2025-01-01, 10:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Jo, blivit djurtrams numera. Sveriges hundar är så söndercurlade, att de skiter ner sig efter de hör något fyrverkeri medan polishundar tål övning med pistolskott utan problem eller hundar i andra länder springer och tar fyrverkeripjäser i munnen och springer runt som dårar.
Varför tillåter man djurplågeri en gång om året, medan man har hårda lagar kring det övrig tid på året?
Citera
2025-01-01, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
För att vuxna människor blir smarta med åren och inser hur befängt det är att skjuta raketer, och förpesta luften och miljön. Det är bara så meningslöst. Nu är inte jag särskilt PK i övrigt, så det är ju synd att den rörelsen är med mig på tåget, men ärligt talat, förbjud fyrverkerier helt!
Tvärt om. De unga vuxna som gnäller på raketer är enligt välgjorda studier DUMMARE än tidigare generationer som skjutit raketer. Enligt all forskning har vi passerat peak IQ och det går bara utför.
Folk som idag är 80+ uppskattar ju raketer för det är vackert och festligt.

Visst gnällrövar har det alltid funnits - men verkar de vara normen nu för tiden. Förr var de undantaget.
Citera
2025-01-01, 10:54
Medlem
EnCartes avatar
Just det här om hundar, verkar man tro att hundar dör för att de blir rädda. Vad blir nästa, förbjuda att någon tappar en tallrik eller att någon skriker till och vad ska man göra åt åskan. Helt överdrivet och överkänsligt.

En nymoralism. Ett samhälle fult med Prussiluskor. Ingen ska få ha roligt.
Citera
2025-01-01, 10:56
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WorkSmartNotHard
Använde du aldrig fyrverkerier när du var barn? Det var ju bästa tiden på året. Jag tycker det är trevligt att höra, det är ju tradition.

Idag ska allt vara så skitnödigt och barnen ska helst sitta inne och spela dataspel hela kvällarna.

Idag skjuts det fyrverkerier flera veckor innan nyår, och alla olyckor som händer. Det visas ju nollrespekt från dessa kräk som kastar på människor. Kan bli rejält otäcka skador. Detta problem var inte samma när man var liten.
Citera
2025-01-01, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Just det här om hundar, verkar man tro att hundar dör för att de blir rädda. Vad blir nästa, förbjuda att någon tappar en tallrik eller att någon skriker till och vad ska man göra åt åskan. Helt överdrivet och överkänsligt.

En nymoralism. Ett samhälle fult med Prussiluskor. Ingen ska få ha roligt.
Djurplågeri ska motarbetas enligt mig.
Citera
2025-01-01, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Tvärt om. De unga vuxna som gnäller på raketer är enligt välgjorda studier DUMMARE än tidigare generationer som skjutit raketer. Enligt all forskning har vi passerat peak IQ och det går bara utför.

Visst gnällrövar har det alltid funnits - men verkar de vara normen nu för tiden. Förr var de undantaget.
Vilka välgjorda studier?
Citera
2025-01-01, 10:59
Medlem
Svizzeras avatar
Fyrverkerier är kul, men borde avnjutas med måtta eftersom det stör många. För egen del har jag inte köpt vare sig fyrverkeri eller smällare sedan evigheter eftersom jag tycker att det är ett himla slöseri och onödigt dyrt. Att det kan vara störande med fyrverkeri är inte PK, det är ett faktum.
Citera
2025-01-01, 11:00
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Djurplågeri ska motarbetas enligt mig.
Du får väl droga hunden så han känner ingenting då. Men det är faktiskt inte djurplågeri att hundar blir rädda av ljud. Om du tror att det är djurplågeri att en hund blir rädd för åska, får du väl avliva den. För varför utsätter du den för livet, där den kan bli rädd.
Citera
2025-01-01, 11:01
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator

Vänligen visa mig den studien

Tillåt mig att tvivla på dess existens.
Citera
2025-01-01, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WorkSmartNotHard
Fler som uppmärksammat detta? Gammelmedia propagerar MOT fyrverkerier med alla dessa artiklar om hundar som blir rädda och även BARN som blir rädda av ljuden. Även i sociala medier ser man ökat motstånd och ökade aggressioner mot fyrverkerier.

Var kommer detta ifrån och varför verkar det vara ett PK-fenomen att vara MOT fyrverkerier som vi alltid har använt för att fira och välkomna det nya året?

PK-idioterna skyller på hundar och barn, det hela är en omskrivning för över deras importerade älsklingars handhavande av fyrverkerier, nämligen som vapen/bomber.
Citera
2025-01-01, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Du får väl droga hunden så han känner ingenting då. Men det är faktiskt inte djurplågeri att hundar blir rädda av ljud. Om du tror att det är djurplågeri att en hund blir rädd för åska, får du väl avliva den. För varför utsätter du den för livet, där den kan bli rädd.
Katter, hästar, hundar osv osv blir ofta hysteriskt rädda.
Och jag AVSKYR djurplågeri.
Citera
2025-01-01, 11:05
Medlem
Fyrverkerifontäner som sprutar ut vit gnistrande glöd och stjärnor påminner feminister om patriarkal ejakulering och är fallossymboliskt och ett sätt för kapitalistiska rika män att visa vem som har råd med mest. De högt exploderande stjärnregnen påminner om samma sak rakt i ansiktet på bittra feministkvinnor.

Det är det enda de tänker på när de inte fått kuk på länge, därför har motstånd fyrverkerier blivit PK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in