Citat:
Ursprungligen postat av
Knarkblomman
Jag gjorde samma sak, fick kritik för detta bland annat av Micro123 som menade på att det inte var någon större skillnad mellan spanskt häkte och svenskt.
Om det är som dom sa i videon att en snubbe blev mördad för att ha snarkat för högt, så får man hoppas Chrippa håller låg profil så ingen ger sig på honom.
Även om han är helt jävla blåst i huvudet så önskar jag inte att han blir fysiskt skadad.
Hon visste inte vad hon talade om då.
Många fängelser är renoverade till EU standard,men långt ifrån alla. Ser man en bild på nätet och ser ett renoverat fängelse, är det lätt att tro att det inte är någon skillnad mot Sverige.
Som det är nu är häkten inte prioritet för upprustning då det är en ekonomisk fråga också.
Tycker man spanskt häkte är som ett hemskt fängelse, så är deras fängelser rena djungeln ( inte alla förstås)
När man kommer in till häktet klassificeras man, oftast under en dag. Det betyder att de ställer frågor om mående, vilket brott man misstänks för, om man är våldsam, man får vilket nummer man är osv. Därefter bestämmer de vilka man kan passa att sitta med. Det finns 1,2,3 som klassificering. Ettan är de våldsammaste och rymningsbenägna.
De vanligaste är 2, som jag gissar att Chrippa blivit.
Är man 2:an så är det arbetstvång.
Pengarna man tjänar sätts in på ett kontantkort man får.
Har han lite tur har han inte hamnat bland de värsta.
Har de fått info att han rymt från Sve, kan han vara en 1:a
( treorna behöver bara sova i fängelset. De kan jobba utanför murarna)