Flashback bygger pepparkakshus!
2025-01-05, 23:10
Vad är hemligheten med att få en tjej i säng?

Ni säger att det är 0/10 svårt, ändå kan ni inte berätta.

Kom igen nu, ni har ingen anledning hålla inne med det. 😀
Citera
2025-01-05, 23:12
Får svara en annan gång, tar bort mitt konto nu.

Jag kanske är för liten, för valpig och omogen för att hålla på med det här ändå. Flashback.org och ragga.

Det är nog så.
Iallafall i nuläget.
Senast redigerad av Hgt7rrifc 2025-01-05 kl. 23:26.
Citera
2025-01-05, 23:25
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Fråga nummer, fråga nummer... äääh du låter ju som en repig skiva som hakat upp sig. Alltså, jag tror bestämt att du har tagit upp den här saken i flera trådar här på Flashback förut, det var därför vi kände igen varandra här sedan innan. Vet inte hur många hundratals inlägg i trådarna som du bara repeterar samma sak om och om igen som en papegoja "Jag går fram och frågar om nummer" och vad ska hända sedan då hade du tänkt dig? Om du inte kan prata med en tjej innan, varför skulle du plötsligt klara det bättre bara för att du har hennes mobilnummer? Du har sedan en märklig syn på tjejer/kvinnor överlag tycker jag, du verkar tro att dom är några slags aliens av något slag eftersom du inte vet vad du ska säga när du möter eller ser dem. Tänk om istället! Hur pratar du med människor i allmänhet? Liksom killar så är tjejer faktiskt människor. Hur pratar du med killar som du möter- testa den metoden på tjejer också, det kommer säkert att fungera. Jag brukar göra så, det fungerar alltid för mig·

Tjejer och killar är dock väldigt, väldigt olika varandra.
Citera
2025-01-05, 23:40
Medlem
IgelBollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hgt7rrifc
Tjejer och killar är dock väldigt, väldigt olika varandra.
No shit, Sherlock. Frågar man verkligen om nummer nu för tiden? Är det inte messanger, snap eller instagram som gäller?
Citera
2025-01-05, 23:50
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Nej. Men se det på den ljusa sidan. Du kan redan idag börja på nytt.

Vänd upp och ned på livet. Gå ut och prata med allt och alla. Ha som mål att få någon att skratta minst en gång per dag.

Om du kan bemästra humor så lovar jag dig att du kommer drunkna i fitta. 90% av snubbar idag har problem med självförtroendet. Du har inget att förlora, snacka med alla du ser, så kommer du att inse att det inte gör nåt om en enstaka konversation går åt skogen, det är så man lär sig.

Tjejer älskar dessutom snubbar som är proffs på att hantera obekväma situationer.

Kör på mannen!

Så jag ska alltså säga hej till en okänd tjej ute nånstans? Eller kille med.

Vad ska vi prata om då? "Fint väder idag"? "Du, vill du höra en kul historia?"

Tjaa
Bor ju i Stockholm

Folk här tycker om att skratta
Vet inte så många roliga historier dock
Får läsa in några

God natt
Senast redigerad av Hgt7rrifc 2025-01-05 kl. 23:57.
Citera
2025-01-05, 23:51
Citat:
Ursprungligen postat av IgelBollen
No shit, Sherlock. Frågar man verkligen om nummer nu för tiden? Är det inte messanger, snap eller instagram som gäller?

Kan det säkert vara, men jag trodde fråga nummer är tidlöst.
Mycket från förr lever kvar än idag.
På gott och ont.
Senast redigerad av Hgt7rrifc 2025-01-05 kl. 23:57.
Citera
2025-01-06, 00:01
Medlem
IgelBollens avatar
Citat:

Vad ska vi prata om då? "Fint väder idag"?

Ni kan prata om den fria viljans existens eller så kanske du lyckas lista ut ett gemensamt intresse.

Citat:
Jag trodde fråga nummer är tidlöst.
Mycket från förr lever kvar än idag.
På gott och ont.
Hmm, jag kanske är mindre observant. Men själv så ringer jag mest via messenger...dock så beror det på att jag inte har något eget nummer. Då kanske man är körd.
Citera
2025-01-06, 00:15
Medlem
Citat:

Vad ska vi prata om då? "Fint väder idag"? "Du, vill du höra en kul historia?"

