2025-01-19, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
det kan handla om månader om dom hittar nya saker i hans telefon och liknande. jag kan lätt säga att dom inte har bråttom nu när han sitter i säkert förvar. om det bara handlar om det ekonomiska så skulle åtalet kanske ta en månad. men om det nu tillkommer mera saker så kan han sitta där och självdö. för har han restriktioner så befinner han sig i helvetet på jorden.

Är nog mycket konstigt i hans telefon och en del är säkerligen brottsliga saker. Bland annat det där som det fanns ett klipp på när Linnea pratar om "Kalle"

Undrar hur många andra som kommer att ryka i det här?
Citera
2025-01-19, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
det kan handla om månader om dom hittar nya saker i hans telefon och liknande. jag kan lätt säga att dom inte har bråttom nu när han sitter i säkert förvar. om det bara handlar om det ekonomiska så skulle åtalet kanske ta en månad. men om det nu tillkommer mera saker så kan han sitta där och självdö. för har han restriktioner så befinner han sig i helvetet på jorden.

Har jobbat väldigt många år på ett häktet. Att kalla det "helvetet på jorden" är en ganska stor överdrift. Visst kanske inte det roligaste stället att vara på men svenska häkten har en ganska hög standard, blir nog jobbigare för honom då han kommer på anstalt och måste träffa andra intagna. Dubbelbeläggning på anstalterna idag är inte rolig. Blir tvingad att dela dina 6kvm med en främmande människa som du inte alls får välja, kan vara vilken idiot som helst. Samt att myndigheten inte lyssnar då du gnäller om att du inte vill bo med den individen. Där kan vi snacka om att det inte är roligt.
Citera
2025-01-19, 13:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Är nog mycket konstigt i hans telefon och en del är säkerligen brottsliga saker. Bland annat det där som det fanns ett klipp på när Linnea pratar om "Kalle"

Det där gäller nog samtliga i den här röran. Vad hittar dom hos Jocke? Om dom kollar Linneas mobil, vad hittar dom där? För inte tala om det stora drömmen Anjos lur, fast dit är det en bit kvar, men den kommer.
Citera
2025-01-19, 13:40
Medlem
kanblikuls avatar
Linnea har fått tillbaka sin twitchkanal från Säpo(det va de som stängde ner den först?) så hon är helt fri då antar jag. Kanske Chrippa också är helt grön men polisen vill bara vara helt säkra?
Citera
2025-01-19, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Det där gäller nog samtliga i den här röran. Vad hittar dom hos Jocke? Om dom kollar Linneas mobil, vad hittar dom där? För inte tala om det stora drömmen Anjos lur, fast dit är det en bit kvar, men den kommer.

Vad tror du de kan hitta hos Jocke som skulle vara kriminellt?
Citera
2025-01-19, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Linnea har fått tillbaka sin twitchkanal från Säpo(det va de som stängde ner den först?) så hon är helt fri då antar jag. Kanske Chrippa också är helt grön men polisen vill bara vara helt säkra?
Säpo😂
Ja hon fick tillbaka den för ett par dagar sen från Twitch.
Citera
2025-01-19, 14:59
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Säpo😂
Ja hon fick tillbaka den för ett par dagar sen från Twitch.

Har hon spelat något sedan hon fick tillbaka den?
Citera
2025-01-19, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Har hon spelat något sedan hon fick tillbaka den?
Nej, hon verkar ha lagt ner det.
Citera
2025-01-19, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimPa
Har jobbat väldigt många år på ett häktet. Att kalla det "helvetet på jorden" är en ganska stor överdrift. Visst kanske inte det roligaste stället att vara på men svenska häkten har en ganska hög standard, blir nog jobbigare för honom då han kommer på anstalt och måste träffa andra intagna. Dubbelbeläggning på anstalterna idag är inte rolig. Blir tvingad att dela dina 6kvm med en främmande människa som du inte alls får välja, kan vara vilken idiot som helst. Samt att myndigheten inte lyssnar då du gnäller om att du inte vill bo med den individen. Där kan vi snacka om att det inte är roligt.

Påstå inte att livet på en svensk anstalt är fruktansvärd. Det är ju semester för fan, enligt vad folk säger. Hade väl varit värre i t.ex. El Salvador och andra mindre nogräknade länder...
Citera
2025-01-19, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf

Jag tror att det kommer att komma lite överraskningar för några. Det är säkerligen flera han har involverat i sin skit.

Jag undrar, jag är dåligt insatt, eftersom det är rätt spretigt dvs brott av olika karaktär så är det ju mer än en åklagare. Kör dom allt under en och samma rättegång eller delas det upp olika kategorier och därmed kan avhandla det som är klart först och det andra kan vänta tills det är klart?
Citera
2025-01-19, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag tror att det kommer att komma lite överraskningar för några. Det är säkerligen flera han har involverat i sin skit.

Jag undrar, jag är dåligt insatt, eftersom det är rätt spretigt dvs brott av olika karaktär så är det ju mer än en åklagare. Kör dom allt under en och samma rättegång eller delas det upp olika kategorier och därmed kan avhandla det som är klart först och det andra kan vänta tills det är klart?

Jag tror det, eller är rätt övertygad om att varje åklagare får sin tid att ha en rätttegång.

För mig blir det då klart överraskande. Jag har bara hängt i den här tråden och haft fokus på just Christofer. Och Linnea. Och bröderna, och sekten men inte mycket mer. Så jag har en liten del av det hela. Så det så bli mycket intressant. Ja, det är nog många som mår dåligt nu.
Citera
2025-01-19, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegativSpiral
Påstå inte att livet på en svensk anstalt är fruktansvärd. Det är ju semester för fan, enligt vad folk säger. Hade väl varit värre i t.ex. El Salvador och andra mindre nogräknade länder...

Vart i mitt inlägg skriver jag att det är fruktansvärt på anstalt i Sverige? Hur är det med läsförståelsen?
Det jag skrev att han (alltså HAN som person) kommer att få det tuffare på Anstalt än i häkte, eftersom det är dubbelbeläggning osv.
Har arbetat snart 20 år inom myndiheten så jag har ganska stor erfarenhet av Kriminalvården.
Att dra det så långt som semester skulle jag inte göra.
Du är ju som sagt frihetsberövad. Du får med andra ord inte bestämma så många saker själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in