2025-01-10, 21:28
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Hans beteende har förändrats totalt det senaste året, det är bra att han är gripen nu och kan få hjälp, det kommer ta tid men förhoppningsvis blir han människa igen.
Så du tror han kommer dömas till rättspsykiatrisk vård och inte fängelse?
Citera
2025-01-10, 21:30
Medlem
Maxima95s avatar
På tiden att detta skedde, hur länge har han inte hållit på och fifflat och lekt häftig till allmän beskådan. Extremt sorglig figur som trodde han kunde göra vad hans lika sorgliga bror gjorde när ingen av dem borde ha existerat annat än på anstalter och behandlingshem. Med lite tur så börjar alla minderåriga som följer dessa sluta idolisera och istället förstå att det är småkriminella bedragare det rör sig om.
Citera
2025-01-10, 21:31
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stolpen22
Tror du att folk som lider utav psykos är handlingsförlamade? Oh, my God, vad dessa personer kan hitta på!!
Jag tänker inte skriva mer om detta nu. Du får "googla" och undersöka det hela. Jag ska kolla på Netflix och chilla resten av min kväll.

Min önskan är fortfarande att Christofer får hjälp med sitt mående och hälsa i häktet.
Har han en psykos blir det ju dock rättspsykiatrisk vård och inte fängelse.
Citera
2025-01-10, 21:32
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Det borde vem som helst kunna förstå.
Vem har sagt att han inte kommer hamna i fängelse?
Citera
2025-01-10, 21:33
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Har han en psykos blir det ju dock rättspsykiatrisk vård och inte fängelse.

Han har inte psykos och han kommer inte dömas till rättspsykiatrisk vård. Tro mig.
Citera
2025-01-10, 21:35
Medlem
Citat:
Så du tror han kommer dömas till rättspsykiatrisk vård och inte fängelse?

Nej det tror jag knappast, däremot så tror jag han kan få hjälp under tiden i fängelset, det kommer ta tid och han kommer ha ett helvete när verkligheten kommer ikapp men han har chansen att få hjälp.
Citera
2025-01-10, 21:35
Medlem
Citat:

Om domstolen dömer chrippa till böter och samhällstjänst. Då kommer folk vara nöjda eftersom chrippa blivit dömd i domstol för sina brott?
Det kommer inte vara massor med upprörda användare som är arga över att chrippa inte hamnade i fängelse?
För det viktigaste är väl att han döms för sina brott, eller?

Allt är inte svart eller vitt!
För hans skull behöver det bli fängelse - och det är det enda rätta pga brotten han har begått. Skulle han få böter och samhällstjänst - vilket det, med största sannolikhet, inte kommer bli, är han direkt tillbaka, där han varit. Inte svårt att räkna ut. Fängelsetiden kommer, förhoppningsvis, hjälpa honom att ha någon chans att förstå saker och ting.
Citera
2025-01-10, 21:37
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Fast drev, trakassera, förföljelse och hot om att bli av med dottern och fängelse hjälper ju inte en person i psykos.
Så om det du säger är sant så har ju ingen hjälpt honom, alla har snarare gjort allt i sin makt för att förvärra psykosen. Så då är det ju inte konstigt om det spårat, eftersom det är dit alla pushat honom genom detta drev.

Jag kan hålla med om att det blivit lite för mkt videos, men han har totalt sig själv att skylla för även detta i min mening. Det är inte enbart alla brott han (troligen) gjort sig skyldig till utan även att han milt sagt betett sig som ett svin på sociala medier. Det är inte så konstigt om folk vill se han åka dit och för hans eget bästa så tror jag att han behöver nå rock bottom för att det ens ska finnas en chans för honom att komma till insikt.
Citera
2025-01-10, 21:38
Medlem
Citat:
Jag sa inte heller att han skulle dömas till böter och samhällstjänst. Missade du helt poängen med mitt inlägg?

Jag fattst vad du menar men som jag sa det kommer alltid finns folk som är arga och tycka att vilken dom det än blir är fel.
Citera
2025-01-10, 21:40
Medlem
Citat:
På vilket sätt gjorde hon bort sig?

Hon la ut en print som som visade att Jocke hade skrivit till henne men det stämde inte, man såg inte hans namn dessutom låg inläggen på fel sida som visar på att hon själv har skrivit inläggen.
Citera
2025-01-10, 21:42
Medlem
Citat:
Nej, finns inget som backar upp det. Bara en vidrig lögn ifrån förtals gänget.
Bara vidriga män/pappor i 30+ års åldern som vill nedvärdera och håna en 23 åring, och dem äckliga männen gillar att kalla henne för hora, dock använder dem ordet hinken istället.

23 åring? Du som är så påläst har det kommit in någon nu eller? Vad jag vet så är Linnea 24, fyller 25 i Maj!
Citera
2025-01-10, 21:43
Medlem
Citat:
Nej det tror jag knappast, däremot så tror jag han kan få hjälp under tiden i fängelset, det kommer ta tid och han kommer ha ett helvete när verkligheten kommer ikapp men han har chansen att få hjälp.
Han får nog hjälp i häktet också om han vill det, tror man har en timme utanför cellen per dag där man bland annat kan få träffa psykolog. Tror dock inte Chrippa kommer vilja ha någon hjälp nu i början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in