Tjaa
Bor ju i Stockholm

Folk här tycker om att skratta
Vet inte så många roliga historier dock
Får läsa in några

God natt

1. Hitta ett bra ställe. Kanske en hobby du har, såsom någon sport. Fotboll, pingis, simning, kampsport, eller nåt helt nytt du aldrig testat förut. Kanske ute nånstans, nån krog där det finns biljard eller liknande, eller varför inte karaoke? Kanske på plugget, eller om du går nån kurs i nånting. Ta något enkelt först där du känner dig bekväm. Sen kan du testa helt nya grejer, utmana dig själv.

2. Beroende på vad det är för ställe så finns det ju massor av ”ice breakers”. Spelar du fotboll så passa någon kille/tjej och säg ”pass”, beröm sen ”bra mottagning!” sen pratar du med denne efter matchen. Biljard, ta med dig en polare och lira vid ett bord, kanske finns några trevliga tjejer som lirar vid bordet bredvid som letar den där triangeln man ställer upp bollarna med, säg ”Här tjejer, låna vår!”, de blir glada, sen kan du snacka om vad som helst, beröm dem för ett snyggt slag som du ”råkar” se vid deras bord, fråga om de vill spela eller om du får bjuda på ett glas efter de spelat eller whatever. Var lite smooth.

När jag säger ”få dem att skratta” så menar jag nödvändigtvis inte att du ska dra ett inövat skämt, typ ”Hitler, en jude, och Bellman gick till en bar…”. Försök istället att ha lite humor om nåt i situationen ni är i. Kanske du står i baren och väntar på en öl, det är svinlång kö så du har väntat tio minuter på att få beställa. Du ser att en tjej också står där och har väntat länge, så säger du nåt i stil med ”kommer nog dö av törst innan jag får min öl!” kanske kan hon relatera och skratta åt situationen. Sen kan du fråga om du får bjuda på ett glas när ni väl har kämpat er igenom kön. Ett trist exempel, men du fattar vinken hoppas jag. Finns många vinklar att hitta på ett genuint spontant skämt du kan dra till någon du aldrig träffat förut.

Det enda sättet du kan bygga denna typ av humor på är om du själv gör det. Din hjärna måste uppleva allting i första person för att lära sig, finns ingen på internet som kan tipsa om hur du ska bli rolig, du måste själv ta chansen att öva flera hundra gånger. Sen kommer du känna att det släpper, din hjärna blir van och kommer att kläcka ännu fler skämt.
Citera
2025-01-06, 05:46
Citat:
Ursprungligen postat av IgelBollen
Ni kan prata om den fria viljans existens eller så kanske du lyckas lista ut ett gemensamt intresse.

Hmm, jag kanske är mindre observant. Men själv så ringer jag mest via messenger...dock så beror det på att jag inte har något eget nummer. Då kanske man är körd.

Så jag ska alltså gå fram till en okänd tjej ute och säga hej?

Känner en som är över 50, han hade tyckt att jag ska göra så. Han är så långt från aspergare man kan komma, han gjorde så när han var ung, han har än idag lätt att göra så. Spontant få kontakt med folk ute och på tunnelbanan.
Citera
2025-01-06, 23:04
Medlem
IgelBollens avatar
Citat:
Så jag ska alltså gå fram till en okänd tjej ute och säga hej?

Känner en som är över 50, han hade tyckt att jag ska göra så. Han är så långt från aspergare man kan komma, han gjorde så när han var ung, han har än idag lätt att göra så. Spontant få kontakt med folk ute och på tunnelbanan.
Nog ingen dålig idé så länge du inte stör. Har själv sett dåliga exempel som t ex när de sitter och äter på en uteservering.
Citera
2025-01-15, 21:30
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eggrorat
Repliker och "hur man pratar" är ofta övervärderade när det gäller attraktion, för människor reagerar i första hand på känslor och energi, inte på de exakta orden du säger. Vi kanske tror att vi kan imponera med rätt ord eller skämt, men i själva verket handlar det om något mycket djupare. Människor uppfattar och reagerar på "vibbar" – den energi och de känslor som finns i rummet, inte vad du säger. Det är som när någon kommer in i ett rum och du känner om de har en bra eller dålig dag, utan att de ens behöver berätta om det.

