Normalt sett hade blatte-radarn gått i taket, men känner att här kan det mycket väl handla om en svensk tv-spelsentusiast som hakat på nån jävla tiktok-trend...
Normalt sett hade blatte-radarn gått i taket, men känner att här kan det mycket väl handla om en svensk tv-spelsentusiast som hakat på nån jävla tiktok-trend...
Vi har haft några fall och Aftonbladet skrev häromdagen om någon som strypt katter för att sedan mörda. Sådant som medias uppmärksamhet inspirerar andra galningar till att göra liknande dåd.
Det har hänt på en innergård Söderkullagatan/Dalsåkergatan.
En del langning förekommer i området.
Men de gatorna korsar inte varandra. De ligger på olika sidor om Trandaredsgatan. Och det skedde vid skolan - alltså inte i närheten av Söderkullagatan. Men för all del - jag kan ha fel. Alla nyheter är inte exakta!
Jag vill minnas att vi roade oss på andra sätt i min ungdom. Jag skyller detta dåd på en rubbad demografi, och den skyller jag på sozzarna och deras anhängare.
I USA var det inte särskilt ovanligt så du bör snarare skylla media för copycats och även populärkultur men framförallt internet
Internetsekten 764 groomar och utnyttjar barn sexuellt, ligger bakom åtminstone ett mord och har utfört flera oprovocerade knivdåd.
Förövarna är ofta pojkar och unga män som har anslutit sig eller rekryterats från flera länder, inklusive Sverige.