2025-01-15, 22:24
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Vad är ni för deppar-jeppar?

Här målas det fan på väggen.
Citera
2025-01-15, 22:42
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Vad är ni för deppar-jeppar?

Här målas det fan på väggen.
Klart det är tråkigt när en av Sveriges bästa skidåkare har varit en besvikelse under säsongen och nu inte ens ska vara med de två kommande helgerna.
Citera
2025-01-15, 22:47
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Klart det är tråkigt när en av Sveriges bästa skidåkare har varit en besvikelse under säsongen och nu inte ens ska vara med de två kommande helgerna.

Ja, men folk avskriver henne redan från en massa lopp på VM vilket är väl tidigt.

Hon kanske bara känner för att glassa hemma ett tag. Det är inte som att hon jagar några cuper.

Förra Vm tog hon två fjärdeplatser efter en riktig rövsäsong.
Citera
2025-01-15, 23:09
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ja, men folk avskriver henne redan från en massa lopp på VM vilket är väl tidigt.

Hon kanske bara känner för att glassa hemma ett tag. Det är inte som att hon jagar några cuper.

Vi får väl se, men den här säsongen har redan varit ett enormt antiklimax, och det blev ju inte precis bättre nu när man sett framemot Linn vs Skistad.
Citera
2025-01-15, 23:10
Medlem
Citat:

lite andra ingångs värden den säsongen och var ändå fyra och femma innan VM + en teamsprint seger.

men inte ska man ge upp men inte så att det ser jätte bra ut med ändrade planer för två år sedan var det väl nu någon gång man fick upp hoppet
Citera
2025-01-15, 23:18
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Det gläder mig att Grott-Kikki har hasat sig ur grottan och ska göra comeback igen i Frankrike, eller nej det gläder mig inte alls för jag vill inte se henne i TV överhuvudtaget.

Men det blir ju en intressant start för Kikki på 20km, för förra året i en nationell tävling i Norge så slutade hon på 36:e plats på 30km, drygt 9 minuter efter Johaug. Så det blir nog lite lyteskomik att se den osmidiga och gängliga Kikki stapla runt på distansloppet. Men förmodligen ställer hon bara upp för att göra något regelbrott och bli av med sitt gula kort.

Be nice or I’ll start slicing you Osten 👹
Citera
2025-01-16, 00:01
Medlem
Citat:

Inte helt otänkbart. Det låter bättre att skylla på en tuff tour än att säga att man stannar hemma och tränar inför VM.

Att det är Kläbo och Svahn som gör det förvånar mig inte det minsta.

Men med tanke på Svahns svaga säsong finner jag förklaringen trovärdig.

När det gäller VM blir det svårt att kvalificera sig till något lopp än sprinten om hon inte tävlar. Om hon följer planen att avstå Falun återstår bara Cogne. Mycket beror på vad konkurrenterna presterar.
Citera
2025-01-16, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svamp7
Dumdristigt beslut att köra de två sista loppen i touren av Svahn. Stryker henne helt från skiathlon i VM nu
Men då innebär väl det att det var dumdristigt av alla andra att åka de två sista etapperna....eller?
Citera
2025-01-16, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Så både Kläbo och Svahn avstår tävlingar för att de inte är fullt återhämtade efter touren. Men det skall ju inte vara några problem att åka allt (eller iaf mycket mer) under en säsong enligt vissa.

En positiv bieffekt av Svahns avhopp är att vi får se Crusell i det klassiska loppet.
Det är givetvis inte återhämtning som är anledningen. Skulle en topptränad 24 åring behöva mer än 10 dagar på sig för att återhämta sig efter touren? Jag är 50+ och har arbetat med renovering i 30 dagar i sträck 10-12 timmar om dagen och sover väl i snitt 6 timmar per natt. Jag känner mig knappt sliten😄
Citera
2025-01-16, 03:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Det är givetvis inte återhämtning som är anledningen. Skulle en topptränad 24 åring behöva mer än 10 dagar på sig för att återhämta sig efter touren? Jag är 50+ och har arbetat med renovering i 30 dagar i sträck 10-12 timmar om dagen och sover väl i snitt 6 timmar per natt. Jag känner mig knappt sliten😄

Det handlar nog snarare om att de vill styra formen inför VM med träning och därför inte tävla så flitigt.
Citera
2025-01-16, 05:55
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP

Det är väl individuellt vilken återhämtning man behöver. LOL att du som 50+ anser dig bättre tränad än våra elitskidåkare.
Citera
2025-01-16, 06:48
Medlem
Metallharrys avatar
Tror snarare Linn är i ett tungt träningsblock. Skulle inte alls bli förvånad om hon utmanar om guldet i VM förutsatt hon får hålla sig frisk och skadefri nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in