2025-01-01, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Ja, alla som avsiktligt utsätter djur, för det de själva anser är djurplågeri, borde då straffas. Enligt din egen logik.
Tolka min logik hur du vill.
Ett förbud mot fyrverkerier hoppas jag på.
Och REJÄLA straff för dom som bryter mot det.
Inga tramsstraff.
Citera
2025-01-01, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Stress kan slå ut immunförsvaret hos katter.

Du får tycka vad du vill, men jag hoppas på förbud.
Och stränga straff.

Vi har ju förbud mot smällare och raketer.
Men inga represalier mot de som får tag i dessa och drar av dom.

Förbud hjälper ju inte om ingen straffas vid överträdelse.

Samma sak med de som drar av köpta fyrverkerier utanför den tillåtna tidsangivelsen.

Kan ju kanske börja styra upp där.
Citera
2025-01-01, 11:45
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
För att kattägare/hundägare/hästägare osv inte anser att dom håller djuren fångna.
Katter får ofta komma och gå som dom vill och dom VILL bo kvar.

Jag hoppas på ett förbud mot fyrverkerier och stränga straff åt dom som bryter mot det.
Själv hoppas jag också på ett förbud mot husdjur. Det är inte rätt att stänga in och plåga djur utanför deras naturliga habitat. Sinnessjukt att man 24/7 i Sverige får hålla både katter och hundar i fångenskap. Empatistörda individer som sysslar med sånt.
Citera
2025-01-01, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Själv hoppas jag också på ett förbud mot husdjur. Det är inte rätt att stänga in och plåga djur utanför deras naturliga habitat. Sinnessjukt att man 24/7 i Sverige får hålla både katter och hundar i fångenskap. Empatistörda individer som sysslar med sånt.
Du får hoppas på precis vad du vill för min del.
Och det kommer säkert förbud mot husdjur så småningom.
Nästa plandemi kanske?
Citera
2025-01-01, 12:00
Avstängd
Alla dessa hundägare som klagar på fyrverkerier har en sak gemensamt. Ett tråkigt och bitter liv.
Citera
2025-01-01, 12:01
Moderator
T-80Us avatar
Ärligt talat så tror jag att problematiken är mer sammansatt av fler delar än bara djurens lidande eller babberiet.

Det är nog en kombination av att människor är känsligare och mesigare idag, samtidigt som vi fått ett inflöde av bindgalna låg-IQ babbar som strör fyrverkerier omkring sig som mongolida pyromaner i veckor innan jul.

Para ovanstående med en handfallen polisiär makt som inte ids eller får ingripa och samtidigt ett kommunalt kärringvälde befolkat till stor del av hjärnförlamade batiktanter och Karens. Ett recept för förbudsiver och halsstarrighet.
Citera
2025-01-01, 12:02
Medlem
526s avatar
Smällare ska förbjudas, finns inget användningsområde annat än att invandrare kastar dom på folk.
Det ska bara vara tillåtet med feta fyrverkeripjäser - och endast vita svenskar ska få köpa det.
Senast redigerad av 526 2025-01-01 kl. 12:05.
Citera
2025-01-01, 12:14
Medlem
plaskets avatar
Angående att det inte var något problem för djuren under 80-90 talet, så är det inte sant.
Det fanns inget sätt att nå ut med sina åsikter på den tiden. Hade man inget djur som mådde dåligt så tänkte man inte på det.
Eventuellt kunde man skicka ett brev till Aftonbladets insändare och ha en chans på tusen att bli publicerad.
Nu för tiden kan man ha synpunkter på allt genom att gnälla på Facebook eller andra sociala medier.

Invandrare som inte begriper att raketer ska skjutas uppåt är också ett stort bekymmer.
Citera
2025-01-01, 12:19
Medlem
skvallertackas avatar
Fyrverkerier är roligt, men det har blivit mindre skoj sen man skaffade hund.
Sen spelar det väl in att precis som allt annat som babbar tar i så har de även sabbat fyrverkerierna när de börjar bete sig som djur med dem och använder dem som vapen istället för att skjuter dem upp i luften...
Citera
2025-01-01, 12:20
Medlem
EnflygandeKos avatar
Enkelt det är invandrarnas fel. Förr smällde folk respektfullt och ansvarsfullt. Nu stökar (invandare ) runt med fyrverkerier . Vilket gör att folk har tröttnat på konstant oansvarsfullt smällande.
Citera
2025-01-01, 12:50
Medlem
Citat:
Så är det givetvis för dom flesta, men det är faktiskt förbjudet och straffbart att misshandla djur.

Så varför tillåter staten denna djurmisshandel en gång om året?

Vid vilket avstånd skall det vara straffbart att utstöta ett högt ljud och vid vilket realtidsregister skall djurägare rapportera in sin position?
Citera
2025-01-01, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Smällare ska förbjudas, finns inget användningsområde annat än att invandrare kastar dom på folk.
Det ska bara vara tillåtet med feta fyrverkeripjäser - och endast vita svenskar ska få köpa det.

Smällare och raketer har varit förbjudna i flera år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in