Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-01-11, 22:44
Medlem
The assault is over

https://x.com/auto_glam/status/1878082531309801793?t=sNy-oJuqqUd_52cFXTxBjg&s=19
Citera
2025-01-11, 22:44
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Eftersom Breivik är en av de största rasisterna genom tiderna så står han på er sida. Själv vet jag att jag är på rätt sida! Sidan som vill ha slut på kriget och hatet! Ni vill att det ska pågå för evigt!

Du uttrycker dig väldigt barnsligt men möjligheten till fred ligger helt i Putins händer.
Citera
2025-01-11, 22:55
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Ok, jag läste lite slarvigt.

Jag läste bara den första meningen av det jag skrivit där jag inte påstod att de flesta soldaterna i Ukrainas krigsmakt skickats till fronten med våld.

Om Ryssarna nu ockuperar större del av Ukraina än de gjorde för 1 år sedan och Zelensky inte verkar ha någon plan för hur ryssarna ska trängas tillbaka tycker jag att de flesta borde inse att Zelensys krigsmål att tvinga ryssarna att lämnat hela Ukraina sannolikt inte kommer att nås.

Fast alla vet ju hur Zelensky tänker sig att uppnå detta. Precis alla. Det han har sagt är att det med militära medel inte går att köra ut dem (utan betydligt större stöd). Planen är att blöda ut Ryssland så att det blir ohållbart att fortsätta med ockupationen och de vettlösa attackerna. Det Putin håller på med är inte hållbart i längden. Alla vet det. Så länge Ukraina har stöd av väst talar tiden entydigt för Ukraina.
Vänd på det: Vad är Putins plan? Vad är målet? Hur ser ens en tänkt seger ut?
Citera
2025-01-11, 22:56
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Roliga länkar du kommer med då. Har du något från mer seriösa journalister? Nazister finns i alla länder men i Ryssland är dom få. Det finns en orsak och det är andra världskriget. I västra Ukraina är det annorlunda där man såg nazisterna som befriare och den andan finns fortfarande. Jag såg några av filmerna och inte en Svastika eller porträtt av Hitler som man ser hos ukrainarna. Det här är ultranationalister och ytterhöger, det Aleksej Navalnyj tillhörde.
Nazism är ondska och det är vi nog alla överens om men deras drivkraft, ideologi och ondska har övertagits av Ryssland och därmed är Putins Z-Ryssland nazismens arvtagare. Man kan inte beskylla andra för något man själv gör och det är något vi i väst har genomskådat. Att vifta men nasse-kortet samtidigt som man upprepar samma synder tar er inte någonstans.
Citera
2025-01-11, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Käre nazist-sympatisör

Var inte så blygsam med dina nazist-sympatier då du stött Putins nazister och Wagner-nazister i ockuperade Donetsk och Luhansk. Du rapar upp ordagrant Nordfronts ryska lögner i tråden. Och du har samma åsikter som nazisten Anders Brevik. Bild från domstolen på Anders Brevik och hans manifest där han hyllar Ryssland, Nordkorea, Iran och Kina samt Nordfront.

Anders Behring Breivik, sentenced to 21 years for killing 77 people in 2011, appeared in court for a parole hearing with a "Z" shaved into his head.
https://x.com/United24media/status/1858855978189439039

Hur går det för dej med att ge kommentar till att ryske donetsknazisten Gubarev erkänner ryska förluster på över 700,000 man och framställer dig som den clown du är?

Du kan inte låtsas att du har ingen aning om vad eller vem Pavel Gubarev sympatiserar med.

Gubarev was a member of the neo-Nazi Russian National Unity paramilitary group, that later took part in the War in Donbas on the side of pro-Russian forces.
Breivik får du ta i en annan tråd om du är intresserad. Är "nazist-sympatisör" nu bättre än "mytoman" för dig? Inget hjälper för de flesta förutom dina pojkvänner i tråden vet vad du är.

Lär mer här om Gubarev.

