Citat:
Ursprungligen postat av
JohnWicks
Mjo. Spotify är pengatvätt. Det fattade man när Enair blev dödad och media skrev att han var Sveriges största artist. Hade själv inte hört killen nämnas så jag förstod att något är fel. Samma sak händer gång på gång nu. Människor blir skjutna och ingen vet knappt vilka de är. Ändå verkar de vara skitstora som musiker men media skriver knappt en notis om dem längre 😂 Lovar att deras musik inte får en enda lyssning efter döden vilket avslöjar att det bara rörde sig om pengatvätt.
Det är enkelt att tjäna pengar på Spotify, och det finns flera metoder som folk använder för att göra miljoner på ett till synes enkelt sätt. När det gäller Einár, som du nämnde, hade jag heller aldrig hört talas om honom förrän han gick bort.
OFF TOPIC
När vi ser på sociala medier i allmänhet är det också tydligt hur enkelt det kan vara att tjäna pengar där. För vissa kvinnor handlar det bara om att visa upp sig och visa rumpan för att få likes och sedan tjäna miljoner. Tyvärr är det så vår värld fungerar idag.
Dock lägger jag inte skulden på kvinnorna, det är de "törstiga" männen som skickar likes och stödjer det här beteendet som gör det möjligt. Det är på grund av den efterfrågan som dessa kvinnor kan bygga upp stora förmögenheter, tragiskt.