Citat:
Ursprungligen postat av
Upplyften
På sikt , och om man antar att det är möjligt så kommer väst att bida sin tid tills pisslandet ev. får div. civila uppror som kommer att bli besvärligt att kontrollera eftersom vreden över att ha fått sina bankkonton länsade ändå får ses som det ultimata sveket av lill tsaren
Putin kommer aldrig att erkänna att han inte har några kort att förhandla med till sist, för det krävs ett komplett game over i form av en palatsrevolution (ganska vanligt i det Pisslandet historiskt) , eller ett simpelt mord som avslutar avskummets existens för gott ( Också relativ vanligt i pisslandet, historiskt sett)
Vad tror ni ligger i korten framöver ?
Gemene ryss har sedan den pedofila fullskaliga invasionen av Ukraina inleddes stått redo att ta emot duktiga mängder i häcken vilket jag är rädd för att de är beredda fortsätta att göra en tid till. Rysk ekonomi har under den senaste tiden emellertid börjat att spinna iväg bortom kontroll (i meningen "till och med för att vara Ryssland").
Min förhoppning är att vi bara sett början på den inflation som ryssen nu känner av. Långt ifrån omöjligt att den med tiden blir skenande då Putin exempelvis satt hänglås för möjligheten för ryska centralbanken att höja *styrräntan (Nationalekonomi 1A för att kyla ner inflation) ytterligare.
Min bedömning är att det smäller inrikes först om eller när gemene ryss inte längre har råd med käk.
* Visst, den ligger redan nu på 21 % (!) men det andra alternativet - dra tillbaka sina trupper, bli en civiliserad demokrati och således befrias från omvärldens sanktioner (med mera) - tycks av allt att döma inte ingå i pruttens playbook.