2025-01-17, 09:54
Medlem
Jack.Elams avatar
Från avdelningen jag och mina drönare.

https://armyinform-com-ua.translate.goog/2025/01/07/czyfrovyj-videosygnal-donavedennya-ta-kruyiz-kontrol-fpv-drony-zi-shtuchnym-intelektom-skoro-na-pere dovij/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en-US&_x_tr_pto=wapp
Citat:
Digital video, homing and… cruise control: FPV drones with artificial intelligence will soon be at the forefront

Det finns lite subtil kritik inbakad här. Men fan vet om jag kan upptäcka den.
Citera
2025-01-17, 09:59
Avstängd
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
He. Jag ändrar mig. ISW har gjort en uträkning.

https://www.kyivpost.com/post/45569
Ja efter April lär det inte finnas så många nordkoreaner kvar i Kursk om kriget fortsätter i den här takten.
Sen har det väl flaggats för att Kim skulle kunna skicka ytterligare 100000 man men det är det väl ingen som tar på allavar? Med de örluster de hittills haft känns det inte vettigt att skicka fler.
Citera
2025-01-17, 10:09
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Ja efter April lär det inte finnas så många nordkoreaner kvar i Kursk om kriget fortsätter i den här takten.
Sen har det väl flaggats för att Kim skulle kunna skicka ytterligare 100000 man men det är det väl ingen som tar på allavar? Med de örluster de hittills haft känns det inte vettigt att skicka fler.

Fast Kim känns väl inte som allmänt vettig. Om det även stämmer att det är han själv som vill skicka folk så vet man aldrig vad han hittar på för att få vara ” kompis” med P
Citera
2025-01-17, 10:11
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:

Jag vill inte vara den som är den.. Men å andra sidan jag vet hur mycket den fete och hans syster fått för dom här första (Dryga 11 tusen nordkoreanerna, uppgifterna varierar)

Den fete vill bara upprätthålla sitt kungarike. Jag är inte så säker på vad hans syster vill, men jag skulle akta mig inför henne. Så med det sagt, jag kan räkna med 30-40 tusen extra nordkoreaner.

Det här är en ekvation som jag inte förstår mig på.
Citera
2025-01-17, 10:29
Medlem
MrochMrs avatar
Kanske inte helt dagsaktuellt, mer än att detta troligen pågår mest hela tiden.
Artikeln handlar om hur Ryssland/Putin och hur alternativ demokrati kan se ut.

Men det kommer fram kritik, som kan appliceras på idag och löpande.

Citat:
Intervjun innehåller oväntat hårda ord mot Putin. Jakemenko menar att presidenten inte förstår sina misstag och är omgiven av rådgivare utan verklighetsförankring.

Citat:
"Han är beslutsam, men han förstår inte var och när han gör fel," säger Jakemenko.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/intern-kritik-mot-putin-han-f%C3%B6rst%C3%A5r-inte-sina-misstag/ar-AA1xinB3?ocid=entnewsntp&pc=U531&cvid=077fd3bb9e85 41ef9b07eab73d8057d2&ei=19
Citera
2025-01-17, 10:40
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrochMr
Kanske inte helt dagsaktuellt, mer än att detta troligen pågår mest hela tiden.
Artikeln handlar om hur Ryssland/Putin och hur alternativ demokrati kan se ut.

Men det kommer fram kritik, som kan appliceras på idag och löpande.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/intern-kritik-mot-putin-han-f%C3%B6rst%C3%A5r-inte-sina-misstag/ar-AA1xinB3?ocid=entnewsntp&pc=U531&cvid=077fd3bb9e85 41ef9b07eab73d8057d2&ei=19

Grupptänk och ideologisk övertygelse i kombo.
Citera
2025-01-17, 10:45
Medlem
Upplyftens avatar
Alla fattar ju att Trump först och främst är en affärsman och just nu inte har speciellt bråttom att göra upp något med lilltsaren som håller på att ödelägga hans lilla potemkin kuliss helt på egen hand, han kan vänta 1 månad och vänta ut hur problemen utvecklas. Problemen köar upp sig snabbt nu ...

Nyheten att den ryska skuggflottan har fått anläggningsförbud i många hamnar gör att tankfartygen som just nu är fulla med olja cirkulerar runt på haven utan att veta vart att ta vägen.
Beslut ska fattas ifall Ryska Riksbanken ska frysa privata insättningskonton, och beslagta tillgångarna
Tiden är Trumps vän. När Putin är mogen och överhopad med olösliga problem kommer Trump att möta Putin och vrida om kniven några varv till.
Det första jag tror Trump kommer att göra är att driva på sanktionen mot skuggflottan, det är ett perfekt utpressningssvapen och ett gyllene tillfälle att flytta fram amerikansk oljeexport nu när det blev en lucka .

På sikt , och om man antar att det är möjligt så kommer väst att bida sin tid tills pisslandet ev. får div. civila uppror som kommer att bli besvärligt att kontrollera eftersom vreden över att ha fått sina bankkonton länsade ändå får ses som det ultimata sveket av lill tsaren
Putin kommer aldrig att erkänna att han inte har några kort att förhandla med till sist, för det krävs ett komplett game over i form av en palatsrevolution (ganska vanligt i det Pisslandet historiskt) , eller ett simpelt mord som avslutar avskummets existens för gott ( Också relativ vanligt i pisslandet, historiskt sett)

Vad tror ni ligger i korten framöver ?
Senast redigerad av Upplyften 2025-01-17 kl. 10:48.
Citera
2025-01-17, 11:16
Avstängd
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Alla fattar ju att Trump först och främst är en affärsman och just nu inte har speciellt bråttom att göra upp något med lilltsaren som håller på att ödelägga hans lilla potemkin kuliss helt på egen hand, han kan vänta 1 månad och vänta ut hur problemen utvecklas. Problemen köar upp sig snabbt nu ...

