Citat:
Ursprungligen postat av
Hgt7rrifc
Så jag ska alltså säga hej till en okänd tjej ute nånstans? Eller kille med.
Vad ska vi prata om då? "Fint väder idag"? "Du, vill du höra en kul historia?"
Tjaa
Bor ju i Stockholm
Folk här tycker om att skratta
Vet inte så många roliga historier dock
Får läsa in några
God natt
1. Hitta ett bra ställe. Kanske en hobby du har, såsom någon sport. Fotboll, pingis, simning, kampsport, eller nåt helt nytt du aldrig testat förut. Kanske ute nånstans, nån krog där det finns biljard eller liknande, eller varför inte karaoke? Kanske på plugget, eller om du går nån kurs i nånting. Ta något enkelt först där du känner dig bekväm. Sen kan du testa helt nya grejer, utmana dig själv.
2. Beroende på vad det är för ställe så finns det ju massor av ”ice breakers”. Spelar du fotboll så passa någon kille/tjej och säg ”pass”, beröm sen ”bra mottagning!” sen pratar du med denne efter matchen. Biljard, ta med dig en polare och lira vid ett bord, kanske finns några trevliga tjejer som lirar vid bordet bredvid som letar den där triangeln man ställer upp bollarna med, säg ”Här tjejer, låna vår!”, de blir glada, sen kan du snacka om vad som helst, beröm dem för ett snyggt slag som du ”råkar” se vid deras bord, fråga om de vill spela eller om du får bjuda på ett glas efter de spelat eller whatever. Var lite smooth.
När jag säger ”få dem att skratta” så menar jag nödvändigtvis inte att du ska dra ett inövat skämt, typ ”Hitler, en jude, och Bellman gick till en bar…”. Försök istället att ha lite humor om nåt i situationen ni är i. Kanske du står i baren och väntar på en öl, det är svinlång kö så du har väntat tio minuter på att få beställa. Du ser att en tjej också står där och har väntat länge, så säger du nåt i stil med ”kommer nog dö av törst innan jag får min öl!” kanske kan hon relatera och skratta åt situationen. Sen kan du fråga om du får bjuda på ett glas när ni väl har kämpat er igenom kön. Ett trist exempel, men du fattar vinken hoppas jag. Finns många vinklar att hitta på ett genuint spontant skämt du kan dra till någon du aldrig träffat förut.
Det enda sättet du kan bygga denna typ av humor på är om du själv gör det. Din hjärna måste uppleva allting i första person för att lära sig, finns ingen på internet som kan tipsa om hur du ska bli rolig, du måste själv ta chansen att öva flera hundra gånger. Sen kommer du känna att det släpper, din hjärna blir van och kommer att kläcka ännu fler skämt.