Pavel Gubarev
https://sv.wikipedia.org/wiki/Pavel_Gubarev

Pavel Jurjevitj Gubarev född 10 februari 1983, Donetsk, är en ukrainsk affärsman och före detta ledande person inom den proryska rörelsen i östra Ukraina.

Nu är Pavel Gubarev inte medlem av rysk militärledning så han vet lika lite som alla andra om förluster. Han spekulerar som jag. 700 000 gånger 5 i militärt övertag för ryssarna ger 3 500 000 förlorade ukrainska soldater. Det blir för mycket så vi håller oss runt 200 000 förlorade ryssar.
Citera
2025-01-11, 22:59
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
Faktum är att kriget går bättre för Ryssland än för Ukraina.
Dom vinner kanske mark som oftast är lite åkrar och diken, men om du tycker det är värt att vinna det mot alla människor som dött och hur bra deras ekonomi är så är du nog rätt ensam om det, inte ens Putin tror på det här men han kan inte sluta för då är han död.
Så han kör på för han har inget val, han kommer bli mördad vad han än gör. Idiotryssarna fattar ju inte bättre, fy fan vilket skräp folk, skall njuta när dom äter bröd blandat med bark och småsten.
Citera
2025-01-11, 23:04
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Fast nu står det ju inte 0-0 mellan Ryssland och Ukraina! Ryssland har uppnått de flesta av sina mål. Medan Ukraina står och stampar långsamt bakåt..

Intressant, kan du delge oss lite om de ryska målen?
Senast redigerad av Duvlort 2025-01-11 kl. 23:08.
Citera
2025-01-11, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Breivik har numera tatuerat in Z och hyllar ohämmat Putin.

https://www.telegraph.co.uk/world-news/2024/11/19/anders-breivik-russian-style-z-hair-seeks-second-parole/
Ta den dåren i en annan tråd, han sitter i fängelse.

Har vi svenska nazister som slåss för Ukraina mot Ryssland? Du vet nazister gillar inte Sovjet eller Ryssland för dom åkte på däng av dom under andra världskriget.
Citera
2025-01-11, 23:07
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du och andra sympatiserar ju med råskinnen och nazistsypatisörerna från västra Ukraina, jag gör det inte. Ryssland slogs mot nazisterna i andra världskriget så tacka dom för att vi inte lever under sådana förhållanden idag.
Men nu undviker du pudelns kärna. Nazister är impopulära för att de med sin ideologi attackerade grannländer och ödelade dem, dvs precis det som Z-Ryssland gör. Det blir lite komiskt när man anklagar någon annan för något man själv genomför. Att Ryssland slogs mot nazister igår ger dem inte rätt att uppträda som nazister idag.
Citera
2025-01-11, 23:10
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Om man ser på vad de åstadkommit så leder ju Ryssland klart. Synd stt ni inte har förstått det än!
Leder? Ryssland är ett rövhål till land och nu försöker dom dra ner Ukraina i samma träsk. Hur är det att leda?

Det är någonting seriöst fel på din moraliska kompass.
Citera
2025-01-11, 23:10
Medlem
Thelonegunmans avatar
https://x.com/Gerashchenko_en/status/1878045794206437460

700 000 döda ryss-orcher? Ja, det hävdar denna Pavel.

"Hundreds of killed soldiers every day. We have already, I believe, lost 700,000 in this war, maybe more." - Pavel Gubarev, terrorist, Ukrainian collaborator with Russia, separatist, so-called former "people's governor of Donbas" publicly and openly recognizes Russia's losses.
Citera
2025-01-11, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
Jag är fascinerad över att så många inte klarar av sanningen.
Jag är även fascinerad över att så många pro-ukrainare tror att man är pro-ryss bara för att man ser sanningen (att kriget går bättre för Ryssland).

Varför kan inte pro-ukrainare se verkligheten klart?
Det är en gåta.

Ni har verkligen problem.

Vi har redan gått igenom det här. Att ryssen vinner några kilometer hit och dit innebär inte att de vinner i de långa loppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in