Citat:
Ursprungligen postat av
Grumbo
Inget rebus på #547 ??
Ji Ka i Göteborg.
Nån som har namn och adress?
Tyvärr inte. Jag ser också fram emot en go rebus på JV-gäddan JK Groomer. Jag försökte mig på att luska lite i detta.och frörsökte lista ut var den jäveln jobbar. Det finns två selfies av honom i chatten där han sitter på sitt kontor och man ser ut genom fönstret bakom honom. På den ena bilden ser det ut som om man ser någon form av högplatå, och mina tankar drogs till Medicinareberget. Detta bekräftas av att han skriver att han jobbar "vid Linnéplatsen" (visst, definitionen av
vid kan diskuteras). På den andra bilden syns ett objekt med räfflad struktur utanför fönstret. Kanske ett regnskydd, men kanske också lite likt de räfflade ärgade taken på Sahlgrenska? Hur som helst så har jag googlestreetviewat mig igenom hela området för att finna ett passande fönster men gått bet. Nämner det ändå ifall det kan ge inspiration och uppslag till någon autistisk flashbackdetektiv.
Bilderna är kanske inte ens tagna på hans arbetsplats utan i hans hemmakontor. Han nämner ju att han jobbar hemma ibland, men texten runt bilderna i chatten får mig att tro att de är tagna på jobbet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Leibach
"Tack en då"...

Tack en då!