2025-01-02, 12:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Eko höll ju på med utredningen redan innan chrippa blev gripen för misstänkt misshandel. Så det var inte Linnea som drog igång någonting med eko eller polisen och Chrippas skattefusk.
Det kommer synas när FUPen kommer ut att dem inte började denna utredning januari 2024.

Ja det kommer synas hur stor del hon har i allting i framtida fup:ar.
Citera
2025-01-02, 12:54
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Men snälla nån, det hindrar väl inte att Linnea gett dem nya uppslag som fått utredningen att handla om mer än innan.

Naturligtvis läggs det till men det var inte Linnea som gjorde att "eko fick upp ögonen " för Chrippa.

Obs! Citerar inte dig utan bara andemeningen i massor av olika inlägg.
Citera
2025-01-02, 12:57
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Hon kan mycket väl ha dragit i gång ett intresse hos eko. Varför skulle hon inte ha kunnat göra det?
Linneas förhör var i januari 2024.
Eko höll redan på att utreda chrippa innan december 2023.

Linneas förhör 2024 kan ju inte göra så att eko redan har en pågående utredning 2023.

Hur menar du att Linneas förhör 2024 skulle kunna starta en utredning som redan var pågående 2023?

Du kommer få se när FUPen kommer att eko och polisen inte startade sin utredning att Chrippas skattefusk januari 2024.
Citera
2025-01-02, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Men slutförhören va ju i december så det kanske inte är helt klart kring alla ärenden.
Jag vet att man försöker samla ihop alla ärenden så man kan ha det under samma rättegångsdagar, här är det ju flera åklagare inblandade.
Den ekonomiska delen kommer vara för sig själv men resten tror jag man försöker baka ihop till en eller flera dagar.
För Felicia har ju ärenden som ska upp i rätten samt Rasks del är inte nedlagd så vad som kommer hända ang alla punkter vet vi ju inte.

Tror nog snarare att polisen och åklagarna sammlarihop alla filmer och klipp och slänger på en och samma gång. Och hade ett gemensamt slutförhör med hela sekten och och sa att vi kan tyvärr inte gå vidare mera än så här.
Citera
2025-01-02, 13:00
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Men snälla nån, det hindrar väl inte att Linnea gett dem nya uppslag som fått utredningen att handla om mer än innan.
I förhöret hos polisen sa Linnea inget av värde gällande eko och skattefusk.
Dock har Anjo och Jocke kontaktat både Eko och polisen för att delge både information och lögner gällande Chrippas skattefusk.
Så Anjo och Jocke har gjort det du påstår, inte Linnea.
Citera
2025-01-02, 13:00
Medlem
micke_mans avatar
Åker inte linnea fast för att ha morthotat skuldrådgivaren är det ett stort skämt ifrån rättsväsendet.Det finns ju inspelat på när hon säger att om han var här framför mig nu skulle jag ta en stor kniv och hugga honom sex gånger i halsen.
Citera
2025-01-02, 13:03
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Hon kan mycket väl ha dragit i gång ett intresse hos eko. Varför skulle hon inte ha kunnat göra det?
För att eko redan hade intresse 2023 eftersom dem hade en pågående utredning under 2023.
Linneas förhör 2024 gjorde inte så eko fick ett intresse för chrippa 2023
Citera
2025-01-02, 13:03
Medlem
micke_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Nej, eko var igång redan 2023.
Det tar lång tid med utredningar av det här slaget.
chrippa började skattefiffla redan 2016 när han skaffade youtube,han har aldrig betalat skatt för sina sociala medier förutom memmo för det gör dom åt en innan man får några pengar.
Citera
2025-01-02, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
I förhöret hos polisen sa Linnea inget av värde gällande eko och skattefusk.
Dock har Anjo och Jocke kontaktat både Eko och polisen för att delge både information och lögner gällande Chrippas skattefusk.
Så Anjo och Jocke har gjort det du påstår, inte Linnea.
Bevis på det tack. Du sprider väl inte lögner?

Citat:
Ursprungligen postat av micke_man
chrippa började skattefiffla redan 2016 när han skaffade youtube,han har aldrig betalat skatt för sina sociala medier förutom memmo för det gör dom åt en innan man får några pengar.
Precis.
Citera
2025-01-02, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke_man
Åker inte linnea fast för att ha morthotat skuldrådgivaren är det ett stort skämt ifrån rättsväsendet.Det finns ju inspelat på när hon säger att om han var här framför mig nu skulle jag ta en stor kniv och hugga honom sex gånger i halsen.
Hon kommer skylla på att det är fejk, Ai genererat innehåll. Vänta och se.
Citera
2025-01-02, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Hon kommer skylla på att det är fejk, Ai genererat innehåll. Vänta och se.
Ja. Hon har ju redan sagt att allt som Chrippa "gjort" är påhittat. Så 100% så.
Idioter som andas.
Citera
2025-01-02, 13:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Tror nog snarare att polisen och åklagarna sammlarihop alla filmer och klipp och slänger på en och samma gång. Och hade ett gemensamt slutförhör med hela sekten och och sa att vi kan tyvärr inte gå vidare mera än så här.

Vi får se vad som händer men inte tror jag att allt kommer läggas ner då borde dom ha hört de vid de här laget.
Det som hände mot Rask & Therese tror jag det kommer väckas åtal om, men sen vad domen blir är en annan femma.
Även allt mot Felicia & Julia tror jag också det kommer väckas åtal om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in