2025-01-16, 18:05
Medlem
2023-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelskribenten
Poddbaronens senaste podcastavsnitt kan vara det sämsta jag hört: https://open.spotify.com/episode/0g4ThXnYHmtVS1rxMhcjlx?si=04jUN0_aRjCxuO0HtmFqCg&c ontext=spotify%3Ashow%3A02g3Vo0eT1lXCL6PpCMCp3

Han inleder med att, sin vana trogen, värja sig för potentiell kritik och motfrågor. Detta gör han med en dryg och överlägsen ton, mot en fiktiv meningsmotståndare. Det här är återkommande genom hela avsnittet. Ofta går han igång så mycket på att mästra poddlyssnaren att han glömmer att använda den notoriska peddorösten. Flera gånger sitter han och pratar med ”normal” röst, höjer rösten så det gör ont i öronen och kan knappt andas för att han är så exalterad.

Inte nog med det - han harklar sig och gör höööga inandningar konstant. Fel inställning på micen månne? Mycket professionellt. Han blandar dessutom engelska och svenska när han inte förstår innebörden av vad han läser på google.

Avsaknaden av ett manus är smärtsamt tydligt. Ingen röd tråd överhuvudtaget, och jag förstår faktiskt inte varför han släppte det här avsnittet. Det är en enda stor röra. Röran når sitt kulmen när han helt plötsligt kör igång ett litet Bob Lazar-segment, endast bestående av konspirationsteorier.

Glöm inte att ge podcasten EN stjärna så att mupparnas femstjärniga betyg dras ner.
Haha jag lyssnade i några minuter men det fick räcka. Han pratar med samma röst som jag pratar med när jag försöker låta sexig med ett kjoltyg. Kul att han snörvlar en i örat här med, som han gör i sina oklippta videos.
Citera
2025-01-16, 18:08
Medlem
Citat:
Poddbaronens senaste podcastavsnitt kan vara det sämsta jag hört: https://open.spotify.com/episode/0g4ThXnYHmtVS1rxMhcjlx?si=04jUN0_aRjCxuO0HtmFqCg&c ontext=spotify%3Ashow%3A02g3Vo0eT1lXCL6PpCMCp3

Han inleder med att, sin vana trogen, värja sig för potentiell kritik och motfrågor. Detta gör han med en dryg och överlägsen ton, mot en fiktiv meningsmotståndare. Det här är återkommande genom hela avsnittet. Ofta går han igång så mycket på att mästra poddlyssnaren att han glömmer att använda den notoriska peddorösten. Flera gånger sitter han och pratar med ”normal” röst, höjer rösten så det gör ont i öronen och kan knappt andas för att han är så exalterad.

Inte nog med det - han harklar sig och gör höööga inandningar konstant. Fel inställning på micen månne? Mycket professionellt. Han blandar dessutom engelska och svenska när han inte förstår innebörden av vad han läser på google.

Avsaknaden av ett manus är smärtsamt tydligt. Ingen röd tråd överhuvudtaget, och jag förstår faktiskt inte varför han släppte det här avsnittet. Det är en enda stor röra. Röran når sitt kulmen när han helt plötsligt kör igång ett litet Bob Lazar-segment, endast bestående av konspirationsteorier.

Glöm inte att ge podcasten EN stjärna så att mupparnas femstjärniga betyg dras ner.
Skrämmande dåligt. Men Rask själv tycker att han är en stjärna.
Citera
2025-01-16, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-01-01
Haha jag lyssnade i några minuter men det fick räcka. Han pratar med samma röst som jag pratar med när jag försöker låta sexig med ett kjoltyg. Kul att han snörvlar en i örat här med, som han gör i sina oklippta videos.

Inga hostningar.... märkligt.

Idiot
Citera
2025-01-16, 18:20
Medlem
Finns det någon som är självgodare än Rask än han själv
(Jag är bäst, jag har erfarenhet, jag vet allt, det jag säger är sant.)
Herregud. :/
Citera
2025-01-16, 18:21
Medlem
abvs avatar
Citat:

Hahaha det första jag möttes av efter GPS-introt var reklam för samhall *brofist*

Edit:

Citat:
Nu ska jag inte göra en pajas av mig själv *fortsätter stöna i micken*
Senast redigerad av abv 2025-01-16 kl. 18:29.
Citera
2025-01-16, 18:25
Medlem
MagganMedSaabens avatar
Han har skrikit, hostat och dreglat sönder micken! låter ju skit.

Snart kommer han tigga Swish om en ny
Senast redigerad av MagganMedSaaben 2025-01-16 kl. 18:28.
Citera
2025-01-16, 18:39
Medlem
knark-kungens avatar
Någon som lagt ett bud på dom groteskt fula skorna?

