2025-01-06, 16:35
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Farage bryr sig eftersom Robinson blivit så svartmålad i UK att han är posterchild för rasism där. DEt är värre att säga att du stöder Robinson är att säga att du stöder farage eller trump där borta. Ingen vill vara associerad med honom, speciellt inte Reform UK som måste ta åt sig den vanliga engelsmannen och de invandrarna som är trötta på de nya immigranterna så at de blir största partiet nästa val.. Tar de Robinson under vingen så kommer de inte bli det. Farage har jobbat hårt för att få bort rasiststämpeln han haft, och accepterar han Tommy så ker stämpeln tillbaka igen och dörren till parlamentet stängs. Ni får tänka pragmatiskt. Ungefär samma med SD, hade de inte lättat lite på sina åsikter lite så att de kunde tolereras av medelsvensson så skulle de inte vara där de är idag, det hade haft noll inflytande istäöälte för en hel del. de hade fortfarande varit ett periferiparti. Men det fattar inte vissa. Inte ens Elon verkar det som.
Ok. Jag har egentligen inte hört Robinson säga något kontroversiellt alls så jag förstår inte riktigt vad problemet är mer än att vissa tycker han är jätte-jättedum (men kan inte peka på varför). Jag ser honom som en politisk fånge. Det som är mycket värre är att man fokuserar hur rättskaffens Robinson är och struntar i de många muslimska våldtäktsgängen som får hållas eller tom skyddas. Sen förstår jag att exempelvis att den politiska realiteten ser ut på ett visst sätt och att Farage tänker strategiskt. Men märkligt mycket fokus och kritik mot Musk att han blandar sig i men inte varför han gör det vilket jag tycker är upp o ner.
Citera
2025-01-06, 16:36
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Robinson är ej rasist. Han brukar säga att han har svarta vänner som också hatar islam.

Jag har inte påstått något annat, jag är ett stort fan, men pressen och politker har varit obarmhärtiga mot honom senaste 15 åren. Han är synonym med ubernasse/rasist i england. Du kan inte ens säga hans namn.
Citera
2025-01-06, 16:38
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ok. Jag har egentligen inte hört Robinson säga något kontroversiellt alls så jag förstår inte riktigt vad problemet är mer än att vissa tycker han är jätte-jättedum (men kan inte peka på varför). Jag ser honom som en politisk fånge. Det som är mycket värre är att man fokuserar hur rättskaffens Robinson är och struntar i de många muslimska våldtäktsgängen som får hållas eller tom skyddas. Sen förstår jag att exempelvis att den politiska realiteten ser ut på ett visst sätt och att Farage tänker strategiskt. Men märkligt mycket fokus och kritik mot Musk att han blandar sig i men inte varför han gör det vilket jag tycker är upp o ner.

Jag håller med, det är pressen och politikerna som dragit honom hårt i smutsen, ända sen han började prata om det. han kopplas också till fotbollshuliganer etc eftersom han både låter och ser ut som en, så pressen hade ett lätt jobb. Jag är stort fan av Robinson och säger till aalla att de borde lyssna på hans oxford union adress.
Citera
2025-01-06, 16:50
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Att han fick "hela MAGA" emot sig stämmer definitivt inte. Var är dina källor för det?

X, men några blev fråntagna sin verifiering eller blev avstängda.
Citera
2025-01-06, 16:55
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nigels svaghet är nog också att han kör en "one man show". Han är partiet, de verkar inte ha en stark organisation utan honom. Jag tänker lite på Ny Demokrati med Bert Karlsson.