Nyheten att den ryska skuggflottan har fått anläggningsförbud i många hamnar gör att tankfartygen som just nu är fulla med olja cirkulerar runt på haven utan att veta vart att ta vägen.
Beslut ska fattas ifall Ryska Riksbanken ska frysa privata insättningskonton, och beslagta tillgångarna
Tiden är Trumps vän. När Putin är mogen och överhopad med olösliga problem kommer Trump att möta Putin och vrida om kniven några varv till.
Det första jag tror Trump kommer att göra är att driva på sanktionen mot skuggflottan, det är ett perfekt utpressningssvapen och ett gyllene tillfälle att flytta fram amerikansk oljeexport nu när det blev en lucka .

På sikt , och om man antar att det är möjligt så kommer väst att bida sin tid tills pisslandet ev. får div. civila uppror som kommer att bli besvärligt att kontrollera eftersom vreden över att ha fått sina bankkonton länsade ändå får ses som det ultimata sveket av lill tsaren
Putin kommer aldrig att erkänna att han inte har några kort att förhandla med till sist, för det krävs ett komplett game over i form av en palatsrevolution (ganska vanligt i det Pisslandet historiskt) , eller ett simpelt mord som avslutar avskummets existens för gott ( Också relativ vanligt i pisslandet, historiskt sett)

Helt rätt! Trump behöver inte hasta fram nåt avtal med Putin. USA har nu en historisk chans att få se Ryssland demilitarisera sig själv utan att ett enda amerikanskt liv behöver spillas.
Då Putin är tillräckligt mör så ska han få ett skambud han inte kan tacka nej till och det bör innefatta att Ryssland skrotar sin kärnvapen i utbyte mot att sanktionerna lättas.
Citera
2025-01-17, 11:31
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Helt rätt! Trump behöver inte hasta fram nåt avtal med Putin. USA har nu en historisk chans att få se Ryssland demilitarisera sig själv utan att ett enda amerikanskt liv behöver spillas.
Då Putin är tillräckligt mör så ska han få ett skambud han inte kan tacka nej till och det bör innefatta att Ryssland skrotar sin kärnvapen i utbyte mot att sanktionerna lättas.

Fast vi får inte glömma Ukraina de skall orka hålla mot också så det inte tippar över för mycket i ryska framgångar på slagfältet.
Citera
2025-01-17, 11:34
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften

Gemene ryss har sedan den pedofila fullskaliga invasionen av Ukraina inleddes stått redo att ta emot duktiga mängder i häcken vilket jag är rädd för att de är beredda fortsätta att göra en tid till. Rysk ekonomi har under den senaste tiden emellertid börjat att spinna iväg bortom kontroll (i meningen "till och med för att vara Ryssland").

Min förhoppning är att vi bara sett början på den inflation som ryssen nu känner av. Långt ifrån omöjligt att den med tiden blir skenande då Putin exempelvis satt hänglås för möjligheten för ryska centralbanken att höja *styrräntan (Nationalekonomi 1A för att kyla ner inflation) ytterligare.

Min bedömning är att det smäller inrikes först om eller när gemene ryss inte längre har råd med käk.

* Visst, den ligger redan nu på 21 % (!) men det andra alternativet - dra tillbaka sina trupper, bli en civiliserad demokrati och således befrias från omvärldens sanktioner (med mera) - tycks av allt att döma inte ingå i pruttens playbook.
Citera
2025-01-17, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Fast vi får inte glömma Ukraina de skall orka hålla mot också så det inte tippar över för mycket i ryska framgångar på slagfältet.

haha oroa dig inte, Ukraina har segervittring, ryssen blir bara ynkligare och ynkligare från dag till dag! Ukraina har stöd från mängder av vänner, har framtidshopp och har en plan för att vinnna.

Ryssen har.... vodka?

och när du pratar om dom "framsteg" ryssen gör på marken, så är det just så ukraina vinner, byter lite mark mot horder av döda ryssar, förstörda fordon och låter tiden gå. Dom har full kontroll på situationen.

Slava Ukraina,
Citera
2025-01-17, 11:40
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
haha oroa dig inte, Ukraina har segervittring, ryssen blir bara ynkligare och ynkligare från dag till dag! Ukraina har stöd från mängder av vänner, har framtidshopp och har en plan för att vinnna.

Ryssen har.... vodka?

och när du pratar om dom "framsteg" ryssen gör på marken, så är det just så ukraina vinner, byter lite mark mot horder av döda ryssar, förstörda fordon och låter tiden gå. Dom har full kontroll på situationen.

Slava Ukraina,

Jag pratar inte om några framsteg. Och allt mäts ju i vilket pris man vill betala. Såhär står det i Expressen igår hur experter talar om möjliga analyser kring förhandlingssitutionen.

” Ryssland har gjort betydande framsteg på slagfältet de senaste månaderna. Många experter tror därför att Putin har mycket att vinna på att dra ut på förhandlingarna medan han skaffar sig ett bättre läge.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in