2025-01-08, 18:46
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
För att slippa kalla alla er som dissar det här paret för förment ***** ******* som ***** som ****, alltså jag gör inte det, hör ni det? Jag tycker att Dumpen gör allting rätt så vad är det då för ont Dumpen gör? Anledningen till att jag frågar är att det efter femtioelvatusen (typ) nedlåtande kommentarer i denna tråd ännu inte framkommit vad de gör som är dåligt? Jämför gärna med att inte göra någonting alls.

DU tycker att Patrik o Sara gör allting rätt.
Uppenbarligen så gör dom inte det. Åtal väntar för grovt förtal, Sara kan inte hålla i pengarna som kommer in till Dumpen (vilket är vanligt med pundare), Patrik kämpar med narkotikamissbruk, fiskare fifflat med bilder osv.

Att tro att hela denna "organisationen" är hel och ren, måste man ju vara efterbliven för att inse.
Citera
2025-01-08, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlitchQueen
Ja exakt så. Lite som att investera i ett startup som Roos tidigare gjort.
Det är en chansning helt enkelt.

Roos hade kunnat bli Sveriges mest godhjärtade miljonär och barnens hjälte. Han satsade fel helt enkelt.
Hade varit bättre att skänka 1 miljon till BRIS och skicka ut ett pressmeddelande om det. Eller Ecpat.

Jag tror inte Roos gjorde bakgrundscheck. Han såg väl namnet Sjöberg och tänkte att det borde vara PK att stötta en etablerad gammal OS-hjälte som bekämpar pedofiler.
I själva verket var det två trasiga livsstilskriminella han stöttade och på köpet skämde ut sig i TV genom att ge sig in ett bråk han aldrig kan vinna.

Sen är det jävla patetiskt att tjata om lagändringar ang. brottsprovokation som att en jävla svensk sexblogg kan åstadkomma det. Då får man väl engagera sig inom EU-politiken istället. Vilka jävla muppar asså.
Har funderat en stund... blir inte förvånad om vi får se mer av herr Roos i den här historien.
Citera
2025-01-08, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
För att slippa kalla alla er som dissar det här paret för förment ***** ******* som ***** som ****, alltså jag gör inte det, hör ni det? Jag tycker att Dumpen gör allting rätt så vad är det då för ont Dumpen gör? Anledningen till att jag frågar är att det efter femtioelvatusen (typ) nedlåtande kommentarer i denna tråd ännu inte framkommit vad de gör som är dåligt? Jämför gärna med att inte göra någonting alls.

Om det inte har gått upp för dig än så gissar jag på att läsförståelse är problemet du försöker sätta fingret på.
Citera
2025-01-08, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Tiden får visa vad hans roll blir i det hela. Finns många möjliga scenario. Han har byggt mediabolag tidigare.

Satt och reflekterade över det tidigare, då han precis som du säger haft mediebolag och borde vara väl insatt i reglerna med utgivningsbevis och att en av få anledningar till att de kan ryka är personlig konkurs.
Han måste helt enkelt ha struntat i bakgrundskoll för de verkar tämligen dumt att investera i ett mediebolag som är på brinken att bli av med sitt utgivningsbevis.
Citera
2025-01-08, 18:54
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Vet inte om det framgår när beslutet är fattat och om de 670k hos KF inkluderar skatteskulder. SkV är rätt snabba med att lämna över till KF dock...
Hur man än ser det är 670K hos KF lite jobbigt...

Ja det stämmer nog. Skatteverket är ju en myndighet och de brukar ju vara lite snabbare än privata bolag att skicka skulder til KF. Som du säger framgår det ju inte dock helt att det bara rör sig om skatteskulden i den feta summan som Sara har samlat på sig. Det är ju skillnad på skulder och skulder. Här handlar det ju inte om något utestående belopp på ett kreditkort utan Sara är skyldig 670k som hon säkert haft möjlighet på möjlighet att betala som en vanlig människa men hon har på ett eller annat sätt skitit i att betala.

Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
AB nämner ju att de varit fram och tillbaks och skulderna rör ju 2021 och 2022 som Ovetade nämner med. Så troligen har hon haft ett år på sig att betala men bråkat fram och tillbaks.

Det kan nog stämma. KF-skulden som dumpenfansen betalade tidigare var nog äldre än så. Läser i FB-gruppen att nån iq-fiskpinne föreslår att man ska betala av skulderna igen. Är dock tveksam till att Jeppe med ansiktstatuering och Sandra med offerkofta som har gått livets hårda skola har 670K på kontot att dela med sig av. Men Sara kanske kan manipulera till sig en sugardaddy? Hon är trots allt en ganska så duktig manipulatör så länge hon inte prövar att ge sig på lagen.
Citera
2025-01-08, 19:08
Medlem
-Grillo-s avatar
Skulle inte alla donationer gå oavkortat till traumavård och rehabilitering för barn som blivit sexuellt utsatta?

