Citat:
Ursprungligen postat av
Charlatanery-end
Skulle nästan kunna kopiera ditt inlägg rakt av. Det är mina tankar också.
USA och globalisteliten i USA fixar ett större krig mellan Europa och ryssen som decimerar oss båda samtidigt som De skulle kunna fokusera på Kina och Mellanöstern. Då skulle de kunna gå relativt oskadda ur detta, beroende på, hur långt de är villiga att gå i en konflikt med kineserna.
Jag tror det måste till en större fredsrörelse i Sverige som börjar sätta ner foten mot denna upptrappning och flytta fokuset till att sträva för nedtrappning och fredssamtal. Vi folket måste säga ifrån våra politiker som går i globalisterna ledband. Våra politiker vill uppenbarligen inte Sveriges bästa.
#intemittkrig
Visst är det så att våra politiker gärna skulle vilja ha storskaligt kärnvapenkrig, eller? Skulle inte tro det. Dessa så kallade eliter är faktiskt riktiga människor precis som du och jag. De har barn och släktingar. De tycker om att resa och äta god mat.
Tror du verkligen på fullt allvar att de skulle vilja tillbringa resten av livet i en underjordisk bunker.
Jag tror inte ens Putin skulle vilja det. Hade det verkligen varit så att man ville ha ett storkrig så hade vi redan haft det.
Ser man det ur Rysslands synvinkel så vill de inte ha något storkrig heller. De skulle vilja utvidga sitt territorium gratis om det gick. Man använder hot för att få sin vilja igenom, men att verkligen använda massförstörelsevapen är ett stort steg som ingen egentligen vill ta.
För vår och NATOs del så handlar det om avskräckning i första hand. Man skall ha ett så starkt försvar att fiender inte ens skulle våga göra något. Detta har fungerat åtminstone sedan man fick kärnvapen.