2025-01-06, 17:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Det har jag också hört, bra att allt finns hos polisen även det som Linnea sagt i inspelningar, får se om hon också blir åtalad för något.

Någon form av straff lär hon få. Det ser jag som självklart. Inte minst som inblandad i penningtvätt. Hon har hjälp en misstänkt med utreseförbud att lämna landet. Det är i vart fall två brott vi med hög säkerhet vet.
Citera
2025-01-06, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Självklart är inte chrippa i fara i spanska häktet.
Han sitter där för Sveriges räkning, det vore jävligt pinsamt för Spanien om Svenska polisen kommer ner för att hämta hem chrippa och han har blivit mördad eller ligger på sjukhus eftersom han blivit skadad i spanska häktet.
Spanien är inte så korkade som vissa användare verkar tro.

Det är troligen skitigt, dålig mat och liknande. Men ingen kommer mörda chrippa medans han väntar på att åka till Sverige.

Citat:
Vad svamlar du om?
Varför skulle han få bättre mat och vatten?
Jag pratar om att spanska polisen ser till att chrippa inte blir mördad eller allvarligt skadad innan svensk polis kan hämta honom.

Hur tror du bättre mat och vatten skulle skydda chrippa ifrån att bli mördad?

Alla länder som har utlännings avtal och sammarbetar med andra länder vill så klart ha en bra relation med dem andra länderna. Att låta fångarna bli mördade i häktet innan landet kan hämta sin fånge kan ju självklart ställa till problem.
Jag tror även EU skulle reagerar om spanska polisen började låta häktade personer mördas innan dem kan tas hem.

Sitter han ensam i sin cell då?

Svårt att veta om du förstår att man kan behöva uppsöka sjukhus av dålig mat? För dålig mat kan orsaka flera akuta sjukdomar, från bakterie- och virusinfektioner till parasitproblem och allergiska reaktioner.

Du menar att fängelset i Alicante har en särskild avdelning för utlänningar där de får bättre mat, bättre vatten och man får inte umgås med andra för de kan få sjukdomar, bli mördade och liknande?
Citera
2025-01-06, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Hahah, åter igen varför ska han få något speciellt skydd tycker du? Dödsfall händer var dag i häkten osv vad fan lever du i för skev värld?

Dopy menar ju att det är självklart ingen fara för Chrippa så att det ska hända något med honom så han behöver sjukhus. Sen säger hen att det är dålig mat, skitigt. Ja det är ju inget man kan bli sjuk av.

Och om han inte sitter i ensam i sin cell så umgås han med andra och om någon exploderar så finns risken. Han beter sig ju så dumt så han kanske retar gallfeber på någon när han ska skoja till det.
Citera
2025-01-06, 18:13
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Tack och lov har jag aldrig haft så tråkigt att jag har haft ett behov av att följa detta i 10 år. Peak patetiska liv ni har.

Tror inte någon har följt detta drama i 10år men du kan se reuploads att Jockiboi inte har förändrats på 10 år. Samma manus helt enkelt. Sen om du vill ägna ditt liv att följa detta som om det skulle vara ngt nytt får stå för dig, fortsätt ha ditt meningsfulla liv här på Flashback.
Citera
2025-01-06, 18:39
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Dopy menar ju att det är självklart ingen fara för Chrippa så att det ska hända något med honom så han behöver sjukhus. Sen säger hen att det är dålig mat, skitigt. Ja det är ju inget man kan bli sjuk av.

Och om han inte sitter i ensam i sin cell så umgås han med andra och om någon exploderar så finns risken. Han beter sig ju så dumt så han kanske retar gallfeber på någon när han ska skoja till det.
Det är du som inte förstår skillnaden på tex magsjuka och tex att bli grovt misshandlad/mordförsök eller liknande

Du tror att får man mat och vatten då kommer inget ont hända

Men visst, om du vill tro att spanska häktet vill riskera att chrippa mördas eller allvarligt skadas innan Svenska polisen hämtar honom. Och om du vill tro att spanskarna är så korkade att dem inte ser något problem med detta, då får du väl tro det.
Citera
2025-01-06, 18:56
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Tydligen har hon lagt in en text på Twitch också att man inte får nämna C vid namn utan man får bara ställa frågor om "hennes pojkvän".

Om detta stämmer, är det för att modsen är hårda (fast då borde de ju även ta bort frågor om "hennes pojkvän") eller beror det på att Twitch inte ens vill att hans namn figurerar på hennes Twitch, med tanke på hans ban?

