2025-01-07, 21:09
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Inte Daniel Andersson heller. Vi hade skakat på huvudet och undrat vad fan han håller på med.
Det finns nog ingen efterfrågan att se Daniel Andersson i tv heller, Rydström däremot kanske hade fått en plats.
Citera
2025-01-07, 21:53
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Njae inte så bra täckning om någon blir skadad nu när Hammar försvunnit och det inte blev något med islänningen. Iofs kan nog Schelhas spela där. Elezaj är uppflyttad från HTFF. Han har spelat bra/ok det lilla han fått spela med A-laget i träningsmatch. Kanske kan han bli en bra DefMitt. (De andra uppflyttade unga är snarare AttackMitt.)
Kanske blir det Wenderson till slut. Det har varit prat om honom länge
Är väl snarare Adrian Lahdo än Elezaj man hoppas ska slå sig in i a-laget på riktigt. Besara, Lahdo, Schellhas, Tekie och Karlsson räcker gott. Vagic är väl sexa i grunden också.

Hur tänker Gnaget med sin lån+optionstrategi? Vad är deras långsiktiga end game?
Citera
2025-01-07, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Citat:
Njae inte så bra täckning om någon blir skadad nu när Hammar försvunnit och det inte blev något med islänningen. Iofs kan nog Schelhas spela där. Elezaj är uppflyttad från HTFF. Han har spelat bra/ok det lilla han fått spela med A-laget i träningsmatch. Kanske kan han bli en bra DefMitt. (De andra uppflyttade unga är snarare AttackMitt.)
Kanske blir det Wenderson till slut. Det har varit prat om honom länge
Är väl snarare Adrian Lahdo än Elezaj man hoppas ska slå sig in i a-laget på riktigt. Besara, Lahdo, Schellhas, Tekie och Karlsson räcker gott. Vagic är väl sexa i grunden också.
Ja, kanske Vagic. Om Whinter kommer tillbaka i form kanske backlinjen kan avvara Vagic ibland.
Citat:
Hur tänker Gnaget med sin lån+optionstrategi? Vad är deras långsiktiga end game?
Jag har ingen aning om Gnaget Om du menar Bajen är MIN uppfattning:
Gällande UTlåning med option:
/För flera år sedan kom det in en del pengar på försäljningar och det köptes in en del för många, för dyrt. Truppen blev för stor.
/Bajen gjorde för över ett år sedan ny plan med definition av olika spelartyper som skulle kunna ingå i truppen (som "nyckelspelare" och unga spelare för utveckling till eventuell försäljning samt en basspelare som kostar mindre.) Då var det en bunt spelare som inte passade in på någon av kategorierna.
/Man har sedan dess försökt rensa för att passa in i planen.
En del av dem har varit utlåningar, ibland med option, för att rensa.
Några få kvar, som inte är rensade än.

Även en del, som passar in i planen, har utlånats med option för att "köparen" har velat ha det så. Sådant verkar bli mer och mer vanligt, inte bara drabbat Bajen. Ibland för att "köparen" har ont om pengar
T ex Adjei var ett sådant fall som till slut slutade med försäljning.
Får se hur det slutar med Djukanovic. Verkar inte bli nå

- -
Gällande INlåning med option:
Bajen köper normalt direkt.
Några fall inlåning med option. Vad jag vet har ingen varit så för A-laget,
men jag vet om några få till HTFF. Tre nu?
Citera
2025-01-08, 01:59
Medlem
"Paulos Abraham är på väg in.
Sportchefen Mikael Hjelmberg antyder för Expressen att fler värvningar kan komma, särskilt på mittfältspositionen."

Summering:
Nya hittillstill Bajen utöver internuppflyttningar och återvändare efter utlåning/långtidsskador:
2 forwards, 1 back, 1 målvakt för A-laget,
1 forward, 1 mittfältare till U/HTFF
och 1 forward, 1 back oklart om de kanske kan platsa i A-laget direkt. Afrikanska U20-landslagsmän.

10 ut hittills inklusive upphörande kontrakt och U/HTFF. 6 av dem något i A-laget men ingen av dem i förstaelvan normalt.
Men ingen ut (än? ) av förstaelvan, som ryktats någon om.
Citera
2025-01-08, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Fan vi kollade på honom förra året. Såg rätt intressant ut. Verkar ha floppat i Hereenveen dock då?

Glöm inte att Paulos också floppade i Holland..
Citera
2025-01-08, 02:53
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asptuna
Glöm inte att Paulos också floppade i Holland..

Men enligt Quantum kommer han göra slakt i Bajen!
Citera
2025-01-08, 06:17
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Tror du inte att Fofanas egenskaper skulle kunna göra honom till ett monster på mittfältet? Så länge han får ha bollen framför sig kan det bli bra, däremot vissa frågetecken kring passningsspelet. Mer troligt än att Vagic flyttas upp tror jag.