Svarar mig själv. Tydligen ännu värre hans toppstyre av partiet är officiellt? Se slutet på denna intervju. Enligt han här har Reform bara 3 medlemmar.

https://x.com/BackBrexitBen/status/1876212295803568221
Citera
2025-01-06, 17:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Farage bryr sig eftersom Robinson blivit så svartmålad i UK att han är posterchild för rasism där. DEt är värre att säga att du stöder Robinson är att säga att du stöder farage eller trump där borta. Ingen vill vara associerad med honom, speciellt inte Reform UK som måste ta åt sig den vanliga engelsmannen och de invandrarna som är trötta på de nya immigranterna så at de blir största partiet nästa val.. Tar de Robinson under vingen så kommer de inte bli det. Farage har jobbat hårt för att få bort rasiststämpeln han haft, och accepterar han Tommy så ker stämpeln tillbaka igen och dörren till parlamentet stängs. Ni får tänka pragmatiskt. Ungefär samma med SD, hade de inte lättat lite på sina åsikter lite så att de kunde tolereras av medelsvensson så skulle de inte vara där de är idag, det hade haft noll inflytande istället för en hel del. de hade fortfarande varit ett periferiparti. Men det fattar inte vissa. Inte ens Elon verkar det som.

Jag tror inte Elon förstår brittisk politik, det inte som i USA där de 2 partierna är valplattformar för personvalskampanjer. UK har en annan partipolitisk kultur. Men Reform är lite för toppstyrt enmans-parti.
Citera
2025-01-06, 17:16
Medlem
Citat:
Men deras majoritetsvalsystem omöjliggör att ett radikalt nationalistiskt parti kan få makten. Man måste få majoritet i valkretsarna, tvåan räknas inte.

Edit: Om det är flera partier behöver man inte ha majoritet; men man måste vara störst i valkretsen för att få någon plats i parlamentet. Se på Reform nu; de fick ytterst få platser trots att de var 3e största parti.

Ja, så ser det brittiska systemet ut, gynnar få och väldigt breda partier.
Citera
2025-01-06, 17:30
Medlem
Xeliouss avatar
Musk har rätt. Farage är en gammal spattig clown. Fel person att få det nya Partiet att gå framåt.

Citat:
X, men några blev fråntagna sin verifiering eller blev avstängda.
Eftersom de frångått Twitters regler inte eftersom det var just Musk.
Citera
2025-01-06, 18:29
Medlem
Madagascars avatar
Kul att Musk piskar Farage.

Har Farage svarat/kommenterat?

(Vad är det Musk vill egentligen?)
Citera
2025-01-06, 18:32
Medlem
HenrydVIIIs avatar
Musk har nog insett att Farage är en idiot, som vilken vänsterliberal politiker som helst. Han är helt utan moral eller kompass. Det enda han står för är Brexit. Det trots att det skadar GB allt mer (vilket han är väl medveten om), i allt från fiske (som de ville skydda) till handel. NHS går nu på knäna trots alla pengar de skulle spara på EU (vilken idiot som helst fattar att de vann betydligt mer på frihandeln). Det skiter han i. Några fina avtal som det nu "fria" GB har möjlighet att göra med resten av världen (Farage löfte om framtiden) har de inte lyckats med. De blir bara allt fattigare.

Det hade varit bättre för både GB och för EU om de var en del av EU och verkade på insidan. Men nu verkar mycket lösa sig självt i EU genom den högernationalistiska vindarna som blåser genom EU. Samtidigt som GB står utanför och fryser. Brexit var i mycket en omröstning om minskad invandring. Nu har de rekordstor invandring, men från utanför EU istället, från muslimska länder. Något som Farage inte bryr sig så mycket om. Eller något annat för den delen.

GB var nära att få en riktig fint avtal med EU. Den som hindrade mest var den vänsterliberala häxan Merkel. Men skulle GB önska komma med i EU inom snar framtid, kan de glömma lika fina förmåner som de ändå lyckades förhandla fram innan de gick ur.

Musk har en tydlig agenda i kulturkriget, mot invandring och woke. Jag är övertygad om att Musk nu har insett att Farage bara är en ointelligent, förljugen vänsterliberal.
Senast redigerad av HenrydVIII 2025-01-06 kl. 18:41.
Citera
2025-01-06, 19:15
Medlem
HejaFinlands avatar
Nu delade Musk ett uttalande från Nigel där han håller med Nigel. Är turturduvorna sams igen?
https://x.com/elonmusk/status/1876320966370086960
Citera
2025-01-06, 19:16
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Nu delade Musk ett uttalande från Nigel där han håller med Nigel. Är turturduvorna sams igen?
https://x.com/elonmusk/status/1876320966370086960
Är Musk sjuk? Drogad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in