När vi pratar, är det ofta inte orden som gör intryck, det är känslan som de orden bär med sig. Hur du säger något, kroppsspråket, ögonkontakten och tonläget spelar en mycket större roll än själva innehållet. Om du till exempel säger något osäkert eller tveksamt, kommer den andra personen att känna det, även om orden du säger är tänkta att vara självsäkra. Ditt inre tillstånd speglas i det sätt du kommunicerar på, och det är det som andra reagerar på.

När vi möter någon, är vi ofta mer intresserade av hur vi "känner" runt den personen än exakt vad de säger. Det är därför repliker, pick-up lines eller förberedda svar inte fungerar särskilt bra – de är inte autentiska och kan lätt kännas som ett försök att manipulera. Istället handlar det om att vara äkta och ge av den rätta energin. Om du är avslappnad, självsäker och närvarande, kommer den personen att känna det – de kommer att uppfatta de "vibbar" du sänder ut, och det är vad som verkligen spelar roll.

Så, det handlar inte om att säga rätt saker vid rätt tillfälle, utan om att skapa rätt känsla och energi. Om du är äkta, självsäker och öppen, kommer de rätta orden komma naturligt, och det är den känslan som kommer att skapa attraktion.

Attraktion är som att leka med havets vågor eller magneter som dras till varandra. Det handlar om att skapa en rörelse, en slags fram och tillbaka, där du ger lite, men inte allt på en gång. När du håller lite tillbaka, men ändå släpper fram tillräckligt, växer en spänning – som en våg som rullar in mot stranden och drar sig tillbaka igen. Det är det här som gör att folk blir nyfikna och vill komma närmare.

Att försöka vara rationell när det gäller attraktion är som att försöka lösa ett pussel som egentligen inte finns. Det handlar inte om att lägga ut alla bitar på ett logiskt sätt för att få en "lösning" eller en förutsägbar utgång. Attraktion är inte ett problem som måste lösas eller en utmaning som kräver att du analyserar varje liten detalj. Om du försöker använda för mycket logik för att förstå eller kontrollera attraktionen, fastnar du i en fälla där du överanalyserar och förlorar det spontana och äkta i mötet med andra människor.

Rationalitet, när det gäller attraktion, leder ofta till överansträngning – du kanske börjar fundera på vad du ska säga, om det här är rätt tid att röra vid någon eller om din "plan" kommer att fungera. Men det är inte så det funkar i verkligheten. Det handlar om känslor, energi och samspel, och dessa saker går inte att tvinga fram med logik. De händer när du är autentisk, när du är närvarande och inte överväger varje steg du tar. Människor attraheras av den energi du utstrålar, inte de rationella argumenten du försöker bygga upp.

Så, istället för att försöka hitta lösningar på ett "problem", släpp taget om behovet att förstå och kontrollera varje liten aspekt av attraktionen. Sluta tänka på det som ett pussel och börja se det som en känslomässig dans, där det viktiga är att vara i nuet, vara äkta och följa den energi som uppstår mellan er. När du inte försöker vara "rätt" eller "logisk" öppnar du dörren för något mer spontant och magiskt – en attraktion som bygger på känslor, vibbar och ömsesidig förståelse, inte på rationella beslut.

Kan vara det klokaste svaret jag läst på den här typen av frekvent uppdykande fråga, den borde pinnas högst upp i forumdelen på något sätt.
Citera
2025-01-18, 20:58
Tjej satte sig mitt emot på tunnelbanan, jag fick såklart inte ur mig något

Jag tänkte fråga om ni tycker jag skulle sagt hej. Finns väl en del av er som tycker det.

Jag kan inte tänka ut en bra replik.

Vad hade ni gjort?

Angående att vi inte pratar i kollektivtrafiken i Sverige, det var en invandrartjej som satte sig där. Om det har nån betydelse?
Invandrare brukar väl vara mer öppna och spontant ta kontakt med folk, eller?
Senast redigerad av WynardTheFrog 2025-01-18 kl. 21:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in