2024-12-31, 22:26
Medlem
StigAllans avatar
Blatteriet och den naiva inställningen fortsätter fortfarande att förstöra fosterlandet!
När ska folket förstå sambandet mellan invandring från kaosländer och Sveriges förfall?

Så jävla svårt kan det inte vara!
Citera
2024-12-31, 22:27
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WorkSmartNotHard
Använde du aldrig fyrverkerier när du var barn? Det var ju bästa tiden på året. Jag tycker det är trevligt att höra, det är ju tradition.

Idag ska allt vara så skitnödigt och barnen ska helst sitta inne och spela dataspel hela kvällarna.
Du har aldrig sett en rädd hund? Att skylla på en ganska ny tradition som skapar mer skit än glädje gör inte saken bättre.

Fyrverkeri är rätt tråkigt när man sett det några gånger.

Detta har inget med PK att göra.
Citera
2024-12-31, 22:40
Medlem
Nu är det väl skillnad på landet och i staden också.
Jag tycker det är trevligt med Fyrverkerier, och har med ungarna på det också.
På vischan är det inga som helst problem att få hundar att inte bry sig heller, men det är väl iofs nästan omöjligt i staden.

Det som blivit påtagligt sämre är ju utbudet, pga alla förbudsivrare, men är man lite händig och inte bryr dig så jävla mycket, så är inte det heller några större problem.
Citera
2024-12-31, 22:43
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Ja jäklar vad man smällde smällare när man var ung. Sprängde brevlådor och grejer . Det var tider det . Kinasmällare vilken härlig tid det var.
Citera
2024-12-31, 23:52
Medlem
Trodde det mest var kärringar med söndercurlade hundar som gnällde (de blir tydligen fler för varje år). Nej, jag tror inte fyrverkerier är direkt hotat av PK men det kan säkert bli mer regleringar för vem som kan köpa och använda.
Citera
2025-01-01, 00:00
Moderator
Fear2bes avatar
Det finns väl en trend mot att bli hypersensitiv nu.

Det räcker inte med att rökning har försvunnit från hem och restauranger utan alla starka dofter ska bort så att inget luktar. Samma gäller för alla starka och plötsliga ljud som nu ska bort. När jag växte upp var varken barn eller hundar rädda för ljud och folk sköt salut med lösa skott i hagelbössan öppet på gatan på nyår mitt i byn.

Den här känsligheten gör att fastigheter nu byggs bakom skyddsvallar och det är förbjudet att bygga bostäder som utsätts för höga ljud från vägar. Har läst mig till att under 1700 talet var det trendigt att vara så hyperkänslig att det nästintill förväntades att man skulle svimma lite då och då på grund av starka känslomässiga sinnesintryck.

Folk blir allt sjåpigare fram till att trenden vänder då sensory deprevation med tiden blir lite sjukt.
Citera
2025-01-01, 00:07
Medlem
Det gör bara att jag njuter ännu mer av fyrverkerierna, och målmedvetet försöker få tag på varorna som smäller allra högst.

Njuter av varenda smäll och hoppas att det stör någon skitnödigt jävel.

Gott nytt år och fuck off alla töntar som gnäller. Kan rapportera att det small riktigt bra hos mig. 😁😁
Senast redigerad av Chillgren 2025-01-01 kl. 00:26.
Citera
2025-01-01, 00:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Det finns väl en trend mot att bli hypersensitiv nu.

Det räcker inte med att rökning har försvunnit från hem och restauranger utan alla starka dofter ska bort så att inget luktar. Samma gäller för alla starka och plötsliga ljud som nu ska bort. När jag växte upp var varken barn eller hundar rädda för ljud och folk sköt salut med lösa skott i hagelbössan öppet på gatan på nyår mitt i byn.

Den här känsligheten gör att fastigheter nu byggs bakom skyddsvallar och det är förbjudet att bygga bostäder som utsätts för höga ljud från vägar. Har läst mig till att under 1700 talet var det trendigt att vara så hyperkänslig att det nästintill förväntades att man skulle svimma lite då och då på grund av starka känslomässiga sinnesintryck.

Folk blir allt sjåpigare fram till att trenden vänder då sensory deprevation med tiden blir lite sjukt.

Antagligen är det hysteriska hussar och mattar som smittar av sin ängslighet på sina fyrbenta vänner.

Hussar och mattar har passat på att åka snålskjuts på den framväxta offer- och kränkthetskulturen i sin iver att godhetssignalera genom att överbeskydda och förmänskliga hundar.
Citera
2025-01-01, 00:21
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Nu har vi valt mångkultur och man kan uppenbarligen inte ha både mångkultur och fyrverkerier.
Citera
2025-01-01, 00:22
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Djuuuuuuren!
Citera
2025-01-01, 00:25
Medlem
BushwickBills avatar
Ja, ett jävla gnäll i lokala facebookgrupper där jag bor, hästar och hundar lider tydligen ofattbart mycket 2024. Även om dom var med i krig för 100 år sedan är några smällare 23-01 i nutid värre tydligen. Själv tycker jag det bara är kul med fyrverkerier, både när jag var liten och nu. Längtar tills mina barn blir stora nog då jävla ska det skjutas! Rakt in i stallet!
Citera
2025-01-01, 00:40
Medlem
dwgs avatar
Folk glömmer fort, helst de äldre som gnäller 😂

Fan uppvuxen med smällare å raketer
På Nyår, majbrasan, påsk mm

Vet inte hur många bredlådor jag har på samvetet ☺️
Oftast så antändes raketer liggandes av alla vuxen som gammal.

Minns en gång (var runt 9-11år) när farsan byggde en ramp åt raketerna, hade nyårsfirandet hos oss.
När herrarna såg rampen sparkade dom ner den, raketerna antändes i handen i stället.

Folket har helt enkelt blivit mesiga (PK)

Å nu till Djur folket , blir man hysterisk så känner djuren av. SLAPNA AV
Våra katter satt i fönstret och glodde, hunden ville ut.

SKAFFA INTE DJUR om du är PK idiot
Djuren på 80/90 - talet var de inge problem med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in