2024-12-30, 22:13
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgexpert
Tänkte också på det, känns väldigt överdrivet. Gissar att det är för att det är medialt uppmärksammat. Han kommer ändå få böter eller max en månad för det där.

Eftersom brottsligheten skett systematiskt och under lång tid så måste brottet anses grovt. Han kommer därför dömas som sexuell serieförbrytare. Rekommenderar honom att komma ut som trans och hoppas hamna på Hinsan. 😋
Senast redigerad av HomoDeus 2024-12-30 kl. 22:15.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Vad spelar det för roll egentligen om han betalar thailändska luder här eller i Thailand. Same, same but different🤷🏼‍♀️

Ja precis, lika äckliga svin allihop.
Citera
Medlem
oditnemeuxors avatar
Vanvettigt att man sätter in sådana resurser för ett offerlöst brott, men eftersom staten tydligen har bestämt att sexköp är moraliskt (ej straffrättsligt) värre än mord, låter man ingen möjlig sexköpare undslippa. Simpla mördare låter man löpa fria utomlands.

Man kan bli anarkist för mindre.
Citera
2024-12-30, 22:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk-Pedofilen
Det spelar ingen roll vilken påföljd Dermot får. Han är förevigt brännmärkt i Sverige som en sexköpare/torsk. Häxjakten mot honom inom mainstream media är betydligt mycket värre än att få böter.

Jag håller med. Men det kan ju gärna inte betyda att en åklagare ska efterlysa honom internationellt, det var mer det jag vände mig emot.
Citera
2024-12-30, 22:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Eftersom brottsligheten skett systematiskt och under lång tid så måste brottet anses grovt. Han kommer därför dömas som sexuell serieförbrytare. Rekommenderar honom att komma ut som trans och hoppas hamna på Hinsan. 😋

Det är fortfarande bötesstraff på sånt, men eftersom det är rätt många brott så kanske han får fängelse. Det blir en kortare tid med fotboja.
Citera
2024-12-30, 22:21
Bannlyst
Fan det här kan ju bli intressant, tattarbögen flyr hem till husvagnen på Irland . Vågar man hoppas på en topp10 mest eftersökta av Europol, Kan ju bli en riktig nagelbitare att följa det här dramat.
Citera
2024-12-30, 22:25
Medlem
Komiskt att Dermot är mer jagad av polisen än någon mördare någonsin har blivit.

Svenska polisen har sina prioriteringar ser man.
Citera
2024-12-30, 22:48
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Tänkte också på det, känns väldigt överdrivet. Gissar att det är för att det är medialt uppmärksammat. Han kommer ändå få böter eller max en månad för det där.

Synd om de stackars trafficking offrena.
Sen vad det kan bli får tiden utvisa, max en månad? Isåfall hade han inte gömt sig. Hans namn är ju ute nu så han kan lika gärna komma fram.

Är det sexuella övergrepp mot människohandlad kvinna blir det mer än böter och en månad.
Senast redigerad av Aakke 2024-12-30 kl. 22:51.
Citera
2024-12-30, 22:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Synd om de stackars trafficking offrena.

Jag säger inte emot dig, men jag kan hålla två tankar i huvudet och tycker det är ett lite märkligt agerande från åklagarhåll när det är fråga om så ringa brottslighet som det är. Sedan kan man ha vilka synpunkter man vill på brottsligheten i sig, men faktum kvarstår att man från lagstiftningshåll ser på det rätt milt och att påföljden ofta slutar med böter.
Citera
2024-12-30, 22:56
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Jag säger inte emot dig, men jag kan hålla två tankar i huvudet och tycker det är ett lite märkligt agerande från åklagarhåll när det är fråga om så ringa brottslighet som det är. Sedan kan man ha vilka synpunkter man vill på brottsligheten i sig, men faktum kvarstår att man från lagstiftningshåll ser på det rätt milt och att påföljden ofta slutar med böter.

Sexuella övergrepp är mer än en månad om han blir misstänkt för det. De vill höra honom och utreda om det är mer än köp av "den lyckliga horan" som många på flashback anser de är.
Citera
2024-12-30, 22:56
Medlem
Var med i Nyhetsmorgon 8 juni i år och berättade om sin uppväxt och sitt bpkslapp "Fly från monster".

https://www.tv4.se/artikel/kx890udOlKRwCQBcIrq47/dermot-clemenger-vi-fick-stryk-foer-minsta-lilla
Citera
2024-12-30, 22:58
Medlem
OntOmQs avatar
Internationellt efterlyst för sexköp!
Någon eller några vid makten vill verkligen statuera exempel med detta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in