Eftersom vi tappar en tydlig karaktärsspelare i Hammar och varken Elezaj och Lahdo är samma typ av karaktär tror jag vi kommer värva in en ny mittfältare externt. Ellos ryktas buda 10 på en deff mitt, öppnar upp för ännu en runda i sagan om Wenderson även om känslan kanske är att han går utomlands?

Roligast vore om japan-Gustafsson kommer så att trazke blir knäckt. Men det känns föga troligt.
Citera
2025-01-08, 06:19
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Trams.

Största spelarna kommer sent i fönstret.

Det vet alla.

Era spelarvärvningar är så mellanmjölk att ni borde byta färger med Bajen.
Fast ni brukar ju primärt värva in spelare tidigt i fönstret senaste 5 åren är min bestämda uppfattning (och att det varit ngt jag störde mig på att JJ inte gjorde). Inte sant?
Citera
2025-01-08, 06:24
Medlem
Citat:
"Paulos Abraham är på väg in.
Sportchefen Mikael Hjelmberg antyder för Expressen att fler värvningar kan komma, särskilt på mittfältspositionen."

Summering:
Nya hittillstill Bajen utöver internuppflyttningar och återvändare efter utlåning/långtidsskador:
2 forwards, 1 back, 1 målvakt för A-laget,
1 forward, 1 mittfältare till U/HTFF
och 1 forward, 1 back oklart om de kanske kan platsa i A-laget direkt. Afrikanska U20-landslagsmän.

10 ut hittills inklusive upphörande kontrakt och U/HTFF. 6 av dem något i A-laget men ingen av dem i förstaelvan normalt.
Men ingen ut (än? ) av förstaelvan, som ryktats någon om.

En bra förstärkning av Bajen förutsatt att han kan hålla sig sig hel.

Kan bli en intressant uppgörelse om andraplatsen mellan HIF och DIF bakom Malmö. Tror inte AIK har något att hämta bland topplaceringarna. Möjligtvis att Ellos kan blanda sig i.
Citera
2025-01-08, 06:26
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Tror du inte att Fofanas egenskaper skulle kunna göra honom till ett monster på mittfältet? Så länge han får ha bollen framför sig kan det bli bra, däremot vissa frågetecken kring passningsspelet. Mer troligt än att Vagic flyttas upp tror jag.

Eftersom vi tappar en tydlig karaktärsspelare i Hammar och varken Elezaj och Lahdo är samma typ av karaktär tror jag vi kommer värva in en ny mittfältare externt. Ellos ryktas buda 10 på en deff mitt, öppnar upp för ännu en runda i sagan om Wenderson även om känslan kanske är att han går utomlands?

Roligast vore om japan-Gustafsson kommer så att trazke blir knäckt. Men det känns föga troligt.
Vagic tänker jag kan spela sexa om det krisar, inte att han ska flyttas upp permanent. Men Fofana hade jag inte ens en tanke på och Winther kommer tillbaka. Frågan är hur Kim ser på det isåfall? Winther, Vagic, Eriksson, Fofana är bra bredd på mittbackspositionen där Fofana kommer kunna hoppa in som högerback också. Där har vi dock redan Skoglund och nye Jonathan Karlsson. Frågan är om man räknar med att någon lämnar nu i januari? Annars får någon infinna sig i att det inte blir så mycket speltid förrän Europakvalet drar igång.

Fofana har vissa egenskaper som skulle kunna göra honom till en bra sexa men spelförståelsen och passningsfoten är jag osäker på om den håller för det. Den som lever får se.
Citera
2025-01-08, 07:33
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Fast ni brukar ju primärt värva in spelare tidigt i fönstret senaste 5 åren är min bestämda uppfattning (och att det varit ngt jag störde mig på att JJ inte gjorde). Inte sant?
När man värvar från fyndhyllan kan man värva tidigt. Ungefär som Bosse gjorde tidigare och Solna gör nu. Nu har vi 400 miljoner i EK. Då blir det att värva sent. För vi ska ha in KLASS.
Citera
2025-01-08, 07:53
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
När man värvar från fyndhyllan kan man värva tidigt. Ungefär som Bosse gjorde tidigare och Solna gör nu. Nu har vi 400 miljoner i EK. Då blir det att värva sent. För vi ska ha in KLASS.

Vi värvade Botheim och Stryger i januari förra året.

Är man förberedd med kontraktskrivning, truppinventering och scoutning så behöver man inte vänta. Bosse vet helt enkelt inte vilka spelare han vill ha och behöver.

Problemet är att ni fick in ny tränare sent som inte har hunnit inspektera truppen ordentligt. Ni kommer att sitta med matchotränade stjärnvärvningar i slutet av mars som sedan inte är 100% redo förrän till juni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in