2025-01-08, 12:22
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaMoskva
Tatuering i pannan på alla dårar där det står "loco" borde vara ett krav.
Kanske det. Så kan de vänligen men bestämt stoppas vid ytterdörrarna. Men för att vara allvarlig så är den där "depressions"-grejen bara något som släkt och vänner berättar för snyftpoäng. Dumhelvetet hade ju varit i kontakt med psykiatrin flera gånger. Om knivhuggningen beror på fel i huvudet så var det något av hans andra problem som triggade det.
Citera
2025-01-08, 12:23
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
personalen har precis sett/fått reda på att sin kollega blivit knivdödad? Trauma?

Skulle kunna tänka mig att personalen är rätt förbannad på ledningen. När sånt här händer brukar det ha föregåtts av att personal redan påtalat bristande säkerhet under lång tid, utan att något gjorts. Så de ges ledighet för att ledningen vill slippa konfrontera dem.
Citera
2025-01-08, 12:23
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Depression är knappast den enda diagnosen på en sån här person. Är såklart mycket mer allvarligt och omfattande än så.
Såklart!
Citera
2025-01-08, 12:24
Medlem
Kjamfossftws avatar
Det kanske var väktarens beteende som triggade något. Väktaren följde tydligen efter GM pga att denne uppträdde ”stressat”. Kanske GM kände sig instängd och i det läget angriper BO.
Citera
2025-01-08, 12:25
Medlem
Hur ska personalen gå tillbaka till jobbet? Jag hade blivit traumatiserad själv om jag jobbade passet igår, har man rätt att sjukskriva sig vid sånna här fall? Tänker främst på dottern tror inte hon kommer vilja jobba kvar där. Må hon vila i Frid🌹😔
Citera
2025-01-08, 12:26
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Anmälningsplikt vid entrén om man varit i kontakt med psykvården eller "är deprimerad". Så blir man eskorterad runt av väktare som om man var ett svagsint barn. För allas trevnad och säkerhet.
Eller bygg ut den slutna psykvården rejält, hur ett land som Sverige lyckas fullbelägga rättspsyk är en gåta.
Vanligt folk skall inte behöva mördas pga samhället felprioriterar.
Citera
2025-01-08, 12:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kjamfossftw
Det kanske var väktarens beteende som triggade något. Väktaren följde tydligen efter GM pga att denne uppträdde ”stressat”. Kanske GM kände sig instängd och i det läget angriper BO.

Så står det inte. Personal noterade personen som stressig och meddelade vakten. Han kollade antagligen på skärmen efter personen. Gick ut för att prata med honom/omhänderta honom och då har han mördat en anställd.

Vakten var vad jag förstår inte där när hon knivhöggs.
Citera
2025-01-08, 12:27
Medlem
Kokkashugis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Skulle kunna tänka mig att personalen är rätt förbannad på ledningen. När sånt här händer brukar det ha föregåtts av att personal redan påtalat bristande säkerhet under lång tid, utan att något gjorts. Så de ges ledighet för att ledningen vill slippa konfrontera dem.

Det är knappast ICA-handlarnas ansvar att det lurkar runt en massa psykfall i samhället.
Om vi låser in eller avlivar fler av dessa så minskar risken för liknande händelser drastiskt.
Citera
2025-01-08, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Mycket märkligt att människor som mår dåligt psykiskt ska vandra runt i samhället och vara farliga för sig själva och för sin omgivning.

Vet flera fall där psykiskt instabila har sökt hjälp men blivit nekade det, så dessa vansinnesdåd lär bara öka innan våra beslutsfattare ändrar om lagar /regler

Det finns ju ingen hjälp att få. Det är ju det som är problemet.
Citera
2025-01-08, 12:28
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Ja, det kan bli en intressant uppföljning. Det pratas om hur utsatta anställda är som jobbar hundskift på Donken, mackar, kiosker eller småbutiker. Även större ställen som Maxi eller Coop kan vara konfliktplatser om personalen måste konfrontera utanförskap, migranter eller drösvis med ungdomar som snattar.
Citera
2025-01-08, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Hur ska personalen gå tillbaka till jobbet? Jag hade blivit traumatiserad själv om jag jobbade passet igår, har man rätt att sjukskriva sig vid sånna här fall? Tänker främst på dottern tror inte hon kommer vilja jobba kvar där. Må hon vila i Frid🌹😔

Hur vet du att dottern oxå jobbar där?
Citera
2025-01-08, 12:29
Avslutad
Vad jag förstått var det en privatperson som var först att larma 112 om en svårt skadad person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in