2025-01-14, 05:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Vill bara påminna dig om att det är 2025 och inte 1800-talet. Lev i din trånga bubbla om du blir lycklig av det.
jag sa "i alla tider".

det kan gå fort åt helvete, men ibland lär nog Han däruppe väntat in en bättre generationen. ser ju inte så bra ut för oss, om vi säger så
Citera
2025-01-14, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenfiskare
jag sa "i alla tider".

det kan gå fort åt helvete, men ibland lär nog Han däruppe väntat in en bättre generationen. ser ju inte så bra ut för oss, om vi säger så

Du låter som en väckelsepredikant. Oseriös, korkad domedagsprofet. Ha en bra dag
Citera
2025-01-14, 05:57
Medlem
VeraCrypts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeskB
Återigen – "rättstavningsprogram" förhindrar inte alltid varesig felstavningar eller felanvändningar av ord eller "fasta uttryck". Det är bättre att själv lära sig – om man nu har ett intresse av det...
Dumens chattar, där de stavar fel för att framstå som barnsliga, är orealistiska. Autokorrigering är standard idag och ändrar uttryck som 'ja e 14' till 'jag är 14'.
Citera
2025-01-14, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Åklagare Engman och Lena Larsson på NOA är väl källor, till skillnad från Sara i intervjun med Aschberg.
"Jag känner en läkare" (jaha vem då) ."Jag känner en KBT-terapeut " (ej legitimerad och vem?)

Då vet jag. Jobbar väl en 35 000 personer inom polisen. Finns fler med insyn. Inte tokimponerad av Robban o co:s objektivitet eller förmåga att ställa öppna frågor.
Senast redigerad av medea1 2025-01-14 kl. 06:42.
Citera
2025-01-14, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Då vet jag. Jobbar väl en 35 000 personer inom polisen. Finns fler med insyn. Inte tokimponerad av Robban o co:s objektivitet.

Vad är co:s ? Kan du utveckla? Jag har ingen insyn i Aschbergs källor , däremot ställde han högst adekvata frågor i intervjun och fick ofta svävande och otydliga svar. Det enda med emfas som var tydligt är att de inte mottog pengar från IK , förutom reklampengarna.
Citera
2025-01-14, 07:01
Medlem
Citat:
Med "o co" menar jag teamet som jobbar för 200sek o ETC. Talar du om intervjun med Sara? Jag menade snarare val av källor, intervjuer o research i allmänhet som de använder för sina sk scoop.

Ok, så du har koll på deras val av källor , hur de bedriver research ? Vad är det för källor i sådana fall??
Vad har du att anföra angående intervjuer??
Citera
2025-01-14, 07:09
Medlem
Citat:
En del..

Det var uttömmande och klargörande.Att verifiera sina påståenden med "en del" känns inte vidare seriöst.
Citera
2025-01-14, 07:19
Medlem
Jag har länge tänkt att så länge Dumpen faktiskt hjälper barn, är det svårt att avfärda dem helt.
Emellertid gör de ju tyvärr inte det.

https://www.dn.se/ledare/lisa-magnusson-dumpen-ar-pedofilernas-fiende-men-det-gor-dem-inte-till-de-utsatta-barnens-van/
Citera
2025-01-14, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeraCrypt
Dumens chattar, där de stavar fel för att framstå som barnsliga, är orealistiska. Autokorrigering är standard idag och ändrar uttryck som 'ja e 14' till 'jag är 14'.
Som jag har framfört tidigare – och "fetmarkerat" ovan : även om du är "skitsäker" på din stavning – korrekturläs ändå innan du "skickar" (i brist på assistans har jag då och då tvingats piska mig själv, när jag har brustit mot denna regel). Fingrarna kan "snubbla", när man minst önskar det...
Senast redigerad av BeskB 2025-01-14 kl. 07:47.
Citera
2025-01-14, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Jag har länge tänkt att så länge Dumpen faktiskt hjälper barn, är det svårt att avfärda dem helt.
Emellertid gör de ju tyvärr inte det.

https://www.dn.se/ledare/lisa-magnusson-dumpen-ar-pedofilernas-fiende-men-det-gor-dem-inte-till-de-utsatta-barnens-van/

Din analys är väl lika relevant som skribentens. Vore intressant om ngn neutral part faktiskt gjorde en analys utifrån vad Dumpen faktiskt utger sig att vara. Inte ngt uppbyggt på hur mycket klick det genererar.
Citera
2025-01-14, 07:53
Medlem
Citat:
Din analys är väl lika relevant som skribentens. Vore intressant om ngn neutral part faktiskt gjorde en analys utifrån vad Dumpen faktiskt utger sig att vara. Inte ngt uppbyggt på hur mycket klick det genererar.

Ja,absolut jag är absolut pro att man verkligen analyserar vad Dumpens metoder de facto innebär och gör för barn.

Nu har det framkommit uppgifter (det är inte "skribentens analys" från rättsvårdande myndigheter att Dumpens metoder stjälper brottsutredningar.

Det är inte relevant alls för hur vi ska förstå Dumpens betydelse, eller hur menar du?
Citera
2025-01-14, 07:54
Medlem
Citat:
Källhänvisning ... eller läser hon enbart Aftonbladet o etc samt killgissar lite?

Kärring-'vet', killgissar jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in