2024-12-17, 00:39
Bannlyst
Cuba Cola var en popup / one time hit som snabb dog ut. Coca cola & de stora jättarna arbetar nog rätt bra för att ha monopol i branschen.
Citera
2024-12-17, 01:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adam-Martin123
Cuba Cola var en popup / one time hit som snabb dog ut. Coca cola & de stora jättarna arbetar nog rätt bra för att ha monopol i branschen.
En hemlighet jag tror till att Coca Cola är störst och godast är att dom är det enda företaget som får importera riktiga koka blad och använda i sin dryck om dom utvinner kokainet och säljer det till läkemedelsföretagen som i sin tur gör prokain av kokainet (lokalbedövning hos tandläkaren).

Den andra naturliga ingrediensen dom använder är kolanöt tror jag. Medan alla andra oftast kör med syntetiska kemikalier antar jag.
Senast redigerad av PumpDump2 2024-12-17 kl. 01:12.
Citera
2024-12-17, 03:50
Medlem
Davoduns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Cuba Cola startades ju som en elak gliring till amerikansk kapitalism och framförallt Coca Cola. Då, på 50- och 60-talet, fanns målgruppen unga som drogs till marxism och som köpte Cuba Cola som ett statement, trots att den var sämre än Coca Cola. Den här kundgruppen fortsatte att finnas på 70-90-talet. På den tiden fanns dessutom de klassiska läskbackarna som köptes hem från matvarubutikerna. Cuba Cola ingick alltid som ett alternativ i 33 cl-format.

Idag är allt det borta. Kuba är inte längre ett spännande projekt för unga och marxismen är en spillra på historiens sophög. Då blir det smaken som fäller avgörandet och som jag skrev så är Cuba Cola betydligt sämre än sina amerikanska motsvarigheter. Cuba Cola smakar ”generisk cola”, lite så som det sista i Calippon smakar. Och det säljer inte. Sedan har Cuba Cola heller inte hoppat på Zero-tåget. Sockerfri Cuba Cola finns väl men den marknadsförs inte på samma sätt.

Där har du några anledningar till varför Cuba Cola inte längre säljer. Och säljer man inte försvinner man. Så fungerar det.

Saknad av väldigt få, skulle jag säga.

Håller inte alls med, dom marknadsförde sin Cuba Cola Zero mer än den vanliga och var populära på tiktok. Har du ens druckit en cuba cola sen 1970-talet?
Citera
2024-12-17, 05:50
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Krönleins tillverkade Cuba Cola redan på 70-talet men när Spendrups köpte Cuba Cola av NordArom AB fick de inte tillverka den längre utan ersatte den med M.A.C Cola som är deras egna märke. Även Hammars Bryggeri tappade Cuba Cola.
M.A.C Cola tycker jag är ganska bra. Det är den cola jag dricker mest av, främst för att det är den enda som jag kan köpa i rödback och 33cl glasflaskor.

Spendrups hade ju för övrigt en rätt blaskig cola som helt enkelt hette Cola och den har jag inte sett sen de tog över varumärket Cuba Cola. Jag ger mig fan på att Spendrups inte fick med sig Saturnus, senare Nordarom, originalrecept utan brandade om sin egen fulcola till Cuba Cola.
Citera
2024-12-17, 06:34
Medlem
Deal med Coca-Cola. Cuba cola sålde massor när bojkotten av cocacola inleddes för 1,5 år sedan.

Coca-Cola gjorde deal så Cuba cola drogs tillbaka.
Citera
2024-12-17, 08:04
Medlem
LojtnantWerners avatar
Kan helt enkelt vara så att man drar ner på produktionen nu runt jul för att man inte vill konkurrera med sin egen julmust eller helt enkelt Coca Cola som man har licensavtal med, Coca Cola bröt samarbetet med Carlsberg på grund av att dom tillverkade julmust parallellt.
Citera
2025-01-05, 17:16
Medlem
Hittar det bara på ÖoB numera. Tänker att det är för att Trocadero hårdlanserades, även fast folk inte dricker det. Irriterande som få! Cuba cola är den bästa drycken.
Citera
2025-01-05, 22:50
Bannlyst
Smakar billigt. Som IKEAs cola
Citera
2025-01-06, 00:54
Medlem
Lidl har 20 st Cuba cola för 79 kr plus pant nästa vecka.
Och har även Champis och Trocadero.
Citera
2025-01-07, 16:46
Medlem
Krokofantmans avatar
Cuba cola slutar med 1.5 L flaskor.

Hej jag har nyligen varit i kontakt med Cuba cola. Eftersom jag inte hittar 1.5 L flaskor längre. Jag dricker väldigt stora mängder och tycker flaskor är bättre än burkar Eftersom jag inte är så glad I att panta längre.

Dem skrev att dem bara kommer sälja 33 cl burkar framöver och enbart sälja på Willys,tempo,hemköp,citygross och matrellerna.

Jag tycker att det här är ett sånt jävla svek. Jag kommer ju bli tvungen att dricka Coca cola nu istället. Och jag gillar inte att stödja företag som är mångkulturella och woke! Jag älskade Cuba cola det var en svensk gudinna som smakade bra och var vacker. Men nu känner jag mig bedragen och tappar sakta livsgnista.

Finns det något sätt att få Cuba cola (spendrups) att tänka om? Colan är ju alltid slut på öb där jag handlar och har alltid varit så den måste ju verkligen gå åt. Det är ju hål i huvudet på dessa toppar på spendrups.

Bevara svensk sockerkick! Kamrater upp till kamp!
Citera
2025-01-07, 16:49
Medlem
Vad är det du säger?! Jag misstänkte att det var något som var fel när alla butiker slutade sälja det och körde på trocadero istället. Vilket otroligt svek! Jag blir förbannad.
Citera
2025-01-07, 16:49
Avslutad
Det var ju tråkigt, och konstigt...

Sa dom varför? Säljer dom för dåligt tro..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in