Det är ju ingenting man ens vill bli sedd död i men man kan ju köpa dom ironiskt, Rask merch kan bli värt mycket i framtiden, det är ett hyfsat starkt varumärke.
Citera
2025-01-16, 18:48
Medlem
Carl Fredrik Alexander Rask har gapat om att Chrippa begår olika ekonomiska brott över ett år.
Min fråga till alla som läser här, är Alexander Rask en karl för sin hatt eller värre än Chrippa?
Jag innehar ingen kunskap inom arvsrätt med tycker allt låter väldigt konstigt
Alexander har tillförskansas sig ett arv och två aktiebolag som vardera innehöll 100.000 kr i aktiekapital.
Arvet som skulle tillfalla hans far Fr*drik R*sk från sin avlidna farfar.
Enligt bouppteckningen så hade Alexander Rask fått 500.000 kr i förskott på arvet, vilket barnbarn gör så här?
Eftersom fadern Fr*drik R*sk har skuldsaldo på 1,8 miljoner till kronofogden så kom Alexander Rask på den briljanta iden och övertalade stora Ludde om dom tillsammans skulle stå som förmånstagare för hela arvet enligt bouppteckningen som swedbank och förvaltningsrätten sedan godkände.
Fr*drik R*sk var som ni vet var i tungt narkotika missbruk under denna period och var inte vid sitt fulla sinnesbruk och lät sig övertalas för en struntsumma så han kunde fortsätta och missbruka.
Alexander Rask och överförde enligt han själv ca 70.000 kr till Fr*drik R*sk i tre olika gånger från sin swish för att hålla Fredrik i schakt innan Alexander och hans mor Ulrik* ringde polisen på Fr*drik för att inneha narkotika och stöldgods i farfars lägenhet i Nyköping som resulterade i fängelsedom på ett halvår.
Alexander Rask har tidigare likviderat företaget Olof Rask Åkeri AB bildat 1984 av farfar.
Utan några som helst konsekvenser rättsligt, bolaget har även efter konkursdatum fått inkomna betalningsanmärkningar
Källfakta https://www.allabolag.se/foretag/olof-rask-%C3%A5keri-aktiebolag/s%C3%B6dert%C3%A4lje/finansbolag-finansiella-tj%C3%A4nster/2JZR9BJI5YE9Q
https://kreditrapporten.se/betalningsanmarkningar/5562480367/olof-rask-akeri-aktiebolag/2024-10
Nu återupprepar sig historien igen med Air Capture Invest AB och inte inlämnade årsredovisningar.
Det finns Rubicon på ekobrottsmyndigheten men det verkar inte fungera i dagsläget i Sverige.
https://www.ekobrottsmyndigheten.se/om-ekobrott/anmal-ekobrott/rubicon/?_gl=1*g5fe5s*_up*MQ..*_ga*MjA2MDgxMDQ3Ni4xNzM3MDQ 3MjU4*_ga_76KDTL233E*MTczNzA0NzI1Ny4xL
RUBICON är ett samarbete mellan flera olika myndigheter och andra aktörer som bekämpar konkursrelaterad brottslighet, en samverkansmodell som har verkat sedan mitten av 1990-talet. Förkortningen RUBICON står för Rutiner brottsutredningar i konkurs. Deltagande parter är:
Ekobrottsmyndigheten Kronofogden Rekonstruktörs- och förvaltarkollegiet (REKON) Ackordscentralen
Skatteverket Bolagsverket
Alexander Rask kan skylla på vad han vill men hur han vrider och vänder på det är det flera ekobrott.
Ni kan glömma att herr Rask kommer dömas i ett förtalsmål det är mer troligt om ni hjälper till att anmäla till ekobrottsmyndigheten eller tipsa anonymt på 114 114 för att få ett stopp på galenskapet.
https://www.ekobrottsmyndigheten.se/
Likvidatorn har ett ansvar att anmäla brott i portalen på ekobrottsmyndigheten men tydligen fungerade det inte med Olofs Rask Åkeri AB
Nuvarande Likvidator heter Jon*s H*lén och arbetar på https://www.advokatgruppen.net/kontakt/
Om ni vill att rätt ska vara rätt och vill stoppa bajsbaronen på laglig väg en gång för alltid.
Vad tror ni Carl Fredrik Alexander Rask gjort med alla pengar?
Det finns ett annat bedrägeri som ni missat, insamlingen till Black Jack slim´s nya kamera på 3650 kr.
Som en gammal tant sade till mig "äpplet faller inte långt från trädet"
Senast redigerad av Flyktingboende2 2025-01-16 kl. 19:17.
Citera
2025-01-16, 18:59
Medlem
GreenBatterys avatar
Kollade på Storytel och där listar han sig själv som ”förlag” och hans poddar står som ”böcker”.

Det här lär brista rejält!

Ridå.
Citera
2025-01-16, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RavenDraven
Finns det någon som är självgodare än Rask än han själv
(Jag är bäst, jag har erfarenhet, jag vet allt, det jag säger är sant.)
Herregud. :/

Tror ej. När han tycker att han riktigt fått till det säger han det tre ggr till med annorlunda intonation och ett självgott flin 🤢🤮

Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Någon som lagt ett bud på dom groteskt fula skorna?

Det är ju ingenting man ens vill bli sedd död i men man kan ju köpa dom ironiskt, Rask merch kan bli värt mycket i framtiden, det är ett hyfsat starkt varumärke.

Jag ville svara på hennes story och fråga om material (plast, plast och åter plast) för att se vad hon skulle svara men det gick inte ☹️
Citera
2025-01-16, 19:25
Medlem
-HoneyBadger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead
Eller den dagen hon kom hem till ett sovrum där en hel vägg täckts av tavlor på Raskens döda släktingar, den är riktigt bisarr.

Man kan få posttraumatiskt stressyndrom för mindre alltså, karln är ju helt galen!
Bjuder på två gamla klassiker rörande Trosabaronen man inte bara kan gå förbi sådär:

https://www.youtube.com/watch?v=vqAj0-nC0x8
https://youtu.be/WBaI1PwIe5Q
Citera
2025-01-16, 20:02
Medlem
GreenBatterys avatar
Här är en annan klassiker:

https://youtu.be/ddCyc5io46g?si=OHWu6lo5Jtky8zmO

Ginger Kickassfarsan är sjuk och glömmer hämta ena sonen på dagis, exponerar barnen för content och låter de rapa upp hans äckliga indoktrineringsfraser.

Hur annorlunda är vardagen idag? Inte mycket förutom att han är mer kriminell, längre bort från arbetsmarknaden och har skaffat sig ännu sämre ekonomiskt läge.

Ridå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in