2025-01-18, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xx77dd
Varför existerar dessa efterblivna idioter i svensk politik?? Nu är det Johan Pehrson från Liberalerna som vill skapa ytterligare åsiktsförbud i landet. Han säger bl.a att TikTok har ”förhäxat en generation”...
Pehrson vill nu se att Sverige och Europa gör som USA.
”Om Tiktok inte klipper banden till Kina – då måste vi förbjuda appen även här”, skriver han på X.

För helvete, politikerna har blivit SKITRÄDDA för att människor ska vara kreativa, och kanske skapa nya trender som inte stämmer överens med vad som varit gångbart..... Då måste man stoppa det!
Och skitsnacket om kinesiskt spioneri har redan avförts av amerikanska myndigheter!

Är man över 15 år är det först och främst väldigt töntigt att ha TikTok. Du är en av dessa.
För det andra så blir svenska barn och ungdomar mer och mer efterblivna då detta är vad de pysslar med så fort de får 1 sek ledig.
Hur ser en rast ut i skolorna? Hur många sitter med telefonerna kontra är ute och sparkar boll eller gör något fysiskt?

Detta är 100% strategi från de gula att ta över världen
Citera
2025-01-18, 08:47
Medlem
Spionapp som kommunistpartiet använder för att kartlägga oss. Manipulera våra barn.

Här en imam (tror jag) som förklarar tiktok.
https://youtube.com/shorts/lyYXxQjMMVI
Citera
2025-01-18, 08:51
Medlem
Knotknets avatar
Liberalerna är ett ultrakonservativt parti. Hur tänker de få väljare som fortfarande röstar på Liberalerna. Tror de att Liberalerna är ett liberalt parti för att de heter Liberalerna.
Citera
2025-01-18, 09:05
Medlem
immenhusens avatar
Arbetar du för TikTok? Appen fördummar dagens barn och ungdomar, och det är inte konstigt att årets nyord i engelskspråkiga länder var brain rot. TikTok i väst visar bara fördummande material, för att passivisera användaren, medan TikTok i Kina fokuserar på vetenskap, lärande m.m. Tillfällighet? Tror inte det, va.

/AI
Citera
2025-01-18, 09:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
medan TikTok i Kina fokuserar på vetenskap, lärande m.m.

Eller hur? https://live.douyin.com/812195156626
Citera
2025-01-18, 09:47
Avslutad
Även om jag inte gillar förbud överlag så tycker jag att ändå denna skit inte har något behov att existera. Ruttnar bara folks hjärnor och skapar psykisk ohälsa.Tyvärr så kommer det bara komma ett nytt alternativ. Tror det är lite svårt att förbjuda konceptet . Typ att klipp måste vara minst 1 minut långa och man kan inte scrolla förens man sett klart klippet.
Citera
2025-01-18, 11:26
Medlem
xx77dds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Tiktok är en app för fjortonåriga tjejer som mimar till sina favoritlåtar. Vad finns det att sakna om den skulle förbjudas?
Jag trodde det var 18 årsgräns på Flashback.

Det finns mycket mer och bra material där, som du har missat.
Men TikTok ger tillbaka sånt man klickar på! haha!
Citera
2025-01-18, 11:33
Medlem
xx77dds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Är man över 15 år är det först och främst väldigt töntigt att ha TikTok. Du är en av dessa.
För det andra så blir svenska barn och ungdomar mer och mer efterblivna då detta är vad de pysslar med så fort de får 1 sek ledig.
Hur ser en rast ut i skolorna? Hur många sitter med telefonerna kontra är ute och sparkar boll eller gör något fysiskt?

Detta är 100% strategi från de gula att ta över världen

Du är en annan av idioterna som tror att TikTok bara är för småungar.... men det beror på att algoritmen för TikTok ger tillbaka sånt som du tittar på.... Snacka om att sitta i glashus och kasta sten...

Nej, du har helt fel angående vad som finns på TikTok. Själv ser jag inga mimande ungar, men istället komik, resebilder och reparationstips för bilar! Samt annat trevligt.
Citera
2025-01-18, 11:42
Medlem
Citat:
Du är en annan av idioterna som tror att TikTok bara är för småungar.... men det beror på att algoritmen för TikTok ger tillbaka sånt som du tittar på.... Snacka om att sitta i glashus och kasta sten...

Nej, du har helt fel angående vad som finns på TikTok. Själv ser jag inga mimande ungar, men istället komik, resebilder och reparationstips för bilar! Samt annat trevligt.

Spelar ingen roll vad innehållet är. Det handlar om skrollandet och att du också blir hjärndöd trots du tycker det kul.
I kina är tiktok enbart för lärande och gör barnen smartare. I väst blir de dummare.
Ser du problemet? Det är ingen hemlighet heller
Citera
2025-01-18, 12:00
Medlem
xx77dds avatar
Citat:
Spelar ingen roll vad innehållet är. Det handlar om skrollandet och att du också blir hjärndöd trots du tycker det kul.
I kina är tiktok enbart för lärande och gör barnen smartare. I väst blir de dummare.

All socialmedia handlar om scrollande. FB och X likadant,
Du hänger bara upp dig på att du sett (eller hört) att det är mest mimande ungar där.
Du behöver inte bry dig.
Det är gratis att radera appen.
Citera
2025-01-18, 12:12
Medlem
smickras avatar
Citat:
Det finns mycket mer och bra material där, som du har missat.
Men TikTok ger tillbaka sånt man klickar på! haha!

Jag har aldrig använt Tiktok. Jag är över 18 år och var så redan när appen kom.
Citera
2025-01-18, 12:21
Bannlyst
Citat:

Du kan försäkra dig själv om att så INTE är fallet: https://www.douyin.com/

Vet inte varför denna skröna har fått fäste. Ungdomar i Kina är i allmänhet inte Einstein, så att säga…

Det är "ingen hemlighet" och det är "allmänt känt", men inte en jävla kotte har varit på plattformen i fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in