Citat:
Ursprungligen postat av
Tonyo
Citat:
Ursprungligen postat av
Lunkan531
Njae inte så bra täckning om någon blir skadad nu när Hammar försvunnit och det inte blev något med islänningen. Iofs kan nog Schelhas spela där. Elezaj är uppflyttad från HTFF. Han har spelat bra/ok det lilla han fått spela med A-laget i träningsmatch. Kanske kan han bli en bra DefMitt. (De andra uppflyttade unga är snarare AttackMitt.)
Kanske blir det Wenderson till slut. Det har varit prat om honom länge

Är väl snarare Adrian Lahdo än Elezaj man hoppas ska slå sig in i a-laget på riktigt. Besara, Lahdo, Schellhas, Tekie och Karlsson räcker gott. Vagic är väl sexa i grunden också.
Ja, kanske Vagic. Om Whinter kommer tillbaka i form kanske backlinjen kan avvara Vagic ibland.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tonyo
Hur tänker Gnaget med sin lån+optionstrategi? Vad är deras långsiktiga end game?
Jag har ingen aning om Gnaget

Om du menar Bajen är MIN uppfattning:
Gällande UTlåning med option:
/För flera år sedan kom det in en del pengar på försäljningar och det köptes in en del för många, för dyrt. Truppen blev för stor.
/Bajen gjorde för över ett år sedan ny plan med definition av olika spelartyper som skulle kunna ingå i truppen (som "nyckelspelare" och unga spelare för utveckling till eventuell försäljning samt en basspelare som kostar mindre.) Då var det en bunt spelare som inte passade in på någon av kategorierna.
/Man har sedan dess försökt rensa för att passa in i planen.
En del av dem har varit utlåningar, ibland med option, för att rensa.
Några få kvar, som inte är rensade än.
Även en del, som passar in i planen, har
utlånats med option för att "köparen" har velat ha det så. Sådant verkar bli mer och mer vanligt, inte bara drabbat Bajen. Ibland för att "köparen" har ont om pengar
T ex Adjei var ett sådant fall som till slut slutade med försäljning.
Får se hur det slutar med Djukanovic. Verkar inte bli nå
- -
Gällande INlåning med option:
Bajen köper normalt direkt.
Några fall inlåning med option. Vad jag vet har ingen varit så för A-laget,
men jag vet om några få till HTFF. Tre nu?