2025-01-09, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Vi har väl ett transfernetto på typ sådär 80-90 miljoner. Utöver detta slog vi de facto Skandinaviskt publikrekord sett till snittet förra säsongen och har bantat vår lönestruktur ganska ordentligt. Att bygga långsiktigt är precis vad vi håller på med, och alla tankar om att vi inte skulle ha råd att satsa är naturligtvis trams.

Personalkostnad aik Q1-Q3 2023: 90,7 milj kr
Personalkostnad aik Q1-Q3 2024: 108,8 milj kr

Möjligt att ni bantat lönekostnaden lite grann sen dess, men "ganska ordentligt" tror jag är en överdrift.
Citera
2025-01-09, 19:03
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Känns som att HTFF kommer bli väldigt starka i år, med många intressanta spelare på gränsen till A-laget. Blir nog inte lätt att välja spelare till lånelistan. Tänker typ på Kanga, Wilson, Lahdo, Steinke, Reyes, Fischerström.

Nu dessutom också Hedlöf och två meriterade nigerianer (varav en med u-20 meriter för Nigeria).

Visst, HTFF kostar mycket, men på sista raden får det sägas vara en ren kassako.

A-truppen är väl i stort sett klar vad gäller spelare in, med reservation från en till sexa/åtta. Annars handlar det om att göra sig av med typ Llinares & Boudah, hitta ny lösning för Djukanovic osv. Tror det vore bra att hitta utlåning av Gent också.

Det är väldigt mycket positivt just nu, vilket är ruskigt obehagligt. Man vill ju att Göran Paulsson ska komma med spelarlönerna i en ICA-kasse.

Edit
Om jag inte misstar mig kommer vi alltså bara ha fem utespelare födda innan 2000 i truppen, givet att Llinares och Boudah försvinner. Det är en intressant iakttagelse..

Läste att Llinares & Boudah inte var med på första träningen. Llinares bör ju gå till Spanien och Boudah till Degen/Öster. Vi har så många lovande talanger att det börjar bli svårt att hålla koll på alla. Men framförallt Reyes och Lahdo tror jag kan bli extremt bra spelare för A-laget.
Citera
2025-01-09, 19:19
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Läste att Llinares & Boudah inte var med på första träningen. Llinares bör ju gå till Spanien och Boudah till Degen/Öster. Vi har så många lovande talanger att det börjar bli svårt att hålla koll på alla. Men framförallt Reyes och Lahdo tror jag kan bli extremt bra spelare för A-laget.
Boudah sades vara sjuk men i en story la han ut att han tränade på egen hand med musik. Han är på väg bort.
Citera
2025-01-09, 19:20
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cratzie
Personalkostnad aik Q1-Q3 2023: 90,7 milj kr
Personalkostnad aik Q1-Q3 2024: 108,8 milj kr

Möjligt att ni bantat lönekostnaden lite grann sen dess, men "ganska ordentligt" tror jag är en överdrift.
Är väl minus 16 spelare sen förra säsongen till nu om jag inte räknar fel. Av dessa satt iaf. Milo på en ganska hög lön. "Ganska mycket" känns i sammanhanget som en rimlig beskrivning. Personalkostnader inkluderar för övrigt utköpta kontrakt och sparkade tränare om jag inte är helt fel på det?
Citera
2025-01-09, 19:37
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Är väl minus 16 spelare sen förra säsongen till nu om jag inte räknar fel. Av dessa satt iaf. Milo på en ganska hög lön. "Ganska mycket" känns i sammanhanget som en rimlig beskrivning. Personalkostnader inkluderar för övrigt utköpta kontrakt och sparkade tränare om jag inte är helt fel på det?

Isf har det tillkommit spelare också, för det är inget som syns när man kollar eran rapport.
Personalkostnader Q3 2022 -26 794
Personalkostnader Q3 2023 -35 678
Personalkostnader Q3 2024 -35 301

Personalkostnader Jan-September 2023 -76 977
Personalkostnader Jan-September 2023 -90 689
Personalkostnader Jan-September 2024 -108 805

Som sagt, väldigt bra med rapporter...
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-01-09 kl. 19:43.
Citera
2025-01-09, 19:45
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Isf har det tillkommit spelare också, för det är inget som syns när man kollar eran rapport.
Personalkostnader Q3 2022 -26 794
Personalkostnader Q3 2023 -35 678
Personalkostnader Q3 2024 -35 301