Varför drar Sara upp det hela tiden om att media ska rapportera om utsatta barn istället? När hon blir konfronterad av t.ex. Aschberg? Brist på argument?

Stämmer det att det vid ett eller flera tillfällen att de s.k. "fiskarna" uppmuntrat till att antasta ett barn?

Jag blir mer o mer skeptisk till Dumpen...
Citera
2025-01-08, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Satt och reflekterade över det tidigare, då han precis som du säger haft mediebolag och borde vara väl insatt i reglerna med utgivningsbevis och att en av få anledningar till att de kan ryka är personlig konkurs.
Han måste helt enkelt ha struntat i bakgrundskoll för de verkar tämligen dumt att investera i ett mediebolag som är på brinken att bli av med sitt utgivningsbevis.
Annars är det exakt det han har gjort... Hjälten som räddar dumoen ligger nära till hands. Finns många sätt att göra en sådan affär... hade löst en och annan skuld hos KF jävligt smidigt också
Citera
2025-01-08, 19:11
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
Vad lessna Norrlands-fiskarna lät i 200 sekunder.

Undrar om Sara fattar vilka det är som läckt än.

Det tror jag säkert att det gör. Det bedrivs säkert häxjakt och smutskastning av de som inte längre vill vara med. Nån anabola-tomte kan säkert slänga in något hot om våld också. Ofta brukar det ju vara av typen ”hon stal ett tuggummi på Statoil när hon var 15 så därför kan ni inte tro på något hon säger”. Sara och hennes kompisar beter sig ofta som yngre tonåringar som går på särskola.
Citera
2025-01-08, 19:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Grillo-
Skulle inte alla donationer gå oavkortat till traumavård och rehabilitering för barn som blivit sexuellt utsatta?

Varför drar Sara upp det hela tiden om att media ska rapportera om utsatta barn istället? När hon blir konfronterad av t.ex. Aschberg? Brist på argument?

Stämmer det att det vid ett eller flera tillfällen att de s.k. "fiskarna" uppmuntrat till att antasta ett barn?

Förtroendet är inte i topp vad gäller folk som ägnar dag och natt till leka att dom är 13-åriga småflickor och sexchattar på fjortis-språk.
Nånting är såklart riktigt stört med fiskarna och jag tror snuten skulle hitta en hel del intressant på deras besudlade datorer.

Vilken tur att Bodström överlämnat listan med fiskarnas riktiga namn till utredande polis.
Citera
2025-01-08, 19:21
Medlem
Bananfobis avatar
I
Citat:

Det undrar jag också. Det är ju Saras standardargument så fort hon blir påkommen med att göra något skumt och det är inte relevant alls. Jättehemskt att det finns barn som blir utsatta för fula gubbar, men det är fortfarande inte ok att Sara skiter i att betala skatt för det. Det är ungefär lika pantat som de som argumenterar för att trafikpolisen i norrland borde syssla med annat för att det är gängkrig i skåne.
Citera
2025-01-08, 19:24
Avslutad
Citat:
Du kom hit för några år sen och lekte amerikanare och skrev en jävla massa trams på dålig engelska om att knulla. Vilket jävla flashback-CV hörru.

Jag hatar självgodheten hos Sara och att folk (inte alla) är idioter som tror att Dumpen gör nåt gott och inte ser att det handlar om kriminella som utnyttjar godheten hos folk.
Jag stör mig på att Sara rycker på axlarna åt 11 självmord som ger ringar på vattnet och därmed drabbat hundratals personer inklusive barn.
Jag stör mig på att man devalverar ordet "pedofil" .
Jag stör mig på den dåliga snopp-humorn på deras skitfula blogg som är en skam för alla som seriöst arbetar mot sexuella övergrepp på barn.
Jag stör mig på att dom publicerar sexnoveller som helt uppenbart är skrivna av pedofiler.
Jag stör mig på att fiskarna helt uppenbart är perversa pedofiler själva.

Men framförallt har jag en agenda. Jag är dock ingen gädda. Jag är av fel kön.

Inte bara några år. Jag firar 10 årsjubileum.

Ok
1. Vem bryr sig. De gör ett arbete som ingen annan vågar göra. Jag skiter i om de fifflar vid sidan av.
2. Tråkigt med förlusten av liv men arbetet är viktigare än några enstaka tragiska självmord. Arbetet måste fortsätta.
3. Ingen åsikt
4. Vet inte vad du pratar om
5. Dum kommentar
6. Ännu dummare.

Vad är det för agenda du har?
Citera
2025-01-08, 19:26
Medlem
Citat:

Ja det stämmer att fiskare uppmanade gäddan att typ flörta med sun dotters kompis eller nåt sånt. Viftades bort med att fiskaren var ny på jobbet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in