Det är väl omöjligt att förutspå en knivattack, sker på några millisekunder.
Vet man ifall GM hade hunnit handla, och vad handlade denne isåfall? Jag brukar undvika folk i mina lokala matvarubutiker som handlar fryspizzor, grillkrydda, grillchips med dipp, billig coca-cola & fiskpinnar m.m.. Listan kan göras lång, jag ställer mig aldrig i samma kö som dem ex.
Av uppenbara skäl; sådana konsumenter löper en högre risk att spåra ur och begå vansinnesdåd likt detta.
Då undviker du väl att köra bil också antar jag. Om du tror att det är större risk att råka ut för en idiot i kön vid ICA än i trafiken är du bra dum i huvudet.
ALLA vet att invandrare är grovt överrepresenterade i brottsstatistiken och ALLA fattar att även svenskar begår brott ibland. Snacka om dagisnivå på debatten.
Det här med depression, det låter väldigt konstigt. GM kan såklart vara deprimerad men att knivmörda en random kvinna i en matbutik tyder på att det är mycket mer än depression som ligger bakom.
Det är helt omöjligt att ha en vakt överallt vid varje av hundra anställda och hundratals kunder. Att stoppa en händelse som denna. Då skulle man behöva visitera vid ingången, ha vakter överallt. Det funkar inte så. Om det varit två vakter, hur skulle det ändrat något? Det gör det inte. Går aldrig att vara beredd på en sån händelse. Det är också utanför normala rimliga arbetsuppgifter för en vakt på en butik som sysslar mest med snatterier.
Anmälningsplikt vid entrén om man varit i kontakt med psykvården eller "är deprimerad". Så blir man eskorterad runt av väktare som om man var ett svagsint barn. För allas trevnad och säkerhet.
Oavsett ursprung på mördaren så är det här återigen, Som så ofta, ett bevis på att psykiatrin inom Sverige inte fungerar
Långa Köer för vård, folk med allvarliga depressioner och andra psykiska besvär släpps hem och få lite medicin och ska återkomma om två månader
Nedmonteringen av psykvården och privatiseringen som gör att alla vill bara vill tjäna pengar och inte tänker på de med problem har skapat så många Situationer som denna de senaste åren
Svara bara på frågan. Vet du vem GM är eller inte? Har inte över för någon som försöker inkomma med egna teorier.. Nu har du beskrivit GM flera gånger och svarat till olika.
Vet du vem GM är till 100% och känner du personen? Tacksam för svar.
Noterar att dansquelcas undviker min fråga men fortsätter skriva som han vet. Om inte tråden ska spåra ur så behöver du nog svara på min fråga. Annars blir det här tråden vilseledd och rätt fakta blir fel fakta.