2025-01-14, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kastanjer
Tyvärr minns jag inte. Fick dessutom bara veta personens smeknamn.

Det gick snabbt från "säkra källor" till "bara hört ett vittne, vet inte om det är sant" till "minns inte".
Låt bli att spekulera när du inte vet eller minns. Och låt absolut aldrig under några omständigheter som tvärsäker.
Citera
2025-01-14, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Vadå minns inte, har ditt vittne sagt åt dig både A & B så får du säga B.
Så smeknamnet tack och börja inte slingra dig nu!
Dessutom hoppas jag verkligen polisen är den första vittnet pratar med.
Slingrar mig inte. Hade ingen aning om att jag skulle hamna i ett sånt här brott. Jag lyssnade halvt och fattade inte ens att det var på allvar. Tills en vän visade mig denna tråd. Och självklart har personen pratat med polisen.
Citera
2025-01-14, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fdrhb8723
Det gick snabbt från "säkra källor" till "bara hört ett vittne, vet inte om det är sant" till "minns inte".
Låt bli att spekulera när du inte vet eller minns. Och låt absolut aldrig under några omständigheter som tvärsäker.
Men jösses! Att jag inte minns namnet på BO betyder väl inte att det jag sagt är sant? Jag skrev det jag hört av ett vittne som var där. Om personen talar sanning kan ju inte jag veta 100%? Att personen var där vet jag 100%.

Andra spekulerar och det är okej? Men jag får inte säga det ett vittne berättat?
Citera
2025-01-14, 20:36
Medlem
Citat:
Men jösses! Att jag inte minns namnet på BO betyder väl inte att det jag sagt är sant? Jag skrev det jag hört av ett vittne som var där. Om personen talar sanning kan ju inte jag veta 100%? Att personen var där vet jag 100%.

Andra spekulerar och det är okej? Men jag får inte säga det ett vittne berättat?

Du säger att du har en säker källa. Sedan ändrar du dig till att du inte vet om det är sant eller inte då är den inte säker.
Att du sedan inte minns vad som har sagts sänker förtroendet för dig helt.

Att hänvisa till att det skulle kunna vara sant är ju irrevant, vad som helst skulle kunna vara sant.
Det är också mer uppenbart när de andra i tråden har spekulerar, de har så vitt jag inte sett försökt att få det som de säger att framstå som absolut säker sanning såsom du inledde med att göra.
Citera
2025-01-14, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fdrhb8723
Du säger att du har en säker källa. Sedan ändrar du dig till att du inte vet om det är sant eller inte då är den inte säker.
Att du sedan inte minns vad som har sagts sänker förtroendet för dig helt.

Att hänvisa till att det skulle kunna vara sant är ju irrevant, vad som helst skulle kunna vara sant.
Det är också mer uppenbart när de andra i tråden har spekulerar, de har så vitt jag inte sett försökt att få det som de säger att framstå som absolut säker sanning såsom du inledde med att göra.

Jag vill minnas att jag även i mitt första inlägg skrev att jag ju inte kan veta till 100% att personen talar sanning? Och har jag skrivit otydligt på nåt sätt så ber jag om ursäkt. Jag har iaf fått historien berättad för mig av en person som befann sig på platsen när det hände. Och nej jag minns inte namnet på BO. Ska hädanefter inte uttala mig. Även om jag stöter på personen i fråga igen.
Citera
2025-01-14, 21:25
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Jag vill minnas att jag även i mitt första inlägg skrev att jag ju inte kan veta till 100% att personen talar sanning? Och har jag skrivit otydligt på nåt sätt så ber jag om ursäkt. Jag har iaf fått historien berättad för mig av en person som befann sig på platsen när det hände. Och nej jag minns inte namnet på BO. Ska hädanefter inte uttala mig. Även om jag stöter på personen i fråga igen.
Du bör inte uttala dig även om du kommer ihåg smeknamnet för det kan störa utredningen.
Det vore ju skit om den skyldige till mordet inte kan fällas för att det har läckt information härifrån, alternativt att den skyldige har lämnat landet då den har fått reda på att hen är röjd här.

Vi får tids nog veta i fup vad det handlar om.
Citera
2025-01-15, 08:39
Medlem
Citat:

Jag var kanske för hård i tonen och kan ber om ursäkt för det. Jag reagerade på ditt inlägg det det stod att det var en säker källa. Tycker att det är ett starkt påstående om det inte är helt säkert. Du kanske har fler inlägg dessförinnan som är mer nyanserade, minns inte allt som skrivits.
Citera
2025-01-15, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Du bör inte uttala dig även om du kommer ihåg smeknamnet för det kan störa utredningen.
Det vore ju skit om den skyldige till mordet inte kan fällas för att det har läckt information härifrån, alternativt att den skyldige har lämnat landet då den har fått reda på att hen är röjd här.

Vi får tids nog veta i fup vad det handlar om.
Nu var det ju BO jag fick smeknamn på. Men oavsett, då var det ju bra att jag inte mindes
Citera
2025-01-16, 06:46
Medlem
Mune Sangss avatar
Polisen meddelar att den brända kroppen i bilen nu är identifierad.
Det är en 35:årig man från Göteborg enl Expressen.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/kropp-i-utbrand-bil-identifierad/
Citera
2025-01-16, 06:58
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mune Sangs

Och två sitter häktade för mord och ytterligare tre är släppta men misstankar om sannolika skäl kvarstår.
Citera
2025-01-16, 13:07
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:

”Enligt åklagaren ska de misstänkta och offret vara bekanta med varandra.”
Ska vi gissa på en annan polack?
Citera
2025-01-16, 14:24
Medlem
Citat:

Fått uppgift att BO bor i Rävlanda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in