2025-01-05, 21:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Han verkade skita i det, typ som att det var vardag att inte vara tilltrodd av bankerna. Tydligen planerar han och sambon att utvandra till Spanien. De borde väl ha varit där i snart tre månader nu.

Men vad konstigt att han vant sig vid att inte vara betrodd av banker. Då ligger det nära till hands att han håller på med något skit. Det ska väl rätt mycket till för att bli ratad av olika banker.
Det låter iofs trevligt att bo i ett land med mycket bättre väder än här.

Men får han det om han skulle bli föremål för penningtvätt?
Citera
2025-01-05, 21:38
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Men vad konstigt att han vant sig vid att inte vara betrodd av banker. Då ligger det nära till hands att han håller på med något skit. Det ska väl rätt mycket till för att bli ratad av olika banker.

Spanien välkomnar väl alla som har råd att betala för sig. Mycket knepigt folk där (känner till ett antal som flytt från tex LVU och vårdnadstvister och bor där nu).
Citera
2025-01-05, 21:42
Medlem
Citat:
Det var ju samma med alla punkter han är misstänkt för. Det var ju fler än någon verkade vetat om.

Tänk så många som trodde att han var oskyldig och gick på hans lögner.
Lär ju komma fler punkter innan detta är över.
Citera
2025-01-05, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Spanien välkomnar väl alla som har råd att betala för sig. Mycket knepigt folk där (känner till ett antal som flytt från tex LVU och vårdnadstvister och bor där nu).

Dock börjar dom ledsna på att det kommer in så många kriminella svenskar, vet att det har skrivits om detta i media.
Citera
2025-01-05, 21:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil

Då lär han och sambon inte få några problem där trots om han skulle bli föremål för utredning. Tack för att du rätade ut mina frågetecken.
Citera
2025-01-05, 21:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555

Jag tror att det kan ha hittats endel annat i deras mobiler och då inkluderar jag Thomas mobil också.
Citera
2025-01-05, 21:51
Medlem
Citat:
Jag tror att det kan ha hittats endel annat i deras mobiler och då inkluderar jag Thomas mobil också.

Det tror jag också, det var nog rena guldgruvan att få gå igenom dessa mobiler.
Citera
2025-01-05, 22:20
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
L sade i sin csino stream att Chrippa sitter på Fc, vilket betyder Fontcalent i Alicante

Ett vidrigt ställe vad det verkar om man kollar postade historier på YT från människor som suttit där. Bara att söka fontcalent prison. Ajajaj
Senast redigerad av vemsfel 2025-01-05 kl. 22:23.
Citera
2025-01-05, 22:20
Medlem
Ephedrines avatar
Citat:

Nej det står ju i tidningen var o varannan dag att vanliga svenssons fått sina bankid stängda för dom fått "skumma" swish.

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/rPGrlA/josefine-fick-kontot-och-bank-id-sparrat-av-swedbank

https://www.lånforum.se/threads/nordea-sp%C3%A4rrat-mitt-bankid-p%C3%A5-alla-svenska-banker.22059/

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1721723-inget-bankid-ingen-bank
Citera
2025-01-05, 22:26
Medlem
Citat:
Äntligen något intressant i detta.

Det lutar ju åt att även han har varit delaktig i penningtvätt.
Jag utgår från att han har haft bank-id och nu inte längre har det samt att han är avstängd från en bank.
Det är ju misstänkt.
Jag är dock ganska säker på att de flesta tror att han är inblandad också.
Vi lär ju få veta det så småningom om det är så.
Jag hoppas också att åklagaren tar tag i detta.

Intressant också att han sa detta.

Hur många är inblandade egentligen? Svaret finns så klart inte nu för oss att ta del av än. Men man funderar ju.

Som jag har förstått det så lever han oxå lite utanför den ekonomiska radarn så att säga. Så det är inte säkert han är inblandad i samma härva, han har nog eventuellt sin egna lilla näringsverksamhet som inte bokförs på något vidare bra sätt.

Luggen är enligt vad jag kan se lite slugare, så jag tror han har försökt att hålla sig så långt det bara går ifrån Chrippas verksamheten.
Citera
2025-01-05, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
L sade i sin csino stream att Chrippa sitter på Fc, vilket betyder Fontcalent i Alicante

Citat:
Officially described as a hell-hole, Fontcalent Prison is home to many of Spain's killers, rapists and drug barons.

Inmates are confined in cramped conditions and left terrified of outbreaks of every disease imaginable.

Mentally-ill patients are housed without proper access to psychiatrists and one prisoner was even murdered for snoring too loud on a wing.

Operating beyond its capacity of 1,000 inmates, famous faces within the prison included Crime boss John Gilligan before his release on bail in December 2020.

Legionaries disease runs rife through the prison and a gang of Morrocan's control every aspect of prison life including the food and water supply's to prisoners.

https://vocal.media/criminal/top-10-worst-prisons-in-spain

YT-version:
https://youtu.be/3uyvOv21-kw?t=651
Citera
2025-01-05, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555

Vad tror du det är för mera åtalspunkter som kan komma?

Mig skulle det inte förvåna om det kommer angående misstanke om narkotikabrott
Senast redigerad av husky30 2025-01-05 kl. 22:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in