Personalkostnader Jan-September 2023 -76 977
Personalkostnader Jan-September 2023 -90 689
Personalkostnader Jan-September 2024 -108 805
Det har så klart tillkommit spelare, men vi frontloadade truppen ganska rejält när Berntsen tog över för att rädda kontraktet. Det var väl 6-7 spelare totalt som kom in där, och det var knappast några juniorer. Sen var det en del kontrakt som bröts som också påverkar. Årets trupp kommer garanterat vara betydligt mindre än fjolårets.
Citera
2025-01-09, 21:32
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Tror du att du kommer få ett vettigt svar tillbaka?

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Länka.

Nä, cokehyena tillhör trots att han bor i Växjö de som kallas ”seglarfolket” (av gårdare, i höstas på SF) - de som aldrig kommer yppa ett enda negativt ord om Bosse oavsett vad.
Det är redan besvarat.

Ni får titta på svaret och återkomma.

Bluffmakare båda två.
Senast redigerad av cokehyena 2025-01-09 kl. 21:38.
Citera
2025-01-09, 21:38
Medlem
Citat:
Känns som att HTFF kommer bli väldigt starka i år, med många intressanta spelare på gränsen till A-laget. Blir nog inte lätt att välja spelare till lånelistan. Tänker typ på Kanga, Wilson, Lahdo, Steinke, Reyes, Fischerström.

Nu dessutom också Hedlöf och två meriterade nigerianer (varav en med u-20 meriter för Nigeria).

Visst, HTFF kostar mycket, men på sista raden får det sägas vara en ren kassako.

Tror det vore bra att hitta utlåning av Gent också.
Som jag fattat det är även den andra nye Nigerianen U20-landslagsman?

Elezaj är bara 19, så han kan nog nöja sig med HTFF om han får tillräckligt med speltid där.
Citat:
A-truppen är väl i stort sett klar vad gäller spelare in, med reservation från en till sexa/åtta. Annars handlar det om att göra sig av med typ Llinares & Boudah, hitta ny lösning för Djukanovic osv.
Antar att det beror på vilka som försvinner under vinterfönstret.
Toure? Erabi?
Strand? verkar vilja iväg p g a liten speltid.

Det har pratats om Nogueira VB in. Behövs speciellt om både Strand och Llinares försvinner.
Citat:
Läste att Llinares & Boudah inte var med på första träningen. Llinares bör ju gå till Spanien och Boudah till Degen/Öster.
Boudah stod INTE med på en lista Degen tittar på. De tittar på två ANDRA forwards. Om det blir båda dem är nog chansen borta i Degen för Boudah?
Om både Toure försvinner och Djukanovic blir utlånad/såld - han vill knappast vara 2a/3eval - blir det tunt med backup på VF-platsen. Kanske Boudah blir kvar? fastän det sagts att han inte finns med i planerna.
Citera
2025-01-09, 21:48
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Om jag var han skulle jag inte gå med på att vara ASSISTERANDE om det inte var Barcelona e d
istället något lag i lägre division, som han kan få uppflyttade för att visa att sparkningen var fel...
Djurgården och Barcelona är lag på samma hylla.
Citera
2025-01-09, 21:53
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Ganska skört alltså. Det där kommer gå rätt åt helvete. Vem fan anställer en mer kunnig, mer rutinerad assisterande än huvudtränare? Helst när den assisterande har mer pondus också? Vad fan ska han den där Honkibaara bidra med?

Låter mer som att den trötte ångrade att han inte signade Mattiasson som huvudtränare direkt.
Här griper vi efter halmstrån!
Citera
2025-01-09, 21:56
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Boudah stod INTE med på en lista Degen tittar på. De tittar på två ANDRA forwards. Om det blir båda dem är nog chansen borta i Degen för Boudah?
Om både Toure försvinner och Djukanovic blir utlånad/såld - han vill knappast vara 2a/3eval - blir det tunt med backup på VF-platsen. Kanske Boudah blir kvar? fastän det sagts att han inte finns med i planerna.

Om Boudah blir kvar klipper jag säsongskortet.
Citera
2025-01-09, 21:59
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Om Boudah blir kvar klipper jag säsongskortet.
Saidi gjorde faktiskt 5 mål för VSK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in