Citat:
Ursprungligen postat av
KillPalestina
Tror du att Putin överlever 2025?
Jag börjar bli mer och mer tveksam faktiskt. Tre år snart. Tre år av krigande. Säg en halv miljon svskjutna och söndersprängda ryssar. För vadå? För lite sönderbombad mark i Ukraina, som ingen kommer att odla vare sig vete eller solrosor på, de närmaste 10-20 åren?
Bajs Putin bränner 4 miljarder om dagen. I löpande kostnader. Produktionen av stridsvagnar står still. Armata 14 blev en tumme tott. Fartygsflottan håller på att rosta upp. Nyproduktionen av stridsflygplan och helikoptrar som ska ersätta de som skjuts ner, är obefintlig. För att inte prata om artilleripjäser, kanonrör, och så vidare.Ryssland håller på att bygga upp en militär skuld som är gigantisk.
Intäkterna från Europa på den ryska oljan och gasen, har minskat med över 80 % på två år. Visst, Indien köper billig rysk olja, förädlar och säljer som bensin och diesel till Europa. Men på sikt arbetar vi rätt hårt för att minska fossil beroendet (jag har en elbil, jag går inte tillbaka till en fossilbil, ni way).
Det går åt en jäkla mängd ukrainare varje dag också, men visst är det väl ändå så att den ukrainska militära förmågan, stärks, långsamt, men ändå? 100 nya stridsflygplan under 2025. Inklusive piloter.. 49 nya Abraham från Australien. 40 nya CV90 från Sverige och Danmark. Inga gamechangers men kommer att göra sitt jobb.
Ammunitionstillverkning. Drönartillverkning. Robottillverkning. Ukraina, rampar upp produktionen, både med egen och extern Know How. Undrar om inte Ukraina kommer att vara en av världens bästa och största krigsmaterieltillverkare om bara ett par år. Att de redan slår fittorna på fingrarna, det står ju absolut klart.
Behöver inte bajs Putin visa upp framgångar snart? Framgångar som matchar den halv miljon eller till och med hel miljon ryssar som har fått satt livet till? Framgångar som matchar en militärmateriel skuld på, säg tusen miljarder rubel?
Har ryssarna, den ryska eliten, verkligen överseende hur länge som helst, med ett klantarsel som bajsPutin? Ett klantarsel som under tre års krigande i realiteten inte har åstadkommit ett skit, i Ukraina, ett klantarsel som har sänkt hela sin nation för decennier framåt. Har den ryska eliten verkligen ett gränslöst tålamod med ett sådant klantarsel?