Citat:
Ursprungligen postat av
Septemberflicka
När Headbanging skriver: Man går inte ifrån att vara en normal och välfungerande mamma till att bli som hon är. och refererar till: Jag litar faktiskt på socialtjänsten och glöm inte att jag varit utbildad pedagog i 40 år med stor erfarenhet av dom.
- så refererar Headbanging till Tacit Knowledge, eller Cognitive Schema, vilket inom samtliga branscher är själva definitionen av kunskap och expertis.
Vet du vad Tacit Knowledge/Cognitive Schema är och hur det fungerar så har du per automatik förståelse för vad Headbanging menar i sitt uttalande om Palm.
Att lita på socialtjänsten enbart baserat på lång erfarenhet som pedagog är ett exempel på ett auktoritetsargument. Lång erfarenhet inom sitt yrke är inte en garanti för objektivitet eller korrekthet, särskilt inte när det saknas konkreta bevis som journalanteckningar eller medicinska utlåtanden.
Ingen av oss i denna tråd har tillgång till den fullständiga dokumentationen och och därför jag får passa på att påpeka att vad som lyfts i tråden om F och hennes vänner är att betrakta som rent
skvaller och har inget med akademiska kunskaper eller teorier att göra. Detta eftersom det inte finns en fullständig dokumentation att tillgå för någon av oss.
Därmed är det meningslöst att försöka hänvisa till akademiska termer och språkbruk för att spela smart och tro att du har rätt. Om du verkligen är en akademiker som du påstår och ger sken av att att du är, så förstår du precis vad jag menar.