Eller har hon skaffat en ny "pojkvän"?

Tankar?

Vad tror ni?

Jag har inte sett den texten, men det stämmer att att du kan bli varnad och avstängd på Twitch om ditt content fokuserar på avstängda användare.

För cirka ett år sedan var det standard att streamers blev avstängda i 24 timmar ganska omgående när de bara nämnde en avstängd användares namn. Inte minst när en bannad streamer syntes i bild på en annan stream, tex i bakgrunden på Dreamhack. Deras nya betydligt mildare regler är fortfarande stenhårda. De nya reglerna är skräddarsydda efter ett esportproffs som kvalade FNCS Global Championship 2024 (ungefär OS i Fortnite) samtidigt som han var bannad på Twitch. De hade kunnat banna alla streams därifrån och gå miste om väldigt mycket pengar, eller ändra reglerna. De valde det sistnämnda.
Citera
2025-01-06, 19:05
Medlem
Citat:
Det är du som inte förstår skillnaden på tex magsjuka och tex att bli grovt misshandlad/mordförsök eller liknande

Du tror att får man mat och vatten då kommer inget ont hända

Men visst, om du vill tro att spanska häktet vill riskera att chrippa mördas eller allvarligt skadas innan Svenska polisen hämtar honom. Och om du vill tro att spanskarna är så korkade att dem inte ser något problem med detta, då får du väl tro det.

Du skrev att "Självklart är det ingen fara för att Chrippa ska bli mördad eller hamna på sjukhus. Jag anser att det finns en vissa fara för att hamna på sjukhus om man får symptom som måste behandlas på sjukhus. Ditt fjantande omkring att jag uttalat mig om mord får de bara att se mer korkad ut än vanligt.
Citera
2025-01-06, 19:30
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Så dem kommer lägga ner utredningen gällande mordhot på barn, där dem har flera vittnen och bevis, bl.a socialtjänsten själva ska ha hört mordhotet.
Men kommer gå vidare med ett inspelat samtal där Chrippa mordhotar jocke?
Det låter inte logiskt.
Det ena utesluter väl inte det andra. Har ingen aning om vad de går vidare med. Det återstår att se
Citera
2025-01-06, 19:34
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Det ena utesluter väl inte det andra. Har ingen aning om vad de går vidare med. Det återstår att se
Jocke sa ju dock att dem troligen skulle lägga ner utredningen gällande mordhoten på Anjos barn.
Citera
2025-01-06, 19:54
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Jag gjorde samma sak, fick kritik för detta bland annat av Micro123 som menade på att det inte var någon större skillnad mellan spanskt häkte och svenskt.

Om det är som dom sa i videon att en snubbe blev mördad för att ha snarkat för högt, så får man hoppas Chrippa håller låg profil så ingen ger sig på honom.

Även om han är helt jävla blåst i huvudet så önskar jag inte att han blir fysiskt skadad.
Hon visste inte vad hon talade om då.
Många fängelser är renoverade till EU standard,men långt ifrån alla. Ser man en bild på nätet och ser ett renoverat fängelse, är det lätt att tro att det inte är någon skillnad mot Sverige.

Som det är nu är häkten inte prioritet för upprustning då det är en ekonomisk fråga också.
Tycker man spanskt häkte är som ett hemskt fängelse, så är deras fängelser rena djungeln ( inte alla förstås)

När man kommer in till häktet klassificeras man, oftast under en dag. Det betyder att de ställer frågor om mående, vilket brott man misstänks för, om man är våldsam, man får vilket nummer man är osv. Därefter bestämmer de vilka man kan passa att sitta med. Det finns 1,2,3 som klassificering. Ettan är de våldsammaste och rymningsbenägna.
De vanligaste är 2, som jag gissar att Chrippa blivit.
Är man 2:an så är det arbetstvång.
Pengarna man tjänar sätts in på ett kontantkort man får.

Har han lite tur har han inte hamnat bland de värsta.
Har de fått info att han rymt från Sve, kan han vara en 1:a

( treorna behöver bara sova i fängelset. De kan jobba utanför murarna)
Senast redigerad av Attityd 2025-01-06 kl. 20:00.
Citera
2025-01-06, 19:59
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Jocke sa ju dock att dem troligen skulle lägga ner utredningen gällande mordhoten på Anjos barn.
Fast det är väl ändå polisens sak att avgöra
Citera
2025-01-06, 20:05
Medlem
Hillsongsekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Fast det är väl ändå polisens sak att avgöra

Kan någon snälla länka till var det hotet ska ha uttalats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in