2025-01-20, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Hahaha dagens bästa! 😂

Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Kan du inte dra på några varv till och avslöja de återstående 20 delegaterna - jag är så jävla nyfiken men vet inte hur jag skall vira

Slut på folie.....men klistrade fast en aluminiumburk i pannan och headbangade tangetbordet(viktigt, funkar INTE med dansbandsmusik).

Enligt den hemliga officiella kalendern för kungahuset så är prins Daniel där: https://www.kungahuset.se/mediecenter/officiella-program

Nu är jag litet yr så jag ger upp för idag!
Citera
2025-01-20, 00:25
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur menar du? Kan det bli mer transparent än att de i förväg berättar vad som ska diskuteras och sedan live streamar alltihop ?

Jag syftar på den generella risken att beslut tas i slutna rum. Att förringa den som en konspirationsteori är att låta pendeln slå över åt andra hållet från en realistisk och nödvändigt skeptisk syn på maktutövning.

Naturligtvis finns möjligheter för mäktiga män och kvinnor att komma överens om olika mål man inte redovisar lika öppet som andra.

Om vår svenska regering sammanträder eller de mest inflytelserika delarna av våra politiska partier har möten är det en märklig slutsats att allt de beslutar och planerar nödvändigtvis sker öppet och kommuniceras till medborgarna för att vi har riksdagsdebatter och andra möjligheter att granska makten.

Det är svårt att se att detta inte sker internationellt.

Jag förstår verkligen inte inställningen att överläggningar och nätverkande internationellt av naturen skulle vara harmlöst och politikernas egen ensak och att allt redovisas helt öppet för att vissa delar redovisas öppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in