2025-01-02, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Ja det gör han ju självklart, kan ju bli lite surt för honom när Skatteverket kollar igenom hans bokföring. Har han ens råd att betala alla avgifter som tillkommer när det visar sig att han har gjort en "Jocke & Jonna" dvs. drar av privata kostnader i företaget...

Det där med bilen är ju också underligt, vad jag har förstått så "äger" städbolaget tre bilar, varav två är avställda, den tredje åker Anjo och Lisen i. Hur kan detta städbolag överhuvudtaget få existera, de har ju inga bilar att använda i verksamheten...
OBS! Bilarna kanske är påställda nu men de var inte det förut, tror någon sa att någon/några av bilarna syntes i en vlogg där Anjo och Lisen besökte Lisens släktingar utomlands. Hur dessa avställda företagsbilar hamnat utomlands är lite av en gåta...

Tror du att Anjo behöver följa lagar här i Sverige eller? HE DONT GIVE A FUCK.

Dumpen höll på att åka dit så det sjunger om det med sina publiceringar när folk insåg att dom inte hade utgivningsbevis. Anjo sysslar ju med liknande uthängningar med skillnaden att han sysslar med hemlig datainsamling från andra i strid med GDPR + att han förtalar dom han hänger ut.

Tror mig, han kommer få problem med rättsväsendet en dag. Riktiga rättsväsendet, inte Jocke alltså.
Citera
2025-01-03, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeeesson
Tror du att Anjo behöver följa lagar här i Sverige eller? HE DONT GIVE A FUCK.

Dumpen höll på att åka dit så det sjunger om det med sina publiceringar när folk insåg att dom inte hade utgivningsbevis. Anjo sysslar ju med liknande uthängningar med skillnaden att han sysslar med hemlig datainsamling från andra i strid med GDPR + att han förtalar dom han hänger ut.

Tror mig, han kommer få problem med rättsväsendet en dag. Riktiga rättsväsendet, inte Jocke alltså.

Det tror jag också men han kommer nog även få problem med Skatteverket. Har svårt att tro att Anjo och Lisen lärde sig något i Lyxfällan.

Anjos bolag har de senaste 5 åren haft totalt 7 allmänna mål samt totalt 3 st betalningsföreläggande!!! Hur f-n lyckas man med det?
Varför klarar inte människan av att betala företagets räkningar i tid?

Anjo klarade inte ens av att se till att ett av företagets årsbokslut kom in i tid...
Citera
2025-01-03, 14:13
Medlem
abvs avatar
Citat:
Det tror jag också men han kommer nog även få problem med Skatteverket. Har svårt att tro att Anjo och Lisen lärde sig något i Lyxfällan.

Anjos bolag har de senaste 5 åren haft totalt 7 allmänna mål samt totalt 3 st betalningsföreläggande!!! Hur f-n lyckas man med det?

Anjo klarade inte ens av att se till att ett av företagets årsbokslut kom in i tid...
Allt är Lisens fel
Citera
2025-01-03, 14:19
Medlem
Citat:

Haha hans företagande..

Lisen verkar ju jobba för fullt åt honom också. Är med i poddar/vloggar. Får tydligen lön också.

Men enligt hans årsredovisningar så behöver han inte betala arbetsgivaravgifter.
Citera
2025-01-03, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Allt är Lisens fel

Har Anjo sagt det själv? Om han gjort det så kanske han borde kolla upp vilket ansvar han har som företagare och vd, Lisen sitter ju inte ens i styrelsen.
Citera
2025-01-03, 14:33
Medlem
Citat:
Haha hans företagande..

Lisen verkar ju jobba för fullt åt honom också. Är med i poddar/vloggar. Får tydligen lön också.

Men enligt hans årsredovisningar så behöver han inte betala arbetsgivaravgifter.

Var i årsredovisningen ser man att han inte betalar arbetsgivaravgifter? Hur gör han med sin egen lön, betalar han inte arbetsgivaravgift på den heller? Det är ju ett Aktiebolag han har så han är ju anställd i sitt eget företag.

Visst jobbar Lisen för fullt i företaget, det gjorde hon även under den tiden som hon hade en skuld hos Kronofogden. Efter 5 år preskriberades skulden och under denna tid var det viktigt för Anjo och Lisen att se till att Lisen inte skulle ha några synliga inkomster.
Kolla gärna hur många YouTube-videos som Lisen var med i, detta under perioden när de blåste Skatteverket på 700.000 kr, det var ganska många...

Anjo och Lisen har suttit och pratat skit om Chrippas skattefusk, prata om att kasta sten i glashus. Skulden till Skatteverket var 700.000 kr när de var med i Lyxfällan, sen hade de ytterligare 300.000 kr i skulder...

Edit: När det gäller Lyxfällan så har jag för mig att Anjo och Lisen endast hade en bil och en kamera som gick att sälja, så man kan ju undra hur mycket skit de köpte på sig för pengar de inte hade. Trots att Anjo (enligt honom själv) idag tjänar mer än både läkare och advokater, så kan han inte köpa sig en egen bil, istället åker familjen omkring i en släktings företagsbil.
Senast redigerad av VemSkaManTroPa 2025-01-03 kl. 14:39.
Citera
2025-01-03, 15:37
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:

Han lärde sig inget i lyxfällan och gick upp i vikt i biggest looser trots gastric bypass operation.

Det där företaget har så många red flags, räcker att skumma igenom bokslutet för att förstå att det inte kommer finnas kvar inom ett par år. Räcker med att yt bestämmer sig för att nu är det färdigmobbat på plattformen, då blir hela familjen hemlös.

Om det vore jag skulle jag känna en oerhörd ekonomisk press. Förstår att han måste reglera känslorna genom att fetmamissbruk.
Citera
2025-01-03, 15:45
Medlem
Citat:
Var i årsredovisningen ser man att han inte betalar arbetsgivaravgifter? Hur gör han med sin egen lön, betalar han inte arbetsgivaravgift på den heller? Det är ju ett Aktiebolag han har så han är ju anställd i sitt eget företag.

Visst jobbar Lisen för fullt i företaget, det gjorde hon även under den tiden som hon hade en skuld hos Kronofogden. Efter 5 år preskriberades skulden och under denna tid var det viktigt för Anjo och Lisen att se till att Lisen inte skulle ha några synliga inkomster.
Kolla gärna hur många YouTube-videos som Lisen var med i, detta under perioden när de blåste Skatteverket på 700.000 kr, det var ganska många...

Anjo och Lisen har suttit och pratat skit om Chrippas skattefusk, prata om att kasta sten i glashus. Skulden till Skatteverket var 700.000 kr när de var med i Lyxfällan, sen hade de ytterligare 300.000 kr i skulder...

Edit: När det gäller Lyxfällan så har jag för mig att Anjo och Lisen endast hade en bil och en kamera som gick att sälja, så man kan ju undra hur mycket skit de köpte på sig för pengar de inte hade. Trots att Anjo (enligt honom själv) idag tjänar mer än både läkare och advokater, så kan han inte köpa sig en egen bil, istället åker familjen omkring i en släktings företagsbil.

Vet inte var man kan läsa att han betalar arbetsgivaravgifter eftersom att han har 0 anställda..

Men 2023 gick personalkostnaderna på 808tkr, 2022 544tkr.
Då ska alltså Pontus, Lisen och Olle (kameramannen) ha pröjs. Iallafall ska ju arbetsgivaren betala arbetsgivaravgift för dom som jobbar. Pontus Rasmusson åkte ju på det med sina föräldrar.

Vet inte vad ni tjänar, men 808tkr - minus avgifter delat på 3 pers.. då hyr man inte en villa om man har 3 barn.
Citera
2025-01-03, 16:02
Medlem
[quote=Freddeeesson|90585672]Vet inte var man kan läsa att han betalar arbetsgivaravgifter eftersom att han har 0 anställda..

Då ska alltså Pontus, Lisen och Olle (kameramannen) ha pröjs. Iallafall ska ju arbetsgivaren betala arbetsgivaravgift för dom som jobbar. Pontus Rasmusson åkte ju på det med sina föräldrar.

Vet inte vad ni tjänar, men 808tkr - minus avgifter delat på 3 pers.. då hyr man inte en villa om man har 3 barn.[/QUOTE]

Hmm, men vänta här nu hyr inte Anjo ett kontor nu också? Eller har jag missförstått?
Hursomhelst, siffrorna går inte ihop i vilket fall...
Citera
2025-01-03, 23:00
Medlem
[quote=Pippi64|90585864]
Citat:
Vet inte var man kan läsa att han betalar arbetsgivaravgifter eftersom att han har 0 anställda..

Vet inte vad ni tjänar, men 808tkr - minus avgifter delat på 3 pers.. då hyr man inte en villa om man har 3 barn.[/QUOTE]

Hmm, men vänta här nu hyr inte Anjo ett kontor nu också? Eller har jag missförstått?
Hursomhelst, siffrorna går inte ihop i vilket fall...
Citera
2025-01-03, 23:36
Medlem
Kanske ska förtydliga vad jag menar.

Lisen levde alltså på existensminimum 2022. Då jobbade hon alltså gratis åt sin mans företag och Pontus tog ut lön för det arbete hon gjorde vilket ledde till att familjen kunde behålla mer pengar.

Han vill ju bli granskad så är ju bara att ringa Skatteverket om ni vill veta om det upplägget är okej, jag vet redan svaret. Pontus Rasmusson vet också.

Cluee skulle kunna göra en riktigt bra video om han ringde Skatteverket, men han verkar ju ha slutit fred nu så får hoppas att någon annan gräver. Anjo vill ju bli granskad så.
Citera
2025-01-04, 07:01
Medlem
Baron21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Anjos nya dokumentär skulle enligt sms ifrån Joakim vara en granskning av Julia och Socialen, enligt honom skulle det finnas bevis som hade skickats som visat något om hur sjuk Julia är och hur allvarligt det var eftersom många velat göra en IVO anmälan på socialen.
Håller med om att det absolut är allvarligt att hetsa tusentals människor som inte har ful insyn i ett ärende att anmäla en socialtjänst.
Men just det, nu är man på god fot med Julia igen så då gäller det inte längre!! Är det inte spännande hur någon bara är en dålig förälder när det passar?

Anjo borde göra en dokumentär om varför han, Joakim, Lisen, Books, Angelica vittnade om väldigt stora brister i någons föräldraförmåga för tusentals tittare, när samma personer nu verkar vilja vittna till personens fördel. Är inte det att ta viktiga resurser av socialen? Ena stunden hetsar man sina följare till att anmäla personen till socialen, i nästa ska man försöka stoppa det beslut som socialen bedömt behövts.

Vet någon var den dokumentären ska visas?
Senast redigerad av Baron21 2025-01-04 kl. 07:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in