2025-01-01, 01:40
Medlem
JuniorDahlens avatar
Har hundarna blivit snöflingor i samma takt som människorna? Inte hörde man så mycket gnäll om de stackars hundarna på 90-talet. Det är väl bara att träna dem så de slutar vara rädda?
Citera
2025-01-01, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Sveriges nya befolkning kan inte hantera fyrverkerier på ett ansvarsfullt sätt. Alltför många av dem finner en glädje i att skrämma och skada andra människor mha fyrverkerier.

Därför vill PK-folket utmönstra fyrverkerier. Men PK-folket kan ju inte vara ärliga med orsaken till varför de vill förbjuda fyrverkerier.

Helt klart detta. Har vid en handfull tillfällen varit med om när blattar smäller öronbedövande smällare mot både mig och andra. Vissa i köpcenter, andra åker runt i BMW och skjuter på förbipasserande.

Blattarnas anseende ska räddas till varje pris av media. Så det är återigen svenskarna som är rasister för att de påpekar att de blir beskjutna av blattar, inte blattarna som är rasister för att de skjuter svenskar.
Citera
2025-01-01, 01:47
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WorkSmartNotHard
Använde du aldrig fyrverkerier när du var barn? Det var ju bästa tiden på året. Jag tycker det är trevligt att höra, det är ju tradition.

Idag ska allt vara så skitnödigt och barnen ska helst sitta inne och spela dataspel hela kvällarna.
Håller med! Jävla gnäll hela tiden. Låt folk skjuta lite raketer nån vecka om året förfan!
Citera
2025-01-01, 01:53
Medlem
Ganonitos avatar
För att iom massinvandringen så har blattarna börjat skjuta på allt och alla som rör sig. Därför trodde man att man skulle bli kvitt problemet genom att förbjuda raketer på pinne om man inte genomgått en utbildning först, men när det inte hjälpte och blattarna får tag i raketer svart och även avfyrar sk "tårtor" flera dagar före och efter nyår så angriper man fyrverkerierna i sig istället. Hade fyrverkerier skjutits som förr om åren hade det inte varit några problem.
Citera
2025-01-01, 01:57
Medlem
GrillTeknikers avatar
Har själv skjutit fyrverkerier varje år i 35 år, ute på landet. Tycker det är en fin tradition, och gillar att vi bor i ett land där det är tillåtet att fira nyår med egna fyrverkerier.

Tyvärr kan inte babianerna som vällt in i landet de senaste 10-20 åren hantera fyrverkerier, det ska sprängas mitt inne i städer och skjutas hejvilt mot folk och in i balkonger, bilar, allt möjligt. Det är som en krigszon, skulle aldrig vilja befinna mig i en svensk stad på nyår.

Så tyvärr är den enklaste lösningen att helt förbjuda fyrvekerier, för folk i Sverige idag kan inte hantera dem. Det bästa vore att man kunde få köpa en begränsad mängd genom att ansöka om tillstånd, men bara för de som bor i glesbygden. Stadsmänniskor har ingen som helst anledning att få köpa fyrverkerier. Kommunerna borde anordna fler offentliga fyrverkerier istället.

Och sen det här med skotträdda hundar - jag tycker det verkar ha gått något slags slentrian i det. Folk verkar anse att alla hundar är skotträdda nuförtiden. Men det är väl en kombination av alla idioter som ska hålla på och smälla i bostadsområden i dagar, och en allmän snöflingementalitet. Förr i tiden sköt man under en kvart om året, och givetvis inte mitt inne bland bostäder. Blev hunden rädd så var väl det värsta att den kissade på golvet, nuförtiden verkar folk tro att hunden ska få nåt jävla Gulfkrigs-PTSD av att höra några smällar en gång om året. Smällar som inte ens låter lika högt som när någon smäller igen dörren...
Citera
2025-01-01, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Det är inte PK att vara emot fyrverkerier.
Däremot är det WT att vara ute och smälla av fyrverkerier för att fira in det nya året. Ja, inte bara WT förresten, även babbar och gulingar brukar tycka det är intressant när det smäller av raketer så alla lågbegåvade åskådare ropar "Ååååh!"

Precis, som en flock neandertalare står de å gapar imponerat mot skyn. Det slutade vara häftigt när jag var runt 8-10 år. Men vissa stannar kanske i utvecklingen redan där.
Citera
2025-01-01, 02:08
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Fan jag saknar tigerskott och Thunder King så jävla mycket. Nästa år blir det att beställa import.
Citera
2025-01-01, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Har hundarna blivit snöflingor i samma takt som människorna? Inte hörde man så mycket gnäll om de stackars hundarna på 90-talet. Det är väl bara att träna dem så de slutar vara rädda?
Min hund var livrädd och gick inte få henne lugn. Troligen för hon varit ensam då idioter ska smälla flera dagar innan och efter nyårsafton.
Om det åtminstone bara var 1 dag men folk kan inte bete sig..
Citera
2025-01-01, 02:13
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WorkSmartNotHard
Använde du aldrig fyrverkerier när du var barn? Det var ju bästa tiden på året. Jag tycker det är trevligt att höra, det är ju tradition.

Idag ska allt vara så skitnödigt och barnen ska helst sitta inne och spela dataspel hela kvällarna.
Älskar fyrverkerier! Om någon inte gillar det, bara be dom fara åt helvete.
Citera
2025-01-01, 02:13
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen

Blattarna har ju spårat rejält och gjort iallafall vissa områden betydligt värre. Men sedan är det definitivt så att det är gnälligare nu också. Det är inte så jättemånga som är överjävligt kritiska att det smäller lite på nyårsnatten men däremot är de som är emot VÄLDIGT högljudda. I samhället jag bor är det 3 kärringar som skriver konstant om det här på fejsbok...om och om igen. Varenda gång det smäller lägger de upp en post i lokala samhällsgruppen....dessa 3 kärringar om och om och om igen.
Citera
2025-01-01, 02:15
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Min hund var livrädd och gick inte få henne lugn. Troligen för hon varit ensam då idioter ska smälla flera dagar innan och efter nyårsafton.

Rekommendationen är att börja skotträna sin hund cirka sex månader innan nyårsafton. Hur noga har du varit med det?
Citera
2025-01-01, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Är